Cosmoplitan Blogger Days: Beszámolóm

Jöjjön az Cosmomopolitan Blogger days beszámoló.
Gyorsban leszögezve, a rendezvénynek nem én vagyok a célcsoportja a pötty blogommal együtt. Sőt, még azért sem, mert nem pénzszerzés és szponzorációk miatt csinálom, s soha nem építettem tudatosan a blogot. Nyilván ez látszik is rajta, hogy ahogy sikerül, hát úgy sikerül egy cikk – munka mellett rohanásban, babysit közben, ahogy időm engedi.

A Cosmo rendezvény előadásainak nagy százaléka arra volt kihegyezve, hogy blogolás és vlogolás (youtube), mint üzlet. Azért kiváncsi lettem volna, hogy a szombaton megjelent 1000 fő közül, hány embernek volt egyáltalán bármilyen komoly/stabil bevétele csak a saját csatornája nyomán. A statisztika megdöbbentő lenne. Én arra tippelnék, hogy 200 embert, ha érintene a dolog az 1000-ből.  
Az előadások között voltak kifejezetten egymásnak is ellentmondó megállapítások. Valaki arra esküdözött, hogy csak a nagyokkal érdemes leállni (olyan online influencerrel, aki több százezer fős követő táborral rendelkezik), aztán 2 óra múlva a másik arc arra esküdözött, hogy picikkel (minimum 10 – 20 ezer fős követőtáború oldalak) kell dolgozni.
Volt olyan előadás is, aminek tartalma abszolút olyan emberekre volt kidolgozva, akik még egy cikket sem írtak életükben. Kedvenc beszólásom „Ha nem tudod, miért akarok csinálni, el se kezd”. Majdnem felálltam, hogy elnézést, akkor én, aki 10 éve írok kedvtelésből, húzzam le a WC-n most az egészet?
Amit nagyon hiányoltam, hogy senki sem mondta: csináld azért, mert szeretnéd/szereted csinálni. Szeretetből nem…pénzért kéne.

Az egész külső massza szép és csilivilire lett elkészítve, miközben a blogger csoportban látom, hogy milyen rohadt nehéz még minőségi tartalmakat gyártó és aktív személyként is, pénzt kisajtolni a saját szellemi termékből, amivel akár 6 órát is dolgozik az ember ingyen, naponta. Youtube sem könnyebb. 15.000 feliratkozó még fikarcnyi pénzt sem jelent kb
Nem baj, volt két 2 nap, mikor úgy tűnt, baromi jó lehetőségek vannak otthon mindenki számára az online térben. Továbbmegyek, annyira jó lehetőségek vannak, hogy már egyesen nemeket kell osztogatni. (Volt konkrétan erre egy előadás, hogy hogyan – mire mondj nemet cégeknek.)

Az előadások 80%-ra be sem ültem, minek alapon. A háttérben tökéletesen elvoltam a csajokkal a blogger csoportból.
Nataliával, Zsuzsival, Rékával, Petrával és Ancikával elpletyiztem az első napot, tervekről és álmokról is beszélgettünk. Oravecz Nórával meg dumáltunk egy jót (rég el kell felejteni róla, hogy „az idézetes ostobaságokat írogató”, napjainkban ő online marketing szakember és külföldön is egyre nagyobb elismeréseket kap)

Pénteken a hajam begöndörítették a fodrász standnál. Azt meg nagyon bánom, hogy profi sminket nem csináltattam végül hozzá…a Rossmann standjánál.
Szombaton Virág volt velem végig. Közös csajos – blogger „business” ebédre is sort kerítettünk. Imádtam!

A Magyar Bloggerek és Blogkedvelők csoport aktív és törzs tagjai nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy szuperül éreztem magam. Miattuk nagyon megérte hazarepülni.
Bepörögve és bloggeresen – szociálisan feltöltődve indultam vissza Londonba.

Érdekességek:
– Pamkutya Béla igazi neve Norbi és szemüveg nélkül 90%, hogy fel sem ismernéd. Annyira más az arca, néztem kétszer is, hogy jól látom-e.
– A legmenőbb női celeb jelenleg Edina Kulcsár (Instagramja nagyon pörög) Nemrég született a kisbabája, bébisztter is jött vele a Cosmo napra. [Külön véleményen van arról, hogy hazai sztárok reklámozzák: „Szülőnek lenni jó” 2018 a családok éve]
– Legbefolyásosabb férfi influencer szavazást Dancsó Péter nyerte (Youtube csatorna, főleg tinik a jelenlegi célközönsége)
– Legfelkapottabb self-made személyiség Chloe from the woods (Youtube) (Az már egy másik dolog, hogy a rendezvény mindkét napján folyamat ment a háttérben, hogy Chloe úgy futott be anno, hogy vásárolt követőket magának)
– Közönség kedvence díjat Alexy Vivien zsebelte be (Youtube)
– Pozitív nagyon, hogy a sok szépség és lifestyle cucc mellett, az év felfedezettje a ’Mit játsszunk?’ blog/vlog lett.

Köszönet a Cosmopolitan magazinnak a rendezvényért. Hiába nem vagyok a célcsoportjuk, még is csak ők az egyetlen magyar sajtó, akik évente szakmai napot szerveznek számunkra.

U.i.: Sokkal több bloggerrel találkoztam, mint a fent említett nevek. Nem írok hosszú listát, mert tutira valaki kimaradni véletlen, ami nekem kellemetlen lenne. 

Reklámok