Könyvajánló – Braskó Csaba: Múzsa

Az életben már többször megtapasztaltam, hogy pont véletlen, mindig az talál meg, amire szükségem van. Véletlenek pedig nincsenek, így biztosan állíthatom, hogy nekem most el kellett olvasnom Braskó Csabától a Múzsát.
Már az első 50 oldal után rádöbbentem, hogy ez a könyv számomra megmentő hatású a jelenlegi élethelyzetemben.

Ugorjunk vissza kicsit az időben. Április elején Magyarországon voltam látogatóban. Apukámmal nem beszéltem túlságosan sokat, ám az a kevés is „döfött”. Alighogy hazaértünk és betettem a lábam a kis lakásunkba, megkaptam az elmúlt évek legrosszabbul eső kérdését. „Meddig akarod folytatni a jövőkép nélküli londoni életed?”
„Láttam egy hirdetést, hogy női portásokat keresnek angol nyelvtudással. Szerintem megfelelnél” – apukám kigondolta számomra az álomállást.
A dühöt és a könnyeimet magamba folytva bejeztem a társalgást: „Köszönöm, hogy ennyire szuperül motiváltok”.

Ez a beszélgetés már csak a csúcs volt a jéghegy tetején. Az elmúlt évben már itteni ismerősök is többször feltették: „Meddig akarod folytatni a bébiszitterkedést? Hova tovább? Tudod, hogy ez nem mehet örökké”. Úgy viselkedünk egymással, mintha nekem saját magamnak nem tűnt volna fel, hogy egy éve csak állok a pocsolyában, ami már azóta „megbuggyant” és süllyedni is kezdett a talaj.  Mintha nekem nem fordult volna már meg ezerszer a buksimban, hogy hosszútávon mihez kezdek, mi az, ami érdekelne.
Könnyű okos és hasztalan tanácsokat osztani, esetleg lélekbe taposó kérdésekkel jönni. Nem segítenek, köszönöm.

Egy ismerősöm más szemszögből néz rám, s nem lepődnék meg, ha lassan többet rólam, mint én saját magamról. A Múzsa könyvet már többször szóba hozta, sőt egyszer személyesen is magával cipelte. Én éppen egy másik művet olvastam, s ígéretet tettem. Amint azt befejezem, az ajánlott könyv lesz a következő.

Szombaton megkaptam és az esti bébiszittelés alatt fellapoztam. Nem kellett sokáig olvasnom, máris belelkesültem. Azonnal ráébredtem, hogy a munkámban is van még potenciál, csak eddig szépen elsétáltam mellette. Sőt, élvezhetőbbé is tudom varázsolni azt, némi kreativitással. És a sort folytatni lehetne. Sőt, van lehetőségem, nem is kevés.

A történetben Éva a pultoslány egy segítőt, egy múzsát kap, aki ráébreszti a valós képességeire és továbbfejleszti őt. A jól feltett kérdésektől és a segítő férfi történeteitől Éva újjászületik. Évában sokan, szinte mindenki kicsit – nagyon magára ismerhet. Én sem voltam kivétel.
Ittam a sorokat és egy mondat járt a fejemben: „Ezeket miért nem mondta még eddig senki nekem korábban?”

A könyvet nagyon ajánlom, nem csupán azért, mert szuper jónak találom, hanem mert annyira sok embernek, ma pont erre lenne szüksége. Magatok miatt és csakis magatokért, a saját jelenetekért és jövőtökért. Nem fogjátok megbánni egy cseppet sem.

A Múzsát fiatal felnőttek és az életükbe beleunt (munkájukat nem szerető, adósságokban úszó stb) embereknek kötelezően felírnám.

A mű után nem kicsit gondolkoztam el, biztosan utána nézek, hogyan tudnám megvásárolni Braskó Csaba Szemléletfejlesztő programját.

Reklámok

Könyvajánló – Braskó Csaba: Múzsa” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Névtelen szerint:

    Tisztelt Braskó Csaba!
    Elolvastam a Múzsa c. könyvét, pedig nem én vagyok a célszemély, akit érinthetne az életvitel-tanulás. Ugyanis 73 éves vagyok, “boldogságpárti”, ahogy Ön is, amit életem folyamán meg is találtam. De könyvében annyi jó ötlet, tanács van, hogy az idősebb korosztálynak is javasolt, hogy öregségükre még jobban tudják ápolni és élvezni emberi kapcsolataikat. Szívből gratulálok! Stancsics Erzsébet

TE MIT GONDOLSZ?!

