Karácsony – Lanzarote I.

Lanzarotera látogattam (látogattunk) Karácsonykor.

A nyár végén jártunk, s elbeszélgettem barátommal a Karácsonyról. A tiszta tények ugyanis, hogy október elején foglalni kell legkésőbb, különben felmennek az árak és bebukunk egy közös vakációt.
Az is opcióként felmerült, hogy Magyarország, vagy az ő családja Írországban. Egyéb gondolatként felvetettem, hogy miért nem megyünk a nyárba Európában belül, akár.
Google szerint a Kanári – szigetek a legmelegebb helyek decemberben. Afrika részemről szóba sem került, Egyiptom meg egyebek…nem. Nekem kell a biztonság, az, hogy szabadon sétálhassak bármerre és alap higiéniai feltételek is biztosítva legyenek.
Kanári – szigetcsoporton belül barátom voksolt Lanzarotera. Ám legyen, én Tenerifét is megnézném ugyan, de Gran Canaria biztos nem kell…a sok angol turistával együtt.

Lanzaroteben bíztam, hogy nem lesz túlságosan felkapott és tömegnyomortól távol, nagy életteret élvezhetek majd.
Szokásos momondo.com repjegy pecázás kezdődött részemről. A napokkal „játszottam”, melyik oda-vissza út a legkedvezőbb. A Ryanair tűnt a legjobbnak, ám a feladott csomaggal együtt már nem volt vonzó a végösszeg. Aztán rátaláltam erre a Jet2 holiday cégre, akik hasonló színvonalat tolnak, mint a Ryanair, csak kedvezőbb a feladott csomag díja.
Oda – vissza legolcsóbb december 23-30 között volt. 310 fontért/ fő – 23kg feladott csomaggal letudtuk a repjegyet.
Majd hasra ütés alapján Arrecife, Lanzarote fővárosába foglaltam egy apartmant, a bevásárló utca végén és egy öböl mellett. 500 fontért 7 éjszakára, 50nm-es felszerelt kis lakást kaptunk. (Az épülethez tetőterasz tartozott, ha valaki pihenős nyaralásra vágyik egy könyvvel a kezében, tökéletes a napozóágyas tető.)

Rendeltem egy útikönyvet, s nézegettem, hogy nagyjából legyen valami fogalmam a többi felkapott városról, strandról.

A dátum ideért és december 23-án a Stansted reptér pubjában Pimm’s koktéllal indítottam a pihenést.
A Jet2 járat kellemes meglepetést hozott, jobbak, mint a Ryanair. Zökkenőmentes utazást követően, 4 órás út után landoltunk. Megérkeztünk a nyárba.
Taxival elvitettük magunkat a szállásra. A kulcsot a számkódos dobozból megszereztük.
Egy gyors zuhanyt követően, már az öböl egyik forgalmas éttermében rendeltük a vacsoránkat.
Már ott éreztem, hogy jó döntés volt ide eljönni. Távol lenni a pörgéstől, a tömegtől és zsúfoltságtól.

A 2019-es évben az utazásaimat lecsökkentettem, s egy magyarországi látogatást leszámítva, az egész évet Londonban töltöttem. Az év jó tanulópénzként szolgált arra, hogy a nyaralásra igen is szükségem van, mert nélküle lelkileg „lerobbanok”. Nem tehetem meg, hogy ezen spóroljak…Az utazások töltenek fel, adnak doppingot és évekkel később is visszagondolva kellemes érzéssel töltenek el.

Lanzarote olyan volt, mint egy szanatórium számomra, ahol a bennem felgyülemlett „hülyeséget” letölthettem, egyszerűen elfújta azokat az óceáni szellő. Pár nagy sóhajtást követően máris könnyebbnek éreztem magam.