Segítség! Au pair szeretnék lenni

Az Au pairkedés egyre aktuálisabb lesz, ahogy tapasztalom. Értem én úgy, hogy manapság sokkal többen szeretnének Au pairek lenni, mint  10 évvel ezelőtt. Jó hír pedig az, hogy Angliában rengeteg baba és gyerek van, van munkáltató bőven.

A helyzet jelenleg annyira rossz, hogy friss diplomások 24 évesen kijönnek angol családokhoz gyerekekre vigyázni és takarítani, mert nincs más…Otthon nem tudnak magukkal mit kezdeni, ez pedig egy elsődleges utat ad, több mint a semmi alapon. Mostanában találkoztam már magyar tanárral, óvodapedagógussal, kertészmérnökkel is, akik itt Angliában kényszerpályán vannak… Higgyétek el, mindegyikük szívesebben lenne otthon, ha lenne bármire is kilátás.

Amióta megjelent az interjúm az Iranylondonblog.hu-n (Itt találod) többen rám írtak az Au paikedéssel kapcsolatban. Nekik szeretnék akkor most egy áttekintést adni. Néhány feltett kérdésre szeretnék válaszolni, illetve szépen kérek mindenkit, ha van kérdésed, tedd fel! én pedig igyekszem válaszolni, a listámat bővíteni.

Elsőként azt szoktátok kérdezni, milyen ügynökségen keresztül vagyok itt?
Nem titok, szívesen ajánlom a hölgyet, mert korrekt volt. Nekem is úgy ajánlották őt, és folyamatosan keres lányokat. Minimális közvetítői díjat kér a piac többé szolgáltatójához képest, ezért javaslom őt.
A cím, ahol mindent megtaláltok róla: Ide kattints!

{UPADATE 2014.
FIGYELEM! HORVÁTH ILDIKÓ AGENCY OLDALÁT MEGNÉZTEM. MOSTANSÁG IGEN ÓCSKA FIZETÉSŰ ÉS ROSSZ CSALÁDOK VANNAK A KUNCSAFTJAI KÖZÖTT. Tapasztalatból látom…Korrekt ügynökség, de nem túl jó fizetésű és szép családokkal jelenleg}

UPDATE 2015:
Azon au paireknek, akik már Londonban vannak (elérhetőek face to face interjúra), de esetleg rossz családnál dolgoznak. Szívből ajánlom ezt az ügynökséget: Hampsted Au pair Agency. Nézelődtem náluk, pl 150 Font/ 3 napos Au pair munka 4 nap off-al, igazán kecsegtető.

Én ügynökséggel jöttem ki, mert ez láttam a legbiztosabb útnak. Féltem, hogy csalók áldozatává válnék.

Mennyi tapasztalat kell, hogy Au pair lehessek?
Semennyi. 🙂 Én mielőbb kijöttem volna még pelenkát sem cseréltem soha, és egy 7 hónapos gyerekkel kezdtem a pályafutásomat. Bár tény, hogy a gyerekeket mindig szerettem, volt köztünk egy vonzalom, mert ők is szerettek.
Én első sorban azt mondom, hogy nem éreztem úgy, hogy akadály lenne. Nem nagy ügy megtanulni egy-két apróbb dolgot, etetés, fürdetés stb. A rutinnal jönnek a dolgok, illetve józan gondolkodás. A szülőket sem képzik, hogyan legyen szülők. És tudjátok azt láttam, hogy a 0 tapasztalatommal is néha jobban tudtam kezelni egy-egy szituációt, mint a gyerekek tulajdon szülei.
Referencia levelet kérhetnek ugyan, de ne ijedj meg. Biztos van egy ismerősöd, barátod, rokonod, aki tud rólad pár szép sort írni. Én anno írtam magamról egy kicsit, majd megkértem a szomszéd nénit, írja nekem alá. Az unokájára hivatkoztam a gyerektapasztalat címén, s elfogadták.
Legyen elszántságod, ez a legfontosabb!

Hogyan boldogultál elsőre a gyerekkel?
Az első napon úgymond jó imázst szerettem volna kiépíteni, így a gyerekkel foglalkoztam egész nap, játszottam velük, ismerkedtem. Ajándékba vittem egy foglalkoztató kis könyvet (Postán vettem 390 Ft-ért), kornak megfelelően és azzal kötöttem le a gyerekeket. Eddig bevált, a szülők rögtön megszeretettek.
Bár persze voltak azért kezdeni nehézségek és rutintalanság. Ez inkább gyerekfüggő…mert vannak nagyon, hisztis, elkényeztetett picik, akikkel nyílván nehezebben találsz szót. Nem fognak rád hallgatni, sokkal több türelem és kitartás kell hozzájuk.
Hozzáállás: rajtam nem fog ki egy gyerek, képes vagyok rá, erős vagyok, állom a sarat!

Honvágy, egyedüllét hogy alakult?
Nem volt túl sok honvágyam szerencsére. Én olyan ponton jöttem ki, mikor tele volt a hócipőm Magyarországgal. Nem vágytam vissza, hova is? A volt főnökömmel nagyon tele volt a hócipőm, így azt mondtam, inkább legyen bármilyen gyerek, de többet az életben nem akarok ilyen ember alatt dolgozni!
Volt egy-két jó barátom, akikre sokat gondoltam, de a Facebook és skype minden távolságot leküzdött, semmi baj nem volt. Anyukámmal is minden áldott este beszélgettem!
Egyedüllét, hmmm én mindig is kicsit magamnak való voltam, sok időt töltöttem korábban is egyedül, így nem lepett meg a helyzet. Esténként elkezdtem filmeket nézni angolul, illetve kitartóan folytattam az írást a honlapomon, így ütöttem el az időt.
Persze  új barátokra is szükség van. Ajánlom, hogy az Au pair csoportok tagjává váljunk Facebookon. Elég egy-két kulcs embert megismerni és pillanatok alatt sok új ismerősöd lesz. Semmi probléma.
Továbbá menjetek el a nyelvcserés találkozókra is. Itt találsz több infót!
Facen már van egy kis magyar Au pair csoport is, ahol a többiek szívesen válaszolnék bármilyen kérdésre a tapasztalataik alapján. Katt a csoportért!

A munkaidő hogy alakul? Van-e saját függetlenül eltöltött időd?
A válasz teljesen családfüggő! Figyeljetek oda nagyon, milyen elvárásokat támasztanak elétek a szerződésben! Alaposan olvassátok át akárhány oldal is.
Anno kis naivan az első kínálkozó lehetőséget megragadtam, de ha nem érzed úgy, inkább érdemes még pár hetet várni, amíg a tuti-tuti család nem érkezik. Én elsiklottam olyan információt felett, hogy hétvégente ügyelnem kell állandóan…
Kérjetek napirendet, hogy mikor kell kezdened, meddig és hogyan. Szerintem egy normális Au pair munka úgy néz ki, hogy a gyerekeket reggel elviszed a suliba/oviba (esetleg reggeliztetsz, öltöztetsz előtte). Utána egy-két apró házimunkát kell csinálnod, de kb 10-11-től szabadnak szükséges lennek. Délután 3 óra magasságában pedig mész felvenni őket az iskolából. Egy kis uzsonna, játék és este 6-ra hazaérnek a szülők, szabad vagy újra. Ez lenne az egészséges. Illetve minden hétvége szabad! (vagy ritkán szittelés). Ez kb 25-30 órát tesz ki per hét!
Én az első családnál belementem abba, hogy egy picivel otthon voltam egész nap, közben a nagyobbat kocsival vittem és hoztam az oviba. Mellette takarítottam, este pedig főztem! Ne vállaljatok be ilyet! (kivéve, ha nagyon magas árat adnak min 200-300 Font/hét). Napi 12 órákat melóztam, hétvégenként pedig ügyeltem…Nem kívánom senkinek sem!
A lényeg, amikor szabad vagy, akkor szabad vagy. Oda mész ahova akarsz, és azzal akivel akarsz. Szerintem otthon nem érdemes maradnod, mert lehet a gyerekek a nyakadra fognak mászni, őket nem izgatja/nem tudják, hogy éppen már végeztél a melóval.
Átlagban: napközben van pár órád lukasan, illetve esténként + szombat, vasárnap vagy független.

A jogosítvány nem birtoklása hátrány?
Nincs semmi gond, ha nincs jogosítványod, egyáltalán nem hátrány. Olyan családot fogsz kapni, kell keresned, akik nem kérnek vezetést, ahol nem kell a gyerekeket kocsival ide-oda furikázni. Akad bőven olyan szülő, aki nem várja el a jogsit. Én sem vezetek most, pedig van jogsim. 🙂

Ajánlom:
Ha, még több infó érdekel! (és bírsz még olvasni):
A következő írások a kezdeti Au pair korszakomból származnak, így pont ezért borzalmas őszintén, néha elkeseredetten írtam!

Az angol nép: https://eletemmorzsai.wordpress.com/2011/05/29/hidegveruek/
A szülők gyerekekhez való hozzááálása: https://eletemmorzsai.wordpress.com/2011/05/22/anya-csak-egy-van/
Az angol gyerekek (vannak kivételek! azért) https://eletemmorzsai.wordpress.com/2011/05/11/az-angol-gyerekek/
Az angol életmód: https://eletemmorzsai.wordpress.com/2011/09/12/kenyelmes-nemzet/
Au pair élet, gyors összefoglaló: https://eletemmorzsai.wordpress.com/2011/08/11/au-pair-let/

Folyt köv…

Reklámok

Segítség! Au pair szeretnék lenni” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

