Magyarország, emlékek

Az augusztusi nyaralásomról pár szót ejtenék most. Illetve ezzel a cikkel búcsúzom Magyarországtól egy időre. Szeptember 12-től, mind UK, mind Magyarország csak karatén vállalás mellett kereshető fel. Oda-vissza történő szabad utazás korlátozásra került ismét.

Az eredeti terv szerint egy hét szabadságot kaptam első körben. Majd egy hétre rá csak hétvégére repültem volna haza, az esküvőre. Teszteléses procedúra rendeletbe iktatása borított mindent. Nem láttam járható utat arra, hogy 2 héten belül 4 teszt sikerülhet, s ráadásul időben.
Volt pár stresszes napon ettől…levezettem a lehetséges opcióimat. Nem maradt más, mint egy bazi hosszú levél, amit a főnökömnek küldtem. Elnyávogtam benne, hogy miért lenne szükségem 2 teljes hétre egyben, s udvariasan, angolosan azt kértem tőle, hogy „gondolja át, mi a járható út, mi nem a részéről”. Nagyon gyorsan választ kaptam, hogy 2 hét megoldható.
Utoljára 2 hetet egyben Magyarországon 2012-ben töltöttem.

Pár emlék otthonról, említés szintjén.
Masszás
Az úszás hiányát gyorsan megéreztem. A karantén hetei alatt olyan idegbecsípődést kaptam a vállba, hogy a fejem két hétig nem tudtam normálisan elfordítani.
Nem volt kérdés, hogy gyógymasszás kell. Anyum talált egy tündér kis hölgyet Fehérváron, aki profin átment rajtam. Egy órás alkalom után felszabadult a nyakam. Megváltásként hatott. Az alkarom is fájt többször előtte, azóta viszont az sem. Megért minden forintot az a hölgy.

Pákozd-Sukoró Arborétum
Évek után először bicikliztem! Az arborétummal kapcsolatban általános iskolai kirándulásaim emléke ugrott be. Többször jártam itt az osztályommal.
Felnőtt belépő 1600 ft, családoknak egy kisebb vagyon ez a pár órás program.
Színvonalas ugyan, nemrég lett egy vadállat bemutatós rész átadva. Őzeket, vaddisznókat láttam.
A legjobb rész a kilátó. Tökéletes kilátást kínált a Velencei-tóra.

Dunakanyar
Apum körbevitt Vác-Nagymaros-Visegrád-Esztergom településeken.
A visegrádi és esztergomi kilátás tetszett a legjobban. Dömösnél a Duna parton megálltunk egy pihenőre. A büfében vettünk jegeskávét, amit a folyó mellett ücsörögve fogyasztottuk el. Kell ennél több? Nem.

Folly Arborétum
Tesóm ajándék kirándulása. Nagyon tuti hely, gondozott, le a kalappal, de ára is van. 1500 ft a felnőtt, 4000 ft a családi jegy. Egy limonádé bent 990ft. Repkedtek az ezresek a pár órás látogatásunk alatt. Limonádékra és kávéra kb 8000 ft el is ment bent.
A kilátóból a panoráma megéri a sétát felfelé.

Révfülöpön strandoltunk. 9 év után csobbantam a Balatonban. A lángost finomra készítették és 900 ft-ba került.

Bory-vár
Fehérvár városunk büszkesége. A „Disney kastély”. Bory Jenő szerelmének jelképe, amit két kezével épített sok-sok éven át. 1800 ft a belépő (pár éve még 900 ft volt. A turizmus fellendülése drágulást hozott). Külföldi turisták is szépen voltak.

Siófok
Barátnőmmel csavargás. Sétahajózás, séta, vacsora és naplemente nézés szerepelt a programunkon.
Az időjárás nekünk kedvezett. Leggyönyörűbb naplementét élhettük meg. Legszebb pillanatom a 2 hét alatt.

Rokonlátogatás
Unokatesóim gyerekei leírhatatlan nagy szeretettel fogadtak. Két 10 éves leányzó, akik levettek a lábamról. Kiszállva a kocsiból, már kaptam is egy nagy ölelést.
A kedves kérdéseik megmosolyogtattak „Te tényleg Angliában élsz?” „Jól beszélsz angolul?” Mutattam képeket és meséltem egy kicsit Londonról. Természetesen jövő lelkesedéssel figyeltek rám, exkluzívnak tartották, hogy külföldön élek.
Most Harry Pottert olvasnak, ami az Egyesült Királysághoz kötődik, így találtunk közös témát rögtön.
Idei évem legszívmelengetőbb óráit kaptam tőlük.
Tervben van, hogy Harry Potteres kis ajándékot küldök nekik Karácsonyra haza.
Unokatesómnak is hatalmas köszönet a fuvarérét aznap délután.

Esküvő
Utolsó estémet töltöttem otthon a lakodalomban. Gyönyörű zárása lett a két hétnek.
A lelkiállapotom mélyponton tartott azon a szombaton, ami a hangulatomra durván rányomta a bélyegét. Saját magam estéjét csesztem el általa.
Az érzés is elkapott, hogy 32 évesen még egy hosszútávú, egészséges kapcsolatom sem volt. Az esküvőn pedig egyetlen szingli férfi sem akadt, akivel legalább egy kis tánc összejöhetett volna. Depresszív nagyon.
Unokatesóm szavai meg jól odavágtak még erre rá „Soha nem akarok megházasodni” jelentette ki.  Velem egyidős hölgyről van szó. Ezzel szemben én megakarok házasodni, különben a tengerparti esküvőt hogyan pipálom ki a bakancslistámon.
A szertartás, a helyszín, a vacsora, zenekar, az összhatás mind csodálatos volt. Az ifjú pár olyan kis aranyos együtt. Kívánok nekik sok-sok boldog évet! Köszönöm a meghívást a nagy napjukra.

Magyarország, családom, barátnők köszönöm a felejthetetlen két hetet!