Advent első szombatja avagy fel-alá mászkálás a városban

A szombati napom jó zsúfoltra sikerült, bár élveztem minden pillanatát.

Hétvégén reggel az ágyikó nagyon vonzó tud lenni, élvezem, hogy még 9-kor is lustálkodhatom. Nehezen keltem, így meg is csúsztam az indulással. A Hamley parádé 10:30-ra volt kiírva. Miért kell hajnalban tartani egy ilyen eseményt? Szombaton nekem reggel 10 óra, olyan, mint hétköznap a reggel 6 óra.
A Hamley London egyik különleges látványossága, a világ legrégebbi és legnagyobb játékáruháza. 18 században lett alapítva, napjainkra pedig egy 7 szintes „birodalommá” bővült a Regent Streeten. Több mint 50 ezer különféle játék van a kínálatukban.
Még soha nem vásároltam a Hamleyban semmit, de ha időm engedi, szívesen felkeresem és elveszem a kínálatban, újra gyereknek érzem magam. Több különleges játékot/újdonságot a hoszteszek élőben prezentálnak, és ösztönöznek a vásárlásra. Biztos vagyok benne, hogy a kis eladók minimálbérre vannak bejelentve, és az eladás utáni forgalom jutalékából még kapnak némi kiegészítést.
A Hamley áruház bejáratánál mindig vannak beöltözött jelmezesek i, akik kedvesen invitálnak az üzletbe, vagy csak fényképezkednek a turistákkal. A Facebook fénykép is reklám!

12322750_1048086371888371_4745908567197881873_o

A parádé végét sikerült elcsípnem. Egy emeletes buszról Mikulás bácsi integetett a tömegnek. A gyerekek azonnal be is lelkesültek: „Ott jön Karácsony apó”. Úgy bizony.
A plüssökről lemaradtam, de a pár óriás lufit még időben elértem.
Rengeteg családos látogatott ki szombaton az eseményre. Jó volt látni az emberek arcán az örömöt!

Felszálltam a Victoria Line-ra és elmetróztam St. Pancras állomásra. Következett a muszáj listám második pontja: Disney Karácsonyfa. Elképesztő! Akinek ez a hatalmas plüssfa nem csal mosoly az arcára, akkor semmi sem.

12304103_1048086365221705_5570547712841695007_o
2000 mesefigura kacsingat le ránk, amiket az ünnepek után egy gyermekekkel foglalkozó alapítványnak adnak. 2000 hátrányos helyzetű gyerek fog kapni egy kis „barátot”, amit aztán ölelhet és cipelhet magával. Egy Mickey egérnek ki ne örülne! Főleg annak a Mickey-nek, ami a Karácsonyfa tetején található és 1 méter magas. A fa tetejéről egyébként 4 perceként műhavat fújnak ki, ezzel is emelve az élményt. De jóóóóó! Nagyon élveztem a látványt.

12273810_1048086785221663_7901017727128216807_oMivel két megállóra voltam a Camdentől, így nem hagytam ki a Made in Hungáriát sem egy jó magyar ebédre. Viki, az aranyos szőke hölgy már arcra megismer. Mostanában elég gyakran megfordultam nála. És ha szabad tanácsolnom, a forralt borát ki kell próbálni. Nem sajnálta ki a bort belőle. Egy kis pohártól már félig fejre is álltam szombaton, pedig ettem közben.

A folytatásban a Central Line vonalán kiutaztam Shepherd’s bush állomásra, ahol a Westfield található. Csak a blog kedvéért. Nem szeretem a tömeget, a mérhetetlen sok boltot, nem szeretek órákat eltölteni vásárlással. A Westfieldben utoljára egy ismerősöm invitálására 3 évvel ezelőtt jártam. Isten mentsen az ilyen hatalmas plázáktól.
Pont jókor érkeztem, mert a bejáratnál Stella sör és pohár osztás volt, ingyenes kis karácsonyi promóció a vállalattól. A vacsorát lesz mivel leöblítenem, persze, hogy beálltam egy tasakért. Mögöttem a sorban kendősök álltak. Valaki mondja már nekem, hogy miért állnak be sörért???, mikor a vallásuk szerint tilos az alkohol. Megkérdeztem volna tőlük szívesen.

12304371_1048086658555009_4835167837405803975_o
A bevásárlóközpontban kemény 5 percet töltöttem bent, amíg megszemléltem a korcsolyapályát. Mert különleges, kíváncsi voltam. Így nem csak vásárolni, de mozogni is lehet most.

Visszamentem a belvárosba a Bond Street állomásig, ahonnan gyalog tettem meg az utat a Fortnum and Masonba. Érdemes a New Bond Streeten végigsétálni, mert egy hihetetlen kis posh szelete Londonnak. Itt található egy nagy Victoria Secret bolt is, ahol annyian voltam, hogy nem fértek be. „Ma ingyen van a fehérnemű?” – elgondolkoztam.
Ebben az utcában látunk még Chanel, Dolce Gabana, Hermes, Louis Vuitton, Dior, Miu Miu, Cartier, Tiffany Co. üzleteket stb. Valszeg náluk sem leszek soha törzsvásárló, de a karácsonyi kirakataikat megcsodálni nem kerül pénzbe. Meg azért jó nézni azokat a méregdrága ruhákat, na. Persze árak sehol sem voltak kiírva, aki ide jár, annak már nem számít hány ezer font egy akármicsoda.

Egy dolog viszont megütött. Posh, top márkák utcája és egy hajléktalan úr hajléktalan újságot árult. Egy 30 körüli, kék szemű és abszolút jól szituált (a helyzetéhez képest) férfiról beszélek most, akinek az arca bizalmat árasztott. Bevallom, nem adtam neki semmi, de azt is megköszönte! Ilyenkor örülnék, ha angol nyelvű és nagyobb blogom lenne, mert szíven szerint meghívtam volna egy ebédre őt. Mesélje már el nekem a történetét, hogy kerül utcára egy ilyen pasi. Nem tudom felfogni!
Míg az üzletek ajtajában öltönyös biztonsági örök várták, hogy nyithassák az ajtót a leendő – betérő vásárlóknak, addig valaki egy méterrel odébb betevőre gyűjtött jóindulatú emberektől. Ohhh.

Elértem a Fortnum and Mason-t. Képzeljétek, most jártam bent életemben először, mert kisebbségi érzésem volt idáig. Ki vagyok én, hogy egy ilyen elegáns angol üzletbe csak úgy bemenjek, ezért nem is tettem…. Még a végén kinéznek. De magamat is meg kell nyugtatnom, senkit sem fognak kinézni innen. Különben is annyian voltak, hogy simán el lehet veszni a tömegben. Senki sem fog megnézni, hogy van-e pénzed itt vásárolni, vagy csak lopod az időt.
Nem jártam be az egész épületet, nem volt türelmem. Szombaton ráadásul spanyol invázió volt itt.

12322634_971846639505459_5001386894021781890_o

A földszinten vannak a kekszek, teák, méz, csokik. stb. Minden olyan kis apróság, amit úgy vettek a turisták, mintha ingyen lenne. A Fortnum and Mason a csomagolásra nagy hangsúlyt fektet. Olyan szép, szemet gyönyörködtető, mesés, színes fémdobozokban árulták a kekszeket, hogy már csak a látványért is megveszik az emberek. Ha szárított réti füvet csomagoltak volna bele, azt is simán el tudnák adni 8 fontért.
Az alagsori részben igazi hentes pult, sajtos, gyümölcsös és virágos részleg is van. Egy előkelő, felső 1% szintjén élő angol család simán itt vásárol akár be. Elküldik a bejárónőjüket, házvezetőt, hogy innen hozzon az ebédhez valót. Az alapanyagok mellett pedig friss virág is kerülhet ugye az asztalra. Zseniális! Ide járnék én is, ha az adott körben mozognék.

A Fortnum and Mason szép múltra tekint vissza, 1707-ben alapították. És még mindig virágzik az üzlet, sőt terjeszkedik, több kisebb üzlettel rendelkezik már világszerte. Dubai-ban is van egy, miért nem lep meg?
A bolt egy kirándulást nagyon megér, sőt garantálom, hogy vásárolni is fogtok. Olyan vonzó termékeik vannak, hogy nehéz ellenállni a csábításnak.

A mozgalmas napot a Leicester Square-n egy vaniliás latte társaságában ünnepeltem. És néztem az emberek, akik csak özönlöttek és özönlöttek.

Később a vonaton hazafelé magyarul folytattam beszélgetést. Mikor pedig letettem, a mellettem ülő angol úr megkérdezte: Ugye magyar vagy?
Kiderült, hogy 50 éve van baráti kapcsolata egy magyar párral, többször járt Magyarországon is, ahol megismerkedett egy Zsuzsa nevű kedves hölggyel.

Az angol bácsika egy jó 5 percig mesélt nekem a magyarokkal kapcsolatos ismeretségeiről, amik által felismer már magyar szavakat, így szúrta ki, hogy én is magyar vagyok.
Látszott rajta, hogy jól esett neki egy ici-picit beszélgetnie, talán csak egy ürügy volt ez a magyar dolog, de akkor is. Különlegesnek éreztem magam származásom miatt abban a pillanatban!

Csodálatos nap volt Advent első szombatja. Köszönöm!
Külön köszönet annak a sok rendőrnek, akik minden állomáson jelen voltak, s míg mi a szabadnapunkat élveztük, ők a biztonságunkra vigyáztak.

TE MIT GONDOLSZ?!

