5+1 blog, amit olvasok

Én mint bloggger, a világhálón megosztom gondolataimat, de ugyanakkor, kíváncsi is vagyok. Mások mit és milyen stílusban írnak? Ötleteket tudok meríteni, vagy éppen érdekes információval gazdagodhatok, különböző blogok olvasása által.

A Facebookon Zsuzsanna a Suz’n világának írója tavaly megalapította a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők csoportot . A cél, hogy, mi, akik magyar nyelven blogot írunk, egy közössége formálódjunk és megismerjük egymást. Továbbá egy hely, ahol tanácsokat kérhetünk egymástól, vagy éppen egy-egy bejegyzést megvitatunk és véleményt formálunk.
Házi feladatokat is kapunk, amik aktívvá teszik a csoportot, és pezsdítik a közösség vérkeringését.
Az egyik házi a ’Mutasd be az 5 kedvenc blogod’.

Gondolkoztam nem keveset, mire összeraktam a listámat. A csoportban megosztott sok-sok írásba belenézek rendszeresen és jó pár blogról tudok, amiket meglesek gyakran. De miket is olvasok folyamatosan? A döntésemet végül időrend alapján hoztam meg. Azok a blogok, amiket már évek óta követek, kiegészítve egy újjal is, mert a kivétel erősíti a szabályt.

Milyen blogok is tetszenek? A szépségápolás és smink  téma kapásból kiesett, én nem töltök órákat a tükör előtt ülve és 3 féle alapozót magamra kenve, amit 3 árnyalatú szemhéjpúderrel hintek meg, majd 2 féle szempillaspirállal tökéletesítem. Én a nulláról 20 perc alatt alap, egyszerű sminkkel indulásra kész állapotba tudom magamat szedni öltözéssel együtt.
Fiúsan neveltek, gyerekkoromban a Joy magazin helyett kapát adták a kezembe, hogy a kertbe segíteni kell. Továbbá a természetesség híve vagyok. Rajtam reggel sem fog senki elképedni, mert smink nélkül is vállalható vagyok, akár az utcára is kimegyek naturan. Még néha így is kapok bókokat. A mosoly és csillogó szempár a „fegyverem”.
A vásárlás sem köt le, nem vagyok képes fél napot eltölteni azzal, hogy leárazásokat és a legújabb kollekciókat keressem a ruhás boltokban. Egyesen bosszantana, hogy kidobtam az időmet, amit akár hasznosabban is tölthettem volna. Stylist, divat blogot biztosan soha nem fogok írni.
Szeretek olvasni, utazni, igen menni és világot látni, minél többet. Szeretek olyan cikkeket olvasni, amit rejtetten fogalmazzák meg gondolatokat, illetve a gyerekek. Munkahelyi ártalom, mert velük foglalkozom, de mint kiderült, szívesen is olvasok róluk.

zamauj

zama.hu hivatalos logó

Az első blog, amit bemutatnék most a zama.hu. Berta Péter, a magyar kultúr blogger, aki az olvasás népszerűsítésén dolgozik, ha fogalmazhatok így. Napjaink hazai és nemzetközi íróinak könyveit mutatja be az oldalán. A cikkeiben egy-egy könyvet közelebb hoz hozzánk saját szemszögéből.
Az olvasás élményének megszerettetése, az olvasás divatossá tétele szerintem a zama.hu egyik missziója. Péter oldalán láttam először Csabai Márk műveit, de Fejős Évával is az ő sorai által ismerkedtem meg. Zama pozitív könyvkritikája és lelkesítő cikke hatására, meg is vettem több könyvet tőlük. Ez csak egy példa volt.
Ha éppen olvasni szeretnék valamit, és tanácstalan vagyok, vagy egy bizonyos könyv érdekel, Zama az első, ahol körülnézek.
Ha jól emlékszem 2012 kora nyara óta vagyok az olvasója, és szerencsém volt egy interjút is készíteni vele.
Péter a könyvek mellett mostanság kutyaszitternek is felcsapott. Zorkát is szeretjük!

tengerentúl

tinkmara.com hivatalos logó

Második kedvenc, nem meglepően Katalin blogja New Yorkból. Tengerentúlról jelentem a tinkmara.com címen található.
Már nem is emlékszem, hogyan találtam rá 2011 vége körül még a freeblogon, majd egy hosszabb kihagyást követően aktívan újra visszatért az éterbe a blogja.
New Yorkba nem tervezem költözésem, már egyszer jártam ott ennyi. Kati stílusa és cikkei voltak azok, amik megfogtak. Letisztultan, érzelemmentesen fogalmaz, amit jó olvasni. Valahogy úgy érzem nekem ír, pedig sokan vagyunk olvasói.
Kati bemutatja a várost, elvisz minket a Macy’s áruház parádéjára, vagy éppen a téli és jeges Centrál parkban sétálhatunk vele a bejegyzései és képei által. Továbbá nekem nagyon tetszenek a kulturális és érdekes információkat tartalmazó írásai is, mint például a Grand Centrál titkai, vagy az utolsó bejegyzés a Legszebb köztéri óráról.
Gratulálok Katalin! További sok sikert és kívánom, hogy legyen a világban Ausztráliából/ Szingapúrból jelentem blog is. Kati írásaihoz hasonló hangvételűeket szeretnék olvasni Synedből és Ázsiából is!

Harmadik Tóth Evelin blogja, egy tehetséges és fiatal író Magyarországról.
Gimnazista lányról van szó, aki már saját bloggal rendelkezik, és a Jelen vagyok csapat tagja.
Evelinnél így kezdődött: „Régóta írok már, de mostanában lendültem csak bele újra egy hosszabb kihagyás után. Kezdetben azért kezdtem el történeteket kitalálni, mert nem volt pénzem könyvekre. Gondoltam megteremtem azt a világot, ahol a legszívesebben lennék. Elég nagy katyvasznak indult, mit ne mondjak. Az első regényszerű valamimet csak a húgom és a saját szórakoztatásomra írtam meg„
Én mérhetetlenül gratulálni tudok Evelinnek, hogy korán felismerte önmagában a lehetőséget, az írói véna előjött, s nem ment el mellette szó nélkül. Jó példát mutatsz, és inspiráló vagy! Csak így tovább!
Külön megtiszteltetés számomra, hogy Evelin talált meg, írt rám, s felvett a blogja kedvencei közé is. Köszönöm!

tisztatkek

tisztakek.wordpress.com hivatalos logó

Negyedik a listámon tisztakék, akire a wordpress olvasóban bukkantam. „Úton a 30 felé. Úton egyik városból (néha országból) a másikba. Úton iskolapadtól táncparketten, pult mögötti kasszákon, hotelszobák felsúrolt padlóin át monitorok mögötti asztalokig. Egyikőtöktől másikótokig. De legfőképpen úton önmagam felfedezése és békéje felé. Nem tudom, valaha is odaérek-e, ahova tartok. De minden esélyem megvan rá”.
Tisztakék írásai megérintik a lelkemet, és valami varázslatosan szép megfogalmazása van cikkeinek. A sorokban megbújó érzések kiteljesednek az olvasás közben, a bejegyzés pedig beszippant és odaképzelem magam.

Ötödik a héten újonnan felfedezett blog, a Kicsi A rakás avagy Élet 5 gyerekkel Budapesten.
A nyári szünet alatti lakásfelújításból indult oldal blog kedvenc lett. Egy anyuka, aki 5 gyerek életét irányítja, neveli, gondoskodik róluk. A nap végén pedig, mikor elcsendesült a ház, gép elé ül, s megszületnek cikkei.
Gyerekekkel foglalkozom, éltem is velük. Tapasztaltan, hogy van munka bőven mindig, a leülök egy kicsit pihenni napközben nincs. Szeretnék én is 5 gyerek mellett blogger lenni! Szép teljesítmény, példaértékű.
A bejegyzések olvasása élményt ad, amik aktuálisan odavágó képekkel is illusztrálva vannak. Egy nagycsalád életébe nyerhetünk bepillantást, annak minden örömével és kevésbé rózsaszín napjaival együtt.

legalizabb

legalizabb.blogspot.co.uk hivatalos logó

legalizabb2

Aliz saját képe – legalizabb.blogspot.co.uk

5+1 Blog. Aliz oldala a Legalizabb gasztró és történelem.
Tudni kell rólam, hogy nem vagyok főzőmester, nem sütök, a konyhában a muszáj valamit gyorsan összedobnom a maximum idő, amit eltöltök.
Alizt személyesen ismertem meg 2012 kora nyáron. Beszélgetésünk közben a bloggolás előjött, majd egymást megkerestük. Azóta követelem őt és íncsiklandozóbbnál íncsiklandozóbb süteményes és egyéb bejegyzéseit.

Remélem nem bántok meg senkit azzal, hogy most kimaradt. Többeteket olvasom, lesz még a rovatnak folytatása…

Reklámok

5+1 blog, amit olvasok” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

