New York: Intrepid anyahajó múzeum (2.nap)

Miután eldöntöttük ismerősömmel, hogy veszünk New York Pass kártyát, átböngésztem a felkereshető helyek listáját. Azonnal kiszúrtam az Intrepid Múzeumot. Muszáj felkeresni, kötelező címszóval felírtam a listára.

Az Intrepid Múzeum egyik része egy nagy anyahajó, ami évtizedekig szolgált az amerikai tengerészetnél. Napjainkban meg turisták ezrei keresik fel naponta.
Anyahajó! Most hol van nekem lehetőségem máshol ezt kipróbálni. Úgy is szeretem a történelmi helyeket, érdekességeket. A nyaralásunk alatt legjobban várt látnivalóm lett.

December 26-án reggel az első utunk a múzeumba vezetett. Hálisten még nem volt tömeg, így nem kellett a pénztárnál sorban állni. Belépést követően mentünk is fel az anyahajóra. Kaptunk audio guidet, amit hallgatva elkezdtünk haladni a jármű belsejében.
Az első szinten különböző repülők kaptak helyet. Merthogy egy ilyen hajón akár 90-100 kisgépet is parkoltattak anno, s bazi nagy liftekkel emelték fel őket használat esetén a fedélzetre. Elképesztő volt ez látni és megtapasztalni.

A hajón 3200 ember szolgált! A legénység életkora 19+ évesek, eléggé fiatal srácok.
Igazi úszó kisvárosként működött ez a jármű. 1943-ban bocsátották először vízre. Japánok ellene küzdelemben fontos szerepet játszott. És itt került szóba a kamikaze akció. Japánok úgy voltak vele, hogy feláldozzák 1 gépüket és 1 pilótájukat, annak reményében, hogy az ellenségnél akár 10 gépet is meg tudnak semmisíteni.
Az Intrepid anyahajót több kamikaze támadás is érte, amikor a japán pilóták direkt belecsapódtak a fedélzetbe, károkat és tüzet okozva.

A fenti infók hallatán jöttem rá igazán, mekkora egyedülálló helyen vagyok is újra.

A folytatásban egy emelettel feljebb megnéztük a radar és irányító részleget, stratégiai megbeszélő szobát stb. Majd a fedélzeten találtuk magunkat, ahol pár híres repülő és helikopter kapott helyet. Egyet megemlítenék. Egy fekete gépet, ami nagy sebességre elérésére és kémkedésre is alkalmas volt.

Készítettem egy olyan fényképet, ahol a repülők mögött Manhattan látszódik. Egyedi pillanat.

Az anyahajó után odasétáltunk a Concorde géphez, mert itt is van egy belőle (múltkor London mellett egy múzeumban szintén felkerestem) A belsejébe nem mentünk be, mert 20 dollárt kértek érte. (Angliában 5 fontot fizettem ugyanezért)

Legvégül még felmentünk a tengeralattjáróra is. Életemben most voltam 3x ilyen a vízi járművön. Durva! piszok különleges élmény ismét.

4 órát töltöttünk a múzeumban. Megérte. Bent tök el is felejtettem, hogy Manhattan szélén vagyok igazából, mert úgy kiszakított a múltbeli kis utazás a jelenből.
(Az étterem és az ajándékbolt nagyon drága, így kihagytuk)

A folytatásban sétahajókáztunk egyet. A Circle Line cég pont a múzeum melletti kikötőből indítja járatait. 1,5 órát utaztam Manhattan körül a vízen. Itt volt lehetőségem selfiet készíteni a Szabadság-szoborral is.

26060251_1593002720723178_3001922313385462926_o

Este a 42. utcán befelé haladva a Times Squarre jutottunk ki, ahol a Buppa Gump étteremben megvacsoráztunk. (Buppa Gump itt a legdrágább valaha az államokban, korábbi tapasztalataimból kiindulva)

Folyt.köv. hamarosan.

Köszönöm, hogy olvastatok.

New York: Intrepid anyahajó múzeum (2.nap)” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

Please log in using one of these methods to post your comment: