Karácsony Honolulu: Tengeralattjáró túra

A mai cikkben egy különleges élményt mesélnék el. A strandon sétálva botlottam bele egy irodába, ahol tengeralattjáró túrára árultak jegyet. Hogy mire? Először kicsit elképedtem. Ja, hogy van bent a vízen két tengeralattjáró, amik turistákat furikáznak a víz alatt, itt O’ahu szigetén. Az ari.
Megkérdeztem a cseppet sem kedves hölgyet, hogy mennyibe kerül, mivel ár sehol sem volt kiírva, meg milyen hosszú program ez, milyen mélység stb. Tudtam, hogy ennél a hölgynél úgy sem vennék jegyet, eléggé olyan stílusban válaszolt, hogy „jobb dolgom is van, kopjál le”.
Ám az érdeklődésem felkeltette a dolog, mert nagyon különleges élménynek tűnt.

Csütörtökön reggel visszasétáltam a céghez, s érdeklődtem szabad helyek felől. Szerencsémre 1,5 órán belül volt még szabad hely.
Először a Hilton Waikiki Hotelnél szálltunk fel a hajóra, ami kivitt minket a parttól és ott várt ránk a tengeralattjáró. A jegy így megérte: egy kis hajókázás, ami közben a strand panorámáját lehetett élvezni + vízi merülés.

The view of waikiki from the ship #atlantishawaii #holiday #view #flags

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A leírás szerint 1995 óta működtetnek tengeralattjárókat és egyébként a profizmus, az látszódott.
Minden személyzeti tag roppant laza és jó fej volt, úgy tűnt élvezik is a munkájukat.

A tengeralattjáró jó szorosan megállt a hajó mellett és igazából csak átsétáltunk rá. Miután mindenki a fedélzeten volt bezárták a tetőt és süllyedni kezdtünk.

Inside of the submarine #atlantishawaii #adventure #holiday #onceinthelifetime #uniqueexperience

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A narrátor/asszisztens srác első kérdése azt volt felénk, hogy ki tud tengeralattjárót vezetni? Senki sem rakta fel a kezét. „Az jó, mert mi sem”. Nyílván mindenki elnevette magát. A túra alatt végig magyarázott és olykor – olykor betolt egy – egy viccet is. Mikor elértük a 110 láb mélységet (33,5 méter), felhívta a figyelmünket, hogy ilyen mélyre csak a világ 1%-a jut le, s most adjunk puszit párunknak! mert akkor elmondjak, hogy életünk „legmélyebb” pusziját adtuk.
Lent a vízben láttam két repülőgép és hajóroncsot, amit a természet már szépen benőtt és cuki kis sárga halak élőhelye most.
A vízben az nagyon furcsa volt, hogy az emberi szemmel nem tudtam a távolságokat megbecsülni. Nem tudtam eldönteni, hogy a hány méter a vízfenék alja, úgy tűnt, mintha már súrolnánk. A színek is megtörtek és a piros felsőm sötétlila színben pompázott.

Egy laza órát töltöttünk a tengeralattjáró belsejében. A 64 férőhelyes járművön pár szabad ülőhely maradt csak.
Az egész program majdnem 2 órás a ki-be hajózással együtt.

Még a legelején készítettek rólam képet, amit sejtettem, hogy jó borsos lehet áron majd megvenni, de erre a pofátlanságra nem számítottam. Pár kép és egy kis hűtőmágnest 45 dollárért adtak. Nem kérdezték, hogy kell-e, hanem mindenkinek ki volt előre készítve a túra végén a 45 dolláros csomag. És egyébként egy csomóban röhögve vették elő a 100 dollárost és boldogan fizették ki az árat.
Én meg tök őszintén mondtam, hogy nem. A kép, amúgy is brutál csapnivalóra sikerült, tényleg. Nehéz rossz fotót csinálni rólam, de nekik sikerült.
A jegy a tengeralattjáró túrára majdnem 140 dollár volt, nem fogok kiadni még 45 dollárt.

And there she is! The world biggest leisure submarine #atlantishawaii #submarine #holiday #honolulu #adventure

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A 140 dollár csak első nézésre tűnik soknak, de a hajót fent kell tartaniuk, a tengeralattjárót is fent kell tartaniuk, plusz a több tucat alkalmazottat is meg kell fizetni – nem két fillér. (És extra borravalós tál sem volt kirakva sehol, tehát a 140 dollárt mindent fedez)

Mielőtt a hajót elhagytuk volna egy asszisztens megköszönte, hogy részt vettünk a programon. Idézem: „Ha nem lennétek ti, nekünk normális munka után kéne néznünk”. Bakker! Szerintem nagyon is normális munka az, hogy turistákat asszisztál valaki és főleg egy ilyen különleges látványosságnál, mint egy tengeralattjáró.

Egyéb: A cég szórólapján láttam, hogy Barbados-on is üzemeltet tengeralattjárót: Itt
A Hawaii túra: itt

Köszönöm 2016-os év ezt az élményt!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

