Sky Garden – Koktél a magasban

Vasárnap London legmagasabban található zártkertjében jártam.

Walkie - Talkie épület - Frenchurch 20

Walkie – Talkie épület – Frenchurch 20

Sky Garden és jegyfoglalás
A Sky Garden a Frenchurch 20 irodaépületben találtató a 34. és 37. szint között. (Az irodaépületet Walkie – Talkie toronynak is szoktak becézni alakja miatt.)
A legközelebbi metróállomás Monument (Bank).
A kert teljesen INGYENESEN látogatható, de feltétele az előzetes helyfoglalás online. (ITT). Ha már jó előre tudjátok, mikor szeretnétek felkeresni, nézegessétek a szabad időpontokat. Minimum 2,5 héttel a látogatás előtt tanácsolom a foglalást, nehogy hoppon maradjatok. A hétvégék forgalmasabbak, gyorsabban fogynak a szabad férőhelyek!

A látogatás
Tanácsos időben érkezni, hiszen pontos időpontra szól az ingyenes jegy. Én este 7:30-ra foglaltam, mert a naplementére gyúrtam. A csoportot összevárták a bejáratnál a jegyellenőrzők (nem kell nyomtatni jegyet, elég a mobilon felmutatni a vonalkódot). 7:40 magasságában odaléphettünk a biztonsági ellenőrzéshez. A táskát, vastag kabátot egy röntgen géppel átvizsgálták, mint a reptereken. Az ásványvizes üveget nem vették el, de fent csak a bárban vásárolt ital és étel fogyasztható.
Villámgyorsan haladt a sor, s ott találtam magam a lift előtt. Beszálltunk és huss, már emelkedtünk is sebesen. Mindjárt ott vagyunk! Kezdtem izgatott lenni.
Nem tudtam csalódás lesz-e vagy nagy ámulat. És kinyílt a lift.

forrás: Joe Gibson on Flickr

Kilátás – forrás: Joe Gibson on Flickr

Első benyomás: ez elképesztő! Váoooooo! A lábaim előtt hevert a város.
Varázslat. Milyen pici minden. Az autók egy nagyobb Matchbox-ra emlékeztettek. Az ott szemben a Shard! Szia Shard. Ja, és ott lent a Belfast hajó. Még sose láttam ilyen szemszögből. Na és ott a Tower Híd! Balra messze kirajzolódott a Canary Wharf is. Jobbra London Eye miniatűrként.

London hídjai is mind előttem, próbáljuk meg a nevüket megmondani! A Millenium gyalogoshíd egy pici fénycsíknak tűnt.
360°-os panorámát élvezhettem, mivel az egész szint körben végigjárható. Mögöttem a City üzleti negyed irodaházai álltak „őrfalat”. Az a Gherkin, igen. Nem is olyan nagy innen nézve!

A kert is említésre méltó. Szépen megtervezett és kivitelezett mindenféle különleges növénnyel, amik közül több virágzott is.

Koktélok és étel a panorámában - http://skygarden.london/

Koktélok és étel a panorámában – http://skygarden.london/

Én csak a Sky Pod Bar-t próbáltam ki a 35. szinten. (A Frenchurch étterem és Darwin Brasserie a 36. és 37. szinten vannak). Rendeltem egy Nyári pezsgés nevű koktélt, ami 11,5 fontba került. Az italok árai egy picivel drágábbak egy ’átlagos’ helyhez képest.
A kis báros hölgy rendkívül barátságos és mosolygós volt. Élvezte, amit csinál! Nagyon pörgősen és gyakorlatiasan ki is keverte szemem előtt a koktélom. Köszönöm utólag is!

Felszabadult egy hely közvetlenül az ablaknál, így gyorsan leültem oda. Shard-al szemben a londoni panorámában kortyolgattam a koktélom. Az élet szép pillanatai! Köszönöm London, hogy ilyen mesés helyeid vannak!

A látogatásom (kb egy jó óra) csodálatos volt, magasra pontozom a Sky Garden-t. Legközelebb napközben jövök, hogy a kilátást világosban is meg tudjam majd csodálni.

Tipp
A Sky Garden felkeresése egy ajándék is lehet, amivel meglephettek bárkit. Tuti pl. születésnapra: az ünnepeltet elhívni ide és koccintani az újabb életévére a panorámában. Szerintem garantált a siker.

Továbbá a kert tökéletes randi helyszín, akár első randira, akár egy romantikusabb alkalomra (foglaljatok asztalt a bárba). Minden nő imádná!

Költségek: belépő ingyenes. Mindenki pedig maga eldönti, hogy fogyaszt-e vagy nem. De néha olyan jó kényeztetni magunkat. Ha belefér, ne sajnáljatok a 11,5 fontot egy koktélra, vagy kb. 6 fontot egy sörre. (üdítők: 3,8 font körül)

Köszönöm, hogy olvastatok!

Sky Garden – Koktél a magasban” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

