Így nem jutottam be az X-faktor showba

A mai cikkben egy kellemetlen élményemet mesélném el.

Egy jó hónappal ezelőtt jött egy hirtelen ihletem. Mi lenne, ha néznék lehetőséget, hogyan lehetne bejutni egy X-faktor forgatásra Londonban. Google keresést követően találtam az https://www.applausestore.com/home-ra. Egy olyan oldal ők, akik embereket közvetítenek nézőknek különböző brit műsorokba. Jónak tűnt, beregisztráltam. Ahogy meg elindult az X-faktor élő show, jelentkeztem az egyik adásba. Azt írták jelentkezéskor, hogy legkésőbb az időpont előtt 48 órával kapok egy e-mailt egy jeggyel, ha bekerültem a létszámba. És kaptam e-mailt. Tök boldog voltam. „Megyek az X-faktor adásba”. Nem kiabáltam el azonban senkinek, mert jegyem az állt, hogy a belépésem nem garantált, de mindent megtesznek, ami tőlük telik blablablabla.

x-factor_uk

Ok, eljött vasárnap és készülődtem a stúdióba. Fél 5-kor indultam otthonról, a jegyen az állt, hogy 6:30-ra kell érkezni. Ha odaérek 6 előtt, még jó leszek, kalkuláltam.
Ok. 5:50-re megérkeztem a helyszínre, az LH2 Studióhoz. Egy fél km sor fogadott azonnal, de nem aggódtam. A TV-ben jó nagynak tűnt sok férőhellyel…
Szeles időben és 5 fokban elkezdtem a többi emberrel várakozni. 6:30-kor leellenőrizték a jegyet még kint, majd lassan megint befelé a tömeg (leendő nézők). Még egy biztonsági ellenőrzésen is át kellett menni fémkapuval, drogkereső kutya előtt elsétálni stb. Italt elvették, táskát megtúrták. Ezután annyi történt, hogy immáron a területen belül, ám még mindig az épületen kívül várakoztattak minket.
Közben én sorba álltam a Toi Toi WC-be, majd vissza a várakozó állásba. És ekkor közöltek 7:15-kor, hogy a stúdió betelt, lehet hazamenni. A nézőtér megtelt, újabb embereket nem engednek be az épületbe.

A stúdió bejáratától 3 méterre voltam addigra és viszlátot mondtak. Hatalmas csalódás megvolt.
Ja igen, szóval mint végül rájöttem. Egy estére nagyjából a nézőtér duplájára bocsátanak ki jegyeket (ezért szerepelt a “nem garantált belépés” az apróbetűs részben), mert úgy vannak vele, hogy mondjuk 30% eleve el sem jön, illetve, ha a vendéglistán szereplő emberek közül valaki szintén nem jelenik meg, akkor helyükre jut pár ingyen néző mondjuk. A többiek meg hoppan maradnak mindig.
Továbbá az, hogy a TV-ben nagynak tűnik a nézőtér, az kb a valóságban 550 embert jelent. Jól lehet csalni a kamera állással, fényekkel stb. A valóságban egy nagy „semmi” az, ami a TV-ben olyan hatalmas térnek tűnik.

Egyéb érdekességek még, amit sikerült megtapasztalnom: A vizet, flakont elveszik. Az épületen belül azonban nincs lehetőség italt venni, a WC meg az épület mellett lévő 4db Toi Toi, ott üres flakont tölteni nincs lehetőség. Tehát az ember órákat lehet folyadék nélkül a felvétel időtartama alatt (szerintem ez szemét húzás, legalább én vízmániás vagyok).

Vasárnap az emberek idejével és lelkesedésével játszadoztak. Profitért mindent, felőlük oda is fagyhattál volna a járdán kint, míg várakoztál. És az sem érdekelte a szervezőket, hogy te mennyit utaztál ide, mennyi időd ment el arra, hogy végül csalódottan mehess haza. Totál idiótának néztek november 12-én jó pár száz embert. Ezek után szimpátiát éreztem minden olyan emberrel a Földön, akit kihasználtak így vagy úgy valaha.

Így nem jutottam be tehát az X-faktor élő showba és így tudtam meg, hogy Londonban tényleg csak a profit számít másokat kihasználva. Azt hiszem először, utoljára és soha többet, hogy én valaha próbálkoztam bejutni egy adásba. Az X-faktor meg Simon Cowell is tehetnek egy szívességet.

A netes véleményeket olvasva már azt is tudom, hogy az összes forgatás hasonlóan zajlik. 2x annyi jegyet adnak ki potenciális „balekoknak”, mint amennyi valójában bemehet majd. Aki meg tényleg biztosítani akarja a helyét, az 5-6 órával a javasolt érkezési idő elkezdhet sorban állni fagyban, vagy hőségben, ha pont egy meleg nyári napot fog ki.

Nekem „csak” 6 órám ment el készülődéssel, utazással, várakozással és hazamenéssel együtt a semmire. Azt meg nyilván nem lehet mérni, hogy mennyire rosszul esett lelkileg a dolog és nagyjából keddre tudtam magamnak megbocsátani azt, hogy engedtem bolondot csinálni magamból.
Az élet egy nagy tapasztalás, megtapasztaltam ezt is, s most már tudom, hogy mi fán terem egy ilyen X-faktor forgatás.

Na, túllépek rajta végleg, elfejtem. De azért kérek mindenkit, hogy a jövőben, ha otthonról nézi a műsort, legyen tudomása róla, hogy aznap is emberek százait (ezreit) tették lóvá azért, hogy tele legyen a nézőtér.

Így nem jutottam be az X-faktor showba” bejegyzéshez 2ozzászólás

  1. bagoly37 szerint:

    A vízivás tilalma szerintem az emberi jogok megsértése, csodálom, hogy még senki nem jelentette fel őket!
    Én ugyan egy műszakot is lenyomok 1 db kávéval meg 3 korty vízzel, de aki nem ilyen “kaktusz”, az rosszul is lehet.
    Mocskos szemét banda.

    A magyar X-faktor pedig annyira rossz, hogy még a tévében is kár nézni.

  2. serinabloom szerint:

    Hát ez elég kiábrándító, mit ne mondjak. Nyilván tudja az ember, hogy az összes ilyen műsorban a nézőtér kamu, mármint, hogy nem olyan, mint egy koncert, vagy valami, ahová megveszed a jegyet, bemész, élvezed, hazamész. Csak az a szar, hogy aztán meg nagyobb csalódás az egész és tökre nem éri meg. Illetve szruntem ez a hozzáállás, hogy alapból kétszer annyi jegyet adnak el, mert tudják, hogy a 30%-a el sem jön, az megint árulkodó. Nyilván nem jön el, ha közben megtudja, hogy “ja, amúgy ott fogsz kinn állni étlen-szomjan, fesztiválvécével órákon át…. ja, és akkor se biztos, hogy bejutsz…”. Én legalábbis tuti nem mennék el. Simán lehetne, hogy kevesebb jegyet adnak ki, aztán meg pl jelezz vissza a műsorkezdés előtt legkésőbb 24 órával, hogy jössz-e vagy sem, vagy csak addig lehet lemondani, s akkor ha marad jegy, odaadják annak, akinek már nem jutott, de akart volna menni. Aztán az első kapunál beengednek annyit, amennyi a létszám, nem hinném, hogy aki már ott van, az elmenne onnan. De hát nyilván így egyszerűbb. Mert az nem lényeg, az emberek hogyan érzik magukat közben.

TE MIT GONDOLSZ?!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .