Vegas: Így jártunk a Teslával

Vegasban béreltünk egy Teslát.
Ismerős szeretett volna Teslát vezetni, és a Turo app-on keresztül foglalt egyet. A turo app (www.turo.com) A Turo koncepciója ugyan az, mint az AirBnb, ám itt a tulajok a kocsijukat oszthatják meg/adhatják ki bérbe. Egy felesleges, garázsban álló vagy ritkán használt saját autóval pénzt lehet keresni így. Az ötlet remek.

A Tesla S autóért Vegas külvárosába kellett elutaznunk, az Uber elfuvarozott minket. A kocsit felvettük a tulajtól és mentünk is Hoover Dam-hez. Parkolóház…tömeg a helynél. Én javaslatomra egy kis helyre akartunk beállni. Az ismerősöm át akart hajolni a kocsi jobb oldalára, a mellettünk lévő autóhoz távolságot nézni. Sikerült lefejelnie a visszapillantó tükröt. Nem volt nálunk a kocsi 2 órája és lefejeltük a tükröt. Nem tudtuk jól visszapattintani. Kénytelenek voltunk visszafelé a Tesla – Las Vegas szalon & szervizbe ellátogatni.
Szerencsére a szakember helyben pillanatok alatt visszarakta a tükröt és 5 dolláros borravalóval megúsztuk a szitut. Ha meg ott voltunk a szalonban, hát ittam egy kávét, beültem a kiállított autókba is, mint Tesla 3 és X. Ez is egy élmény, ha már Amerikában jártunk.

Selfie a szervízben:

Közben az aksi merült, így super charger állomást kellett találni, s egy bevásárlóközpont melletti részhez kivezetni érte.  Kényszerpihenő jó órán voltunk, így beültünk egy étterembe (ezt már említettem korábban: a Lazy dog nevű helyre)
Nagyon faja dolog ez az elektromos autó, de szerintem még nem tartunk ott, ahol kéne. Olyan az autó, mint a telefonunk. Ha merül az aksi, töltőre kell tenni. Ami egy autó esetén még azt is jelenti, hogy valahol muszájból várakozni kell 60+percet, hogy 40%-ról 90%-ra feltöltsön.
„Kábelhez vagy kötve”, s fixen keresni kell helyet, egy kényelmetlenség. Az lenne az ideális, ha minden bokorban lenne egy töltő és max 20 perc töltési időre lenne szükség. (2030 körül talán ott fogunk járni technikailag)

Az elektromos autó amúgy bejön, mert semmilyen benzingőzt nem bocsájt ki, vagyis a városi légszennyezés jelentősen csökkenthető vele és nagyon halk. Csak képzeld el, hogy mész a járdán és sokkal kisebb a zaj és semmi benzinszagot nem érzel a levegőben. Akarom!
Ha tömegesen elterjednek majd ezek a környezetbarát autók, sokkal jobb lesz pl Londonban élni a tüdőm szempontjából.

Később a Bűnügyi Múzeumba látogattunk el, majd onnan a hotelunkba indultunk. Este volt és útépítés. Sikerült egy balkanyart nagyon szerencsétlen módon elrontani, s helyzet „mentése” közben kettős defektet kaptunk, amiből az egyik kerék kitört. 70 ezer fontos autóban kárt tettünk…azért egy kis idegeskedést okozott a dolog.
A péntek esténket Vegasban autómentőre való várással töltöttük egy külvárosi helyen. Este 10-től hajnali 2:30-ig. Inkább az autómentőt várom, mint kórházban üljek személyi sérülés miatt – mondtam magamnak. És nagyon nyugodtam fogadtam el a tényt, hogy Grand Canyon kirándulásunknak lőttek.

Érdemes beszélni a Vegas közlekedésről is. Az, hogy Angliában vezetett már az ember, meg Magyarországon szerzett jogsit, még nincs felkészülve az amerikai utakhoz. 2×6 sávos pályák, s a 2-2-2 sávok terelődnek úti célok szerint, rontani nagyon könnyű. Mikor meg 2×6 sávos autópályák keresztezik egymást (akár egyik a másik alatt megy), s elég korán/későn lefordulni, máris elrontottad a sávod, s GPS tervezhet újra. Mi is rontottunk párat…
A Tesla beépített GPS-e egy túróst sem ért, abszolút hülye volt. Utólag ismerősök mondták, hogy szigorúan Google Map-t szabad használni és nagykijelzős telefonon, mert az tényleg működik szépen.

Tanultunk és tapasztaltunk. Biztosítás volt, így csak egy „kisebb” összeggel terhelték ismerős számláját.
Jó drága autóbérlés lett belőle. Ne csináljátok utánunk…

Baromi bánatom, hogy a kocsiról képet nem készíttem…mert azt gondoltam, majd a Canyonnál lesz rá alkalom. Plusz Tesla szalonban sem lettem megörökítve, ahogy boldogan vigyorgok az X modellben. (Nem mondom, hogy legközelebb, mert én még egyszer ilyen drága autót bérelni sem akarok)

Reklámok