Interjú – Zama blogger

Zamával, a kultúr bloggerral még nem találkoztam személyesen, de szeretem az írásait. Én úgy érzem, ő szívből ír, szeretett szövi át cikkeit. Egy rövid bemutatkozást itt találunk róla: http://zama.hu/index.php/bio

A bemutatkozásodban már kaptunk egy pici képet rólad, ám bennem ezzel párhuzamosan kérdések merülnek fel.

SONY DSC

forrás: zama.hu

2009-ben indítottad el a blogodat. Mesélj egy kicsit erről nekünk. Mi volt a végső elhatározás, hogyan kezdtél bele. Egy nap felébredtél és eldöntötted, igen, létrehozok egy oldalt?

Pontosan már nem is emlékszem. Volt egy-két barátom aki blogolt, s tetszett ahogy kiírják magukból a dolgaikat. Én akartam valami hasonlót, de nem akartam személyes naplót. Így jöttek képbe a könyvek. Olvastam egy könyvet, gondoltam elmesélem másoknak mi tetszett benne, vagy éppenséggel mi nem. Körülbelül olyan 5-6 bejegyzést írtam meg ennek alapján, és feledésbe is merült. Nem volt még az a nagyon közösségi – blog élet mint most.

Elárulod nekünk, hogy a Zama név honnan jött, mi a története?

Ez vicces lesz, talán még nem is meséltem el a teljes történetet. Anno még 2006-ban családdal nyaraltunk Zamárdiban. Eléggé rossz idő volt, ezért jobb híján a könyvtárban lógtam. Ott volt internet, gondoltam chatelgetek egyet. Akartam valami helyi nevet, de foglalt volt. Így csak röviden Zama lett. A másik vicces rész, hogy kismamákkal chateltem, mert a nővérem akkor volt terhes, s hát volt pár kérdésem a témáról. Ők így ismertek meg, és ismernek a mai napig. Mert azóta is kapcsolatban vagyunk .

Az eltelt 3 évben már több mint 1900 fős olvasótáborod épült ki (2012-s adat), s ez a szám folyamatosan nő.

Mikor elindítottad a zama.blog.hu később zama.hu-t, mi volt a célod vele? Gondoltad, tervezeted –e, hogy ennyi követőd lesz?

Igazából magát a facebook oldalt, a zama.blog.hu-t 2011-ben kezdetem el építgetni. Mások és magam szórakoztatására. Plusz akkor pályáztam a Fűnyíró Talentum Blog pályázatára is, így evidens volt hogy belemerülök. Aztán író barátom, Csabai Márk javasolta a külön domain nevet, így lett zama.hu. Nem gondoltam volna hogy ilyen hamar ennyi ember lesz kíváncsi az oldalra.

Hogyan születnek a cikkeid? Hetekre előre tervezel és ütemezel, vagy spontán jönnek a dolgok?

Többnyire spontán születnek.  Éppen hallok, látok valamit és írom. De van amikor fel-fel jegyzek valamit és később írok róla bővebben. Igyekszem figyelni a körülöttem zajló világra, emberekre, ők egyfajta inspirációt is hordoznak számomra.

Az oldaladon számos könyvajánlóval is találkozhatunk. Mi alapján választasz egy-egy könyvet? Rákeresel véleményekre, vagy van egy műfaj, amit követve haladsz?

Ez változó. Vannak kedvenc stílusok, szerzők, akiket követek és ha jön valami új, akkor lecsapok rájuk. Aztán vannak amiknek az ajánlója kelti fel az érdeklődésem. Végül jönnek olyan könyvek amikről hallottam másoktól.  Igyekszem minél szélesebb körben nézelődni, mert minél változatosabb annál jobb. Minden könyv más-más dolgot adhat az embereknek.

A zama.hu sikerén felbuzdulva gondoltál –e már arra, hogy hivatalos újságíró leszel esetleg újságírást tanulsz?

Gondolkoztam már ezen többször is. De azt gondolom a blog terén még nagyon sok tanulni valóm van. Sok dolgot nem ismerek, sok mindenben kell fejlődnöm. Ha sikerül, akkor lehet gondolkozni a továbbiakon. Aztán lehet hogy maradok a blognál, mert az mégis csak egy szabadabb irány.

És végül mesélnél nekünk a blogoddal kapcsolatos jövőbeli terveidről?

Tervek azok mindig vannak bőven. De elsősorban most az lebeg előttem, hogy másokat is bevonjak az írásba. Magamból kiindulva tudom, egy gondolat leírása fel tudja szabadítani az embert. Ezt szeretném elérni másoknál is. Írják ki amit éreznek, gondolnak. Nekik akarok lehetőséget adni majd valamilyen formában.

Köszönöm szépen, hogy időt szántál kérdéseim megválaszolására.

Interjú – Zama blogger” bejegyzéshez 2ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .