Vegas: Evés – ivás

Már említettem, de még sokat fogom, hogy a Strip brutál drága. Nagyon lehúzós helyek vannak. London belvárosa tök olcsó hozzá képest.

Kezdésnek a vízről. Én megittam a csapvizet, mert net szerint iható és amúgy tényleg semmi bajom nem lett tőle. De rossz ízű, ám szomjas voltam, ittam. Egy 750ml flakonnal indultam el minden nap, ami a 42 fokos hősében hamar fogyott. Vizet kellett venni, ha nem akartam egy hotel kaszinójába bemenni és a WC-n tölteni újra. 750ml víz kb 4 dollártól volt megvásárolható + áfa. Az Evian finom volt, a többi fajta, amit próbáltunk, meg majdnem rosszabb, mint a csapvíz.
Szerencsére, több helyen találtunk ivókutat is, ami életmentőnek számított.

Sör
A Paris hotel sörtkertjébe beültünk egyszer az Eiffel-torony lábához, a Bellagio szökőkúttal szemben. Egy kancsó sör, 1.5 liter 32 dollár + áfa + tip. A legolcsóbb fajtát választottuk. ~ 11.300 ft-ot elittunk fél óra alatt. Egyszer vagyunk Vegasban!
Másik élmény: Rio hotel tetőteraszán 2 db 3.3 dl Corona sör = 26 dollar (7300 ft)
Banger Brewing sörfőzde látogatás: egy ici – pici üzlet, pár fém tartály és mégis x tucat különféle italt készítenek. Egy bajuszos, roppant kedves úr tartott mini beszámolót a sörkészítésről, majd kóstolókat kaptunk.  Dinnyés sört pluszban vettem – azt ízre eltalálták!
A túrát előre foglaltuk neten: 6,5 dollár/fő

Büfék
Wynn hotel büfé, kár lett volna kihagyni. Extázist okozott. Azért leírom, hogy közel 1 órát álltunk sorban, hogy egyáltalán bejussunk a helyre, mert annyira népszerű és felkapott. Milyen jó, hogy a jóléti társadalomban 1 órát állunk sorban azért, hogy 42 dollár/ fő áron ehessünk. Várakozás közben elmerengtem, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy a világ szebb részére születtünk. (Miközben máshol csak az ingyenes ételosztáshoz kígyóznak az emberek)
A büfé művirágokkal van szépen feldíszítve, amik a képeken valódinak tűnnek. Jó kis trükk, anyumnak sem mondtam, hogy nem valódiak, így még jobban „hat”.

Caesar hotel büfé: semmi extra beülős hely, 0 ámulatba ejtő dekoráció. Plusz felrovom nekik, hogy a légkondival sikerült jól befagyasztaniuk. Libabőrösen és vacogva fejeztem be az evést. Muszáj ezt tolni?
A kaják: mindkét helyen szép választék volt. Mediterrán, ázsiai és grillezett húsok stb. stb. Frissen facsart gyümölcslé, nagy desszertpult.
Én büfébe azért mentem, hogy olyan dolgokat egyek, amik amúgy ritkaságnak számítanak az étkezésemben. (mert nem tudom/fogom megfőzni, vagy mert gőzöm sincs hozzá). Tengeri herkentyűs rizs, garnélarák és ráksaláta, egy kis szelet steak. Meg bundás tengeri izé, amiből repetáztam is. Amit nem ettem: pizza szeletek és hamburger – ezért nem ülök be egy all you can eat étterembe.
Általában 2 órát engedtek eltölteni bent, amit másodpercre pontosan kitöltöttünk. A „taktika” annyiból állt, hogy lassan és 15 perces szüneteket tartva ettünk. Így 3 teli tányér simán befért a pociba. Búcsúzásként meg egy banán véletlen eltűnt még a táskámban. (Almát és banánt csak úgy magában senki sem evett bent, de akkor minek lenne a teli kosár?).
Degeszre ettem magam, de nem mindegy, hogy garnélarákból vagy valami egészségtelen cuccból ugye. Így bűntudatom nem volt nagy, a sok fehérje nem hizlal. (Desszertet meg  nem vittem túlzásba)

Denny’s (nyitva 0-24)
Köszönöm, hogy működött a Denny’s – amerikai franchise étterem. Az egyetlen hely, ahol nem akartak anyagilag „tönkretenni”. Teljesen megfizethető árak és egészséges kínálat, ami durván jó.
Egy grillezett csirkemelles – rizses (zöldséges) tál, amihez brokkoli járt kb 11 dollárra rúgott (pontosan nem emlékszem) Amihez még 3-4 dollár értékben rendeltem grillezett sütőtök és cukkini tányért is.
A vízt ingyent kínálták, szóval, ha nagyon szomjas vagy, bátran lehet kérni. A jeges kávés ital meg 3 dollár körül mozgott.
3 helyen jártunk náluk: Strip – MGM Grand mellett, Strip – Mirage hotellel szemben, Downtown – Fremond street bejárata.
Imádom a Denny’s-t. Sokadig alkalommal ettem náluk. Örömmel látom, hogy egyre jobb és egészségesebb kaják is étlapra kerülnek. (Anno 2015-ben a lazacszelet volt egyetlen értelmes opció számomra)

Pizzázás hotelszobában
A hotelunk alagsorában egy gyorséttermi, eldugott részre bukkantunk, ahol jó áron volt pizza. 17 dollár + áfa került egy nagy belőle, amihez egy vegyes zöldségsaláta is dukált. Majd megfogtuk a pizzát és felmentünk vele a szobába. Szépen, „magyarosan” eat – in olcsón, az Eiffel – torony kilátását élvezve.
Előtte nap meg 2 doboz sört is betáraztunk. Pizza és sör lazában, kényelmesen a fotelben ülve. 2 este a vacsoránk meg is volt oldva.

Lazy dog étterem
Béreltünk egy Teslát (erről majd máskor). Ezt a csodamasinát tölteni kellett, így elmentünk egy állomáshelyre, ami Vegas széli bevásárlóközpont mellett lett kialakítva. Éhesek is lettünk közben, kötelező jó órás szünetet kihasználtuk. Csirkét rendeltem tésztával. Megoldották. A csirke bundában lett kisütve, amit paradicsomszószba mártottak és paradicsomszószos tésztával tálaltak. Kicsit bizarr, bundás húst még szószba mártani. Nekem legalábbis. Meg húshoz nem eszem tésztát. Érdekes kombináció volt, jó étvággyal bepusziltam azért. Ára kb 11 dollar + áfa körül mozgott.

Mirage koktélozó
Ismerős Mirage hotelban szállt volna meg szíve szerint, így véletlen ebben a hotelben többször is jártunk. Utolsó délután igyunk egy koktélt alapon beültünk. Én a mixer úrnak mondtam, hogy tök mindegy mit, de abban a tölcsér nyakú pohárban kérek italt. Kevert nekem egy csajos koktélt.
Látta, hogy lefényképeztem. Így mikor repetáztunk, direkt több virágot rakott rá, hogy szebb legyen a következő fényképen. Mekkora jó arc már!
4 db koktél 80 dollár (adóval, 20% borravalóval) ~ 22.500 ft.

Végezetül: Gordon Ramsay Fish & Chips
Első este itt indítottunk. Legyünk már hűek Londonhoz, brit zászlós dobozban együnk halat. Finom volt, a tartár szósz meg egyenesen isteni.
Lonely Planet is ajánlotta, nem akartam kihagyni. kb 18 dollár/ dobozba került.

Megjegyzés: A lista nem teljes, s személyes élményeimet írtam le. Nem utazási magazinként tevékenykedem. Aki mélyen bele akar ásni a témába, a Lonely Planet útikönyvet ajánlom.