Séta az esőben avagy londoni városnézés

vasarnapsetaVasárnap sétára indultam Londonban. Nem volt semmi tervezett programom, kora délután pedig még az eső is szakadt. Nem vagyok én cukorból és estére amúgy is jó időt ígértek, így gyerünk ki a szobából.

holland-park

Kyoto Garden vízesés – forrás: TipAdvisor

Az első állomásom a Holland park volt. Ciki, nem ciki, 4 év alatt nem jártam még benne. Elsétáltam már párszor a bejárata előtt, de nem éreztem késztetést benézni. És nemrég több ismerősöm is megosztott képet a Holland parkról, meg hogy milyen klassz. Oh és pont én jártam még ott! Ezt gyorsan pótolni kell, már akkor elhatároztam.

A Holland park az utcafrontról picinek tűnik, aztán amint beljebb sétáltam, meglepődtem. Hogy mekkora helyek vannak még ebben a városban, amik csak úgy „megbújnak”!
Több gondosan rendben tartott kertes rész fogadott. A kávézó előtt két rendőr felügyelt, ám az eső miatt alig voltunk páran a parkban. Így ráértek fényképezkedni és elbeszélgetni egy turista családdal.
Odaértem a legszebb részhez: Kyoto Garden. Mesés, egy pici varázslat, ami tökéletes helyszín jegyes/esküvői fotózáshoz. Pávák sétálgattak bent és egy mini kis vízesést is megcsodálhattam. London rejtett kincse!
A Kyoto Garden mögött egy kisebb erdő fogadott, ami egy mini túrázáshoz megfelelő. Illetve láttam bár bocit egy elkerített részen. Igen, bocikat! És mindig csak London belvárosa mellett voltam.
A Holland parkba egy szép őszi napon biztos visszajövök még, mikor már a fák színes levei festik majd meg a természetet.
TripAdvisoron Ne hagyd ki londoni hely!

portobello road

Portobello Road – forrás: flickr

Miután kikeveredtem a parkból egészen véletlen a Portobello Road felé sétáltam. Nem néztem a térképet a mobilomon, csak mentem a megérzéseim után. De régen jártam már a Portobello-n is, jó, hogy betévedtem.
A Portobello egy vásárló utca, ami főleg turistákra van kihegyezve. Ha engem kérdeztek, már nem a régi. Mintha egyre kevesebb ember látogatna ki ide, s több üzlet bezárt/kiadó. A többiek pedig a túlélésért küzdenek. Illetve bejöttek a bóvli üzletláncok. Milyen hangulatromboló egy Tesco Express, Vodafone szaküzlet, vagy egy selfie sticket áruló ázsiai pasas stb egy tradicionális (eredetileg minőségi termékeket kínáló) vásárlóutcában.
Láttam ezüstékszer árust, szőrmekabátost, eredeti órást (ahol még órajavítást is vállalnak!), bőrárust (kabátok, pénztárcák, övek stb), ami ritkaság már Londonban.
Az utca végén pedig egy bolhapiac szerű részbe botlottam, ahol minden kicsit is nagyon haszontalan dolgot lehetett venni. Kicsomagolatlan kb. a 80-as évek végéről visszamaradt játékbaba, kopott kitűzők, vállalhatatlan antik ruhák stb. – ki fogja ezeket az életben valaha is megvenni? Viszont tetszett, hogy volt antik tea/kávéskészlet stand is, ahol potom 5 Fontért megvehetjük a porcelánokat darabjaként. Aki szereti ez ilyen dolgokat, csak ajánlom.
Volt még egy katonai cuccokat áruló bácsi is. Ha valaha kell valakinek katonai kabát, cipő, gázmaszk, Királyi Légierő pilótáknak való egyberészes ruha stb, irány a Portobello!
A jövőben ezüstékszer és bőrpénztárca ügyben elképezhető, hogy visszalátogatok ide.

2208_regents_canal

Sétahajózás a csatornán – forrás: flickr

canal

csatorna (emberek otthona) – forrás: flickr

Az utamat immáron céltudatosan a csatorna felé folytattam. Szerettem volna a keskeny kis folyó mellett sétálni nyugalomban. Olyan hangulatos szerintem. Londonban többen (főleg az idősebb generáció) hajókon élnek. A házuk mellett tudunk elsétálni a csatorna mentén.
Végül elértem a Little Venice-t, London mediterrán kis szeletét. Nagyon aranyos hely, érdemes felkeresni. Szeretek ide kijárni, ha úgy van dolgom/időm.

little_venice_boatflower

Little Venice – forrás: flickr

Szerencsémre pont indult egy sétahajózás Little Venice – Camden Town útvonalon, amire természetesen befizettem. A Regent’s park mellett halad a csatorna, egész pontosan London Állatkertje mögött. 45 perces kellemes kis hajókázást követően elértem a Camden Town-t. Ahol napomat a Made in Hungária kifőzdében zártam.
made in hu
(Camden Lock híd előtt balra fordulva, jobb kéz felől az első üzlet)

Szép délután volt, köszönöm az életnek!

Séta az esőben avagy londoni városnézés” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

