2017.január 1. Los Angeles

Január első napját Los Angelesben töltöttem.
Mikor szeptemberben repjegyeket kerestem a momondo.com-on, biztos volt, hogy Los Angeles-i átszállással jövök visszafelé, csak az átszállás ideje és napja volt kérdéses. Először január 1-én szerettem volna eljönni Hawaii-ról, de aztán a 31 este mellett döntöttem. A repjegy így 200 fonttal volt olcsóbb, nyilván Szilveszter este nem sokan akartak repülni. Plusz így jött ki az a csodálatos lépés, hogy egy napom volt a híres városban.
Január 1-én reggel 5:30-kor landolt a gépen és este 9-kor volt a csatlakozásom a londoni járatra.
Mindig is vágytam arra, hogy átszállásnál nagy eltérés legyen, és még többet láthassak egy repjeggyel.
A Szilvesztert beáldoztam, de nagyobb csapás ne érjen soha, mint 10 km magasan az óceán felett megélni az Új évet.

Los Angeles már nem volt teljesen új számomra, szerencsére, mert így nem kellett a térképet bújva közlekednem. Az egy napra csupán annyit terveztem, hogy elmegyek Hollywoodba, majd Beverly Hillsen át Santa Monica móló. Onnan séta Venice Beach-ig, naplemente nézés, s irány reptér vissza.

Fuvart nem foglaltam, úgy gondoltam, hogy eljött az idő tömegközlekedni. A reptérről a Fly away busztársaság járműve vitt el Union Station-ig. Ott a piros metróvonalat kaptam el nyugati irányba, s kb. 10 megálló múlva elértem Hollywood Blvd-t.
Január 1-én reggel 8-kor használtam a metrót. Egy szóban: Te jóságos Ég! Istenem, botrányos a Los Angeles-i metró. Orrfacsaró bűz volt, s olyan emberek, hogy nem igaz. Nagyon szakadtak személyek utaztak a metrón. Jó páran hajléktannak néztek ki. Az meg alap, hogy én voltam az egyetlen fehér az egész szerelvényben, rajtam kívül is csak 2 nő még. A padlót nézve ültem hát, s véletlen sem kerestem szemkontaktust senkivel sem, nehogy bajt hozzak magamra.
Nem szomorú?, hogy a metrót a társadalom nagyon alsó rétege használja csak. Így színvonal nincs is, mert kinek, miért.  Egy ismerősöm csak ennyit mondott erre: „Az angyalok városában taxizni kell”

A Hollywood Blvd megálló konkrétan 10 hajléktalan otthona.
Reggel fél 9-kor egy teremtett lélek nem volt a Hírességek sétányán. A Starbucks volt csak nyitva, ott tudtam reggelizni. Utána meg lesétáltam az utcát egy jó darabig.
Megkerestem Michael J. Fox csillagát, lefényképeztem a híres sign-t. És nagyjából akkor ennyi volt Hollywood.

Január 1. tréfa: Hollywood reggel Hollyweed volt:

First of January's fool The famous sign was messed up #Hollywood #losangeles #holiday

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Az első turistacsoport ami feltűnt, naná, hogy kínaiak voltak. Amerikában kínai invázió van, annyi az ázsiai turista, hogy nem igaz.

Késő délelőtt a Santa Monica Blvd-hez legyalogoltam, ahol elkapva a 704 buszt, leutaztam a mólóig. A busz érinti a Rodeo Drive-t, de őszintén nem volt kedvem leszállni és a luxus boltok között sétálgatni céltalanul.
A Santa Monice Blvd már a 66-os történelmi út részét képezi és baromi hosszú. Passz, de 45 percet biztos ültem a buszon, míg leértünk a vízhez. Mellettem 3 lengyel, 50-es évükben járó nő foglalt helyet, nem tűntek turistának egyáltalán. Érdekelt volna a sztorijuk…hogyan is lettek a városban lakosok.

A Santa Monica móló pezsget, tele volt. Január 1-én kora délután sokan kilátogattak ide. A móló mellett a parton keresztek voltak a homokba ásva. „Mennyi embert vesztünk még el?” szerepelt egy kis plakáton. Nem értettem, hogy ez megemlékezés vagy inkább háborúellenes tüntetés akar-e lenni. Egy másik plakáton több olyan katona képe szerepelt, akik valamelyik végtagjukat elvesztették a szolgálat során. Szomorú nyilván, de Amerika elég szigetelt helyen van, óceánokkal kétoldalról védve, s ha nem keresnék a balhét a Közel-Keleten, nem lenne egyetlen sérült katonájuk sem. Maradnának a popsijukon és semmi emberáldozat!

I was lucky enough to spend the first day of 2017 in L.A - Santa Monica #holiday #newyear #losangeles #usa

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A mólón található Bubba Gumpban ebédeltem meg. Hogy a Forrest Gump filmmel be lehet csábítani, a fenébe is 😀 . Nagyon szeretem az éttermet, szuper kis légköre van és a filmből idézetek a falon. A női WC-ben meg Jenny-s képek, szóval tuti.

I am.a fan of #forrestgump Lunch in #bubbagump in #santamonica #holiday

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Majd a mólón még körbenéztem, egy srác elképesztő hegedűműsort adott elő. Megálltam hallgatni őt, mert valami fantasztikus volt.

Végül a part menti sétányon a Venice Beach irányába kezdtem el ballagni. A sétány színvonalas és szuper. Külön van a gyalogosoknak és a bicikliseknek/görkorisoknak sávja.
Santa Monica környéke elegáns és jómódú. Közvetlen a homokos part mögött például luxus villát is vehet az, akinek futja rá. Ahogy meg közeledtem Vencie Beach-hez, egy csöppet változott a légkör. Ez a rész a hajléktalanok otthona és az elmúlt 2 évben a számuk igencsak megnőtt. A járda mentén szépen húzódnak a sátrak és ilyen-olyan tákolmányok, amikben élnek.
A Venice Beach-ről itt már írtam: ITT
Idén úgy láttam, hogy ez a legfurább hely, ahol valaha megfordultam életemben. Egy úr a következő táblával ült kint „Brainwash me to kill Trump”. Egy srác meg füvet kért a plakátján az elhaladó emberektől. Egy másik úr meg egyszemélyes tüntetést tartott: „Hazugok. 911 egy belső munka volt”.
Venice Beach nagyon bizarr továbbra is!

I was lucky enough to spend the first day of 2017 in L.A - Venice Beach #holiday #newyear #losangeles #usa

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Beültem egy kávézóba fagyizni. A mellettem lévő kis asztalnál 3 fiatal evett, s távozásuk előtt az egyik hölgy odalépett hozzám:
„Boldog Új Évet”
„Köszönöm neked is boldog új évet”
„Angliából vagy?” (a névbiléta brit zászlós a bőröndömön)
„Londonban élek”
„Tudod az arcod szerintem olyan németes amúgy”
„Németek vannak a régi felmenőim között” (Nagymamám nagymamája sváb volt)
„Plusz az arcod aranyos. Nem vagy véletlen leszbikus?”
A levegő megállt bennem egy pillanatra, nem azért meg tolakodó lett volna, hanem mert ilyen nyíltan nem szoktak megkérdezni vonzódásomról.
„Nem, nem vagyok” azért csak kinyögtem. Aztán a barátai el is rángatták a csajt. Venice Beach tehát az a hely, ahol még egy nőt is felszedhetsz magadnak nőként.

Ahogy közeledett a naplemente kiültem a homokba, a partra nézni azt. A bőröndöm meg nálam volt egész nap, mert a Los Angeles reptéren semmilyen csomagmegőrző nincs, s a Virgin Atlantic nem vette át még délelőtt a cuccom. Szóval a bőröndöm mellettem feküdt a homokban, s egy hajléktalan úr odajött hozzám megkérdezni, hogy utazó vagyok-e, vagy éppen új lakosa leszek-e a partnak. Felajánlotta, hogy berakja a bőröndöm a sátrába, hogy úgy adódik.
Agyam fél percig resetelt, azt nyugodtam állítom. Mára elég legyen! Elnevettem magam, nem tudtam kommentelni a helyzetet, persze, hogy utazó vagyok. Jesszus! Szóval a Venice Beach-re ne vigyetek nagy táskát és bőröndöt magatokkal, mert hajléktalannak néznek még végül titeket.
Egyéb fura helyzet mára? – kérdeztem az élettől. Csak menjen le a nap és már itt sem vagyok.

I was lucky enough to spend the first day of 2017 in L.A #holiday #newyear #losangeles #usa

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Ha lesz egyszer gyerekem, lesz mit mesélnem neki, az biztos!

Január 1. gyorsan elrepült. Különleges évforduló volt, hiszen 2015. január. 1-ét is Los Angelesben töltöttem. A történelem tényleg ismétli önmagát.
Köszönöm élet!

Reklámok

2017.január 1. Los Angeles” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Emese szerint:

    Gratulálok,érezd magad jól! Megkérdezhetem, mennyi ideig spóroltál erre az utazásra?
    P.S.: Amúgy nem balhézni mentek oda az amerikaiak, hanem kiiktatni véres kezű diktátorokat!

TE MIT GONDOLSZ?!

