Haza Magyarországra: 2 covid-19 teszt

Mikor július folyamán kijött az új rendelet, hogy 2 negatív tesztet kell produkálni ahhoz, hogy karantén nélkül beutazhassak Angliából Magyarországra, beparáztam.
2 teszt 5 napon belül 48 órás különbséggel, hát köszönöm. Akkor idén nyáron nem jövök haza, elkapott az ideg a bejelentést követően.

Majd ismerősök mentek hazafelé, jöttek az új hírek, s megnyugodtam. Lehetséges a teszt, megyek haza.

Nekem úgy tűnik, hogy Angliában jelenleg olyan stádiumban tart a járványhelyzet, hogy most bárkit tesztelnek, aki kéri. A tömegtesztelés elindult, kiépült a rendszer rá és tünet nélkül is bárki kérheti a lehetőséget. (Persze nem kell nekik hangoztatni, hogy nyaralás miatt és Magyarországra utazás az oka)

Az ingyenes NHS tesztet itt lehet rendelni (remélem van még készlet, mert kaptam visszajelzést már, hogy estére kifogyott – frissíteni és korán reggel újra próbálni akkor): https://www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/testing-and-tracing/get-a-test-to-check-if-you-have-coronavirus/
Az oldalon a „Get a test now” résznél a zöld téglalapra kattintva indul a procedúra. Home test kit opciót választottam, de ha jól láttam drive through és walk through lehetőséget is lehet ugyanitt foglalni.
Kérte az alapadatokat, NI számot (amit ugyan nem kötelező megadni) stb, munkahely elérhetőségét (amire én annyit írtam, hogy „prefer not to say” és továbbengedett.) Értelemszerűen mindent szépen kitöltöttem a rendelésnél.
Az emailben küldött kódot végül bemásoltam az oldalra és kész is voltam.
Például: A kedden rendelt home test kit szerdán délután érkezett az Amazon futárral. Csütörtökön reggel levettem a mintámat. A NHS priority postaládát kerestem előtte, s bedobtam.
Pénteken hajnalban a laborba érkezett a csomag, szombat reggelre pedig jött az e-mail, hogy negatív lett a teszt.

Én az első csomagot pénteken rendeltem, majd a másodikat meg ugye kedden. Kedden és csütörtökön postáztam, amire csütörtökön és szombaton jött eredmény. A feladástól 48 óra telik el a válaszig – ezt érdemes belekalkulálni, hogy 5 napon belül meglegyen minden.
Ugyanazon e-mail címmel, a rendszerben nem akadtam fent szerencsére. Mindkétszer simán megjött az Amazon és rendben zajlott minden.

A csomagban ez volt:

Mintavétel
A számat kiöblítettem vízzel, az orrom kifújtam. Nehogy túl sok nyál és takony kerüljön a mintába, mert azzal érvénytelen lehet az eredménye. A torkomban a manduláimat elég keservesen sikerült megbizelgálnom, rögtön öklendezés is tört rám. Az orrba feltúrni könnyű volt, sőt meg is sértettem azt, s egy csepp vér is került a pálcára. Hagytam. Nem lett abból gond szerencsére.

Itt egy segítő videó, amit ajánlok:

A mostani teszt, már vonalkóddal ellátva érkezik, ragasztani azt nem kell. Csak megnézni, hogy minden vonalkód egyezik-e.
A kóddal be kell regisztrálni a tesztet feladás előtt. Nagyon fontos! A weblapcím a tájékoztató papíron van, amit hozzá küldenek.
A Royal Mail-es válaszdoboz összehajtása okozott csak kisebb galibát, mert nem figyeltem a lépéről, lépésre magyarázatot hozzá először. Persze aztán sikerült szépen.

Én az e-maileket nyomtattam: a csomag rendelésről, a laborba kerülés dátumáról (Royal Mail tracking number a visszaküldési dobozon található), az eredményről.
Simán beengedtek a reptéren.

Reptéri érkezésről pár szót. Egy mentőszolgátos pólóban lévő úr torpedózta a népet a hőmérővel a terminálba érkezést követően. Csippantgatott homlokra szépen.
Majd pár rendőr állt a lépcsőknél, akik 2 teszt, 1 teszt, nincs teszt alapján szelektálták szét az utasokat a különböző határőrökhöz. Ezt egyébként elképesztően díjaztam! Engem az a személy így nem tartott fel, akinek karanténba vonulásról kellett dokumentumokat kitöltenie.
A 2 teszttel rendelkezők sora nagyon gyorsan haladt.

Mindenkinek sikeres mintavételt, kellemes hazautazást kívánok! No para, minden ok lesz.

Köszönet az NHS-nek, angol államnak a két tesztért, a gyors szolgáltatásért!

Haza Magyarországra: 2 covid-19 teszt” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólások lezárva