Mi a csudára jó a Twitter?

Már egy jó ideje Twitter tag vagyok, többnyire a blogom miatt. Ahogy egyre gyakrabban fellépek, kezdem megérteni, mire is való ez az alkalmazás.
Magyarországon nem igazán van hagyománya a Twitternek, nem sok aktív felhasználó van. Aki pedig regisztrált, fogalma sincs eszik-e vagy isszák-e. Múltkor valaki ennyit osztott meg „A 2 órás vonatomat úgy tűnik, elérem”. Ennek semmi értelme szerintem.

Twitter logó – forrás: Twitter


Ha tudunk angolul, kinyílik a kör, s bekerülhetünk az áramlásba. Leírok hát pár példát, hogyan lehet „helyesen” használni az alkalmazást.

  1. Híres emberek, énekesek, filmsztárok (+ pápa, Dalai Láma, politikusok stb) követése
    Ha valaki képben szeretne lenni kedvenceivel, mit éreznek, gondolnak, van-e valami friss információ róluk, nagyon is érdemes követni őket. (Keresőbe írd be a nevet és akinek a neve mellett kis kék pipa van, az a hivatalos)
    Pl. A tinik imádják a One Direction-t, figyelik, mit osztanak meg a tagok a Twitteren. 2 éve történt, hogy az amszterdami koncertjük napján a tagok kiírták, hogy narancssárgában jöjjön mindenki. És mindenki narancssárgában jelent meg! Bizony. Mert amint kikerült a hír, már kedvelték is x százezren, újra megosztották és pillanatok alatt a célközönség tudott róla.
  2. Személyek népszerűsítése
    Ha angolul használod a programot, s egy tucat aktív követőd/ismerősöd van fent, egy hírt/képet pár óra leforgása alatt befuttathatsz.

    Pl. Tavaly egy fiatal hölgy megosztott egy srácról egy képet, aki nem volt más, mint egy amerikai élelmiszerlánc csomagoló embere. „Milyen cuki”. És mi történt? 2 nap alatt bejárta a világot a fotó. Ki az az Alex (a kitűzőjén volt a neve)? – még az angol hírekben is feltették a kérdést. Aztán meglett a gyerek, s azonnal meghívást kapott amerika egyik legnépszerűbb showjába, az Ellenbe.

    Semmi, de semmi különöset nem csinált a 16 éves srác, csupán egy tininek megtetszett, aki feltöltött egy képet róla a Twitterre. És ezzel befutott a világhálón.

  3. Mások szórakoztatása/ újságok megihletése

    guy on plane meets look alike twin doppelganger sitting seated in seat read head bearded stranger twitter viral photo

    Forrás: Twitter

    Ha van egy humoros képed és több tucat aktív követőd, akik rámozdulnak, sok emberhez eljuthat a megosztásod.
    Pl. Idén, talán egy jó hónapja világszenzáció lett, ahogy egy férfi feltöltött egy képet a Twitterre a repülős utazásáról „A képen balról a barátom, mellette pedig egy ismeretlen arc, aki pontosan úgy néz ki, mint az ismerősöm. És egymás mellé szólt a jegyük a gépre”.
    Még a magyar online újságok is írtak róluk! Megvolt a napi LOL.

  4. Csatlakozás egy kampányhoz
    Még tavasszal láttam egy Facebook megosztást, miszerint egy beteg kislánynak „sárga napot” hirdetett egy alapítvány. Egy sárga felsőt kellett aznap felvenni és a következő kettőskereszttel Twitterre feltölteni: #wearyellowforbetsey. Én is raktam fel képet, illetve a # segítségével a keresőben meg tudtam nézni, mit csináltak mások.

Most pedig a népszerű tévés, Ellen kampányol, hogy műsorát sugározza az angol TV is. A felhasználok #getelleyinthetelly jelöléssel kifejezhetik a 140 karakteres gondolatukat a témában.
Pl. „Imádom Ellent, szeretném őt látni”. „Nagyszerű ötlet” stb.

 4.a. Kampány indítása
Ha „nagy” vagy Twitteren, te magad is kitalálhatsz egy kampányt, ami másokat is érdekelhet/közhasznú/érdekes. Miért ne „mozgatnád meg” az emberek?

  1. Élő közvetítésbe bekapcsolódás
    Angliában, ha megy a TV-ben az X-faktor (Got Talent, kb bármi) Twitteren folynak a kommentek, hozzászólások, vélemény kinyilvánítások. „De nagy volt” „Ez égés gyerekek”

    Másodpercenként új Tweet-et jelez a rendszer, iszonyat sokan élnek a szólásszabadsággal.
  2. Esemény követés
    November elején kimentem, hogy megnézzem az Oxford street karácsonyi fényeinek felkapcsolását Kylie által. A menetrendben 5:15 volt kiírva, de fél 6-kor sem történt még semmi. A tömeg csak gyűlt és eluntam. Felnéztem Twitterre #oxfordstreet, többen mérgesen „Hol marad már a fény?”. Nem várok, eldöntöttem. Elmentem ismerősömmel vacsorázni. Este 7 tájban felmentem újra Twitterre, s a friss képes megosztásokból megtudtam, hogy nagyjából 6:45-kor kapcsolták be az égőket.
    Kylie is kiírta „Köszönöm mindenkinek, aki eljött. Szuper este volt”
    A Twitter egy esemény követésére is jó, ha nem tudunk jelen lenni, de érdekel, hogy mi történik, mert a felhasználok örömmel és önként küldik fel az információt.

    6. Szolgáltatás/termék/cég véleményezés
    Az angoloknál a fogyasztói elégedettségedre hangsúlyt fektetnek, de mi van akkor, ha nem azt kapjuk, amiért fizetünk? Szétkürtöljük Twitteren, úgy, hogy az illetés is tudja ’@’ használatával.

    Az egyik angol apuka, aki ismerek, múltkor írta „@SWTrains miért ilyen alacsony színvonalú a szolgáltatás, nem ezért adtam ki pénzt bérletre???”

A Twitter @ és # jelek nélkül semmit sem érne, hiszen nem lehetne célirányosan megtalálni valamit, vagy céltudatosan hozzászólni valamihez.
@ – egy felhasználó bejelölése hozzászólásunkban pl. @TheEllenShow (kisbetű-nagybetű nem számít, de mindig egybe kell írni)
# – az adott téma bejelölése #regentstreet #Xfactor #UKgottalent stb.
Tweet = csipog (madárcsicsergés, ezért is madár a szimbólum)
Retweet = megosztás (így terjednek a legjobban a hírek) vagy a csillaggal egyszerűen megjelölés.

Ha már ennyi mindenre használom a Twittert, azért felmerül bennem a kérdés, van-e hátránya is?
Igen, bizony van. Olyan gyors az információáramlás (olyan sok a másodpercenként megosztott tweet), hogy követhetetlen. Folyik és folyik a fal…nincs ember, aki felfogná azt a zuhatagot.
Másrészről nem tudom épp ésszel felfogni, hogy követhet egy személy 2000 felhasználot. Ember, normális vagy? Néha nagyon elmebeteg számokat látok, ilyen nincs, de tényleg nincs.  

Jó Twitterezést kívánok! 🙂

Mi a csudára jó a Twitter?” bejegyzéshez 16ozzászólás

  1. Ronnie Carella Scarry szerint:

    Kedves Hanna! a twitter egy végtelenül egyoldalú önző és reklámozó lehetőség ami alul marad azoktól az oldalaktól ahol lehet egymás felé véleményt nyilvánítani stb. ilyen erővel ha mindenki letiltaná a hozzászólások lehetőségét és ilyesmiket tenne jutna el idáig. egy passzív egyoldalú elmebetegség az egész.Közlöd a dolgaid amire nem vársz választ és viszontreakciót. Gagyi majd eltűnik vagy változik ha lemajmol más oldalakat.

      • Katalin szerint:

        Hanna ne haragudj, hogy ilyen értetlennek tűnök, de a saját oldalamon nem látom hogy követném. Gondolom hogy ha az ő oldalán rákattintok a követés gombra akkor az én oldalamon is látnom kell hogy őt követem. nem? És én nem látom. Bocsi hogy ilyenekkel zavarlak.

        • Hanna szerint:

          Nincs olyan, mint Facebookon, hogy “ismerőseim megtekintése”. Twitteren nincs ilyen “követéseim megtekintése” lehetőség. Az üzenőfalon viszont megjelennek a követett személyek megosztásai.

          • Katalin szerint:

            Szia Hanna!
            Először is elmondom, hogy jók és érdekesek a cikkeid.
            A Twitterre vissza térve, most már van aki bejelölt engem és követ, de innentől hogyan tovább?
            Én is az egyik kedvenc színészem miatt léptem fel a Twitterre. A Facebookon is egy pár hete vagyok fent, de valahogy sokkal egyszerűbbnek tűnik mint a Twitter.

  2. Katalin szerint:

    Sziasztok, jó lenne a ha tudnátok nekem segíteni. Én is a kedvenc színészem miatt léptem fel a FACEBOOK-ra és a TWITTERR-e. A facebook még megy is valahogy, de ezt a Twittert nem igazán értem. Ráadásul magyarokra se tudok ráakadni.
    Segítségeteket előre is köszönöm.

    • Hanna szerint:

      Kedves Katalin!
      A Twitter nem egy ismerős kereső alkalmazás. Twitteren csak követni “follow” lehet a személyeket. Az könnyedén előfordulhat, hogy Önnek nincs fent magyar ismerőse a Twitteren, akit követhetne, mert otthon még gyerekcipőben jár ez.
      A keresőbe írja be a követni kívánt hírességeket. “Dalai Lama” pl.és kiadja az oldalát majd.
      Ha specifikusan eseményre szeretne keresni # jel után írja be. Pl #xfaktor a keresőbe. S ott látni fogja az emberek megosztott véleményeit.

  3. Adastra szerint:

    Szia, jó a cikk! Én is Twitterezek és mondhatom, imádom! Ahogy mondtad is, érdemes hírességeket és a rajongótáborukat követni. Én a kedvenc sorozatom színészeit, producereit, íróit követem, hogy minden friss hírről értesülhek, meg a fandomot is persze, nagyon sok újdonságot, ötletet, viccet kapok tőlük. Meg, ahogy szintén mondtad, nagyon klassz, amikor van külföldi convention és bár nem lehetek ott, a rajongók megosztásain keresztül mindenről értesülök percre pontosan. 🙂 Sőt én is továbbosztom és jó érzés amikor valaki az én tweetjeimen keresztül értesül a dolgokról.
    És őszintén örülök, hogy kevés a magyar, mert ott legalább nincs ez a facebookos lehúzós, kritizálós, panaszkodós üzemmód. Sokkal pozitivabb az egész, összességében.

  4. Zsuzsi szerint:

    én is regisztráltam egy ideje, mert azt a tanácsot kaptam, hogy megéri, de mindig megfeledkezek róla 😛 talán majd egyszer aktivizálom rajta magam! de bekövetlek 🙂 sosem tudhatom, mikor szokok rá!

TE MIT GONDOLSZ?!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .