Lanzarote: Települések

Lanzarote télben a nyár nyaralásra emlékezés cikke következik.

Az ott tartózkodásunk alatt kiderült, hogy barátom már kétszer járt a szigeten. Ha, ezt tudom drágám, biztosan nem jöttünk volna ide. Miért jó visszajárni ugyanoda? (kivéve, ha a pénz nem akadály és életvitel része a rendszeres utazás)
Anno Puerto del Carmenben szállt meg, s település határát el sem hagyta. Mivel töltötte az idejét ott hát. Mikor felkerestük a helyet, levágtam a szitut.
Puerto del Carmen sajnos az ír tömegturizmus áldozatává lett városka. A part mentén fut egy út, ami szinte semmi másról nem szól, mint butik és outlet (parfüm, szépség, ruházat), valamint ír kocsma. Ezek ismétlődően követik egymást. Illetve az íreket kiszolgálva burgeros, indiai kajálda, kínai büfé stb és még plázát is sikerült építeni nekik. (Nincs elég bolt Írországban, vagy mi)
Felszáll a repülőre egy ír turista, s eljön Lanzarotera, hogy ír kocsmácsban mulassa pénzét. Ne finomkodjunk, részegeskedjen. Majd másnapos kicsit, strandolás és újabb ír kocsma este. Ahogy barátom mondja, otthonról otthonra. Köszönöm szépen, én biztos az életben nem fizetnék több száz fontot repjegyre, hogy aztán egy bizonyos szigeten magyar kocsmatúrákat tartsak és úgy menjek haza, hogy fel sem tűnt, nem a saját országomtól távol jártam. Vagyis az időjárás melegebb volt és ennyi a különbség.

Írországban nem elérhető elég pub? – tettem fel a kérdést páromnak. Nevetett.

Puerto del Carment egyáltalán nem ajánlom arra, hogy ott foglaljatok szállást. Hacsak nem akartok az írekkel vegyülni mindenhol és ír kocsmákban italozni esténként.
Majd, ha ír kocsmákra vágyom, akkor Dublinba szeretném foglalni a jegyem és nem Lanzarotera. Elnézést érte.

Puerto del Carmennek van egy óvárosi része, ahol még a sziklás tengerpart mentén igazi spanyolos éttermekre is lehet bukkanni. Így történt meg, hogy barátom harmadik látogatásának alkalmával, végre tenger kincse Peallat evett, Sangriát ivott a kilátásban. Mert ezért jöttünk ide, hogy a helyi dolgokat teszteljük és süljön le a bőr a képemről, ha megállok a burgerosnál vagy marhahúst eszem marhahússal. Itt az óceán, tengeri cuccokat kell fogyasztani.

Áldottam az eget, hogy Arrecifebe szólt a szállásunk. Megmenekítettem magam attól, hogy ír kocsmákba végezzem be este. Arrecife egy kicsit nyugdíjasnak tűnhet ugyan, de az öböl és a kikötő rész, ahol az óriás hajók pár napra megállnak, igazán érdemes volt és többször kisétáltunk.
Itt helyiekkel is bőven találkoztam, az öböl rész igazi „méhkas” hellyé vált az ünnepeket alatt, ahol rajzottak a 20-on éves szigetlakosok. És én azért utaztam oda, hogy velük inkább találkozzak, mint az írekkel.

Playa Blancára átbuszoztunk. Ezen a helyen strand nincs, viszont a sziklás part mentén nagyon szépen el lehetett sétálni, amit élveztem. Nézelődtünk, ballagtunk, felbukkant egy ír pub. Drágám, ide beülünk most, tudom, hogy vágysz már a sajátjaidra – mondtam barátomnak.
Ám mi az, hogy december 26-án focimeccsek sora követte egymást és élőben közvetítették a kivetítőn a dolgokat. Karácsonykor most tényleg focizni kell ezerrel, a turistáknak meg emiatt a kocsmában ülniük a nyári időben, hogy le ne maradjanak a lényegről? Hálisten nem focimániás a barátom, de ott az embereket a képernyő elé tapadva látnom elszomorító látványt adott.
25 fokban és Karácsony kellős közepén ne már, hogy a ventillátorok hűsítő levegője alatt a foci legyen a legfontosabb… vagyis mindenki a saját életében saját döntéseket hozhat.

Teguise helységben vasárnaponként van élet, nagy piacozást tartanak akkor. Felkerestük.
Istenem, hogy a piac 60% az olyan hamisítvány termék, hogy a Józsefvárosi piac óhatatlanul is visszaköszönt az emlékeimben és hosszas beszámolót tartottam arról, míg jöttünk – mentünk.
Lanzarote – sziget kellős közepén Louis Vuitton táskákat lehet venni és mindenféle márkától ruhákat, öveket stb. Parfümős stand is. Parádi Gabriella blogját kétszer is felemlegettem a hamisítványokat látva. Jean Paul Gaultier márka soha a büdös életben nem fogja megcsinálni, hogy gagyi celofánba csomagolva és Vanessa Axente netről letöltött képével ellátott papírdobozban értékesítse a termékét. Olyan jókat nevettem a sok vackot látva.
Barátom vett „original” Nike és Adidas szabadidőket. Jocó piac törzshelyed lett volna, ha ezt itt most bejön.
A nagy márkákra visszatérve. Nem érezném magam attól jobban, hogy egy Gucci hamisított termékkel villognék. Inkább maradok a kis névtelen táskáimnál, de legalább hitelesen és egyenesen.

Egy érdekességet kiemelnék, amit Instán meg is osztottam már. A felálló cerkája figura és csöcsös hölgyemény, amit lánykérésre és lánykérés elfogadás jelképeként használtak egykoron a helyiek. Nem kell itt szégyenlősködni, na. Ezt a cerka „nem szégyen” dolgot férfi WC-k ajtaján is láttam, konkrétan az volt kiemelve.

Costa Teguise tengerparti település, ahova mai ismereteimmel a szállást foglaltam volna. Gyönyörű tengerpart és hosszan el lehet sétálni, amíg szem ellát. Változatos strandokkal és hangulatos helyekkel. Barátom is teljesen egyetértett abban, hogy ez a legjobb mind közül.

Folyt.köv.

U.i.: A cikk fő célja a szubjektív szemszögből való bemutatás és nem hiteles utazási segédlet.