2017 Karácsony: Irány New York!

Mikor ezt a cikket írtam, még csak december 9. írtunk a naptárban. Ütemezett bejegyzés következik most.

Idén Karácsonykor irány New York!
Pörgessük vissza kicsit az időt nyárra. Nagyon bizonytalan volt a helyzet, gyakorlatilag úgy mertem felmondani az előző családnál, hogy még nem volt fix új helyem. Benne volt a lutri, hogy ha nem találok azonnal új nanny állást, akkor 2017-ben a karácsonyi utazásnak lőttek. Mert én nem olyan személy vagyok, aki a vésztartalékából utazik, vagy az előző évben félretett megtakarításához nyúl. Az adott évi utazást, adott évben gazdálkodom ki mindig a fizetésemből.

A költözésnél 850 font foglalót kellet leraknom június elején, aztán ehhez még jött, hogy augusztusban papíron munkanélküli voltam. Ott volt bennem a kérdés, hogy bele fér-e ezek után egy nagyobb nyaralás…Egy biztos volt, Londonban én nem akartam Karácsonykor maradni.
Aztán varázsütésre minden nagyon szépen a helyére került. Lett az új állás, augusztusban már kezdhettem is, még szerződés nélkül.

anna_timesquare

én a Time Sqaren, 2013 aug.

Elkezdődött az ősz. Egyik vasárnap Facebookon írt egy ismerősöm, hogy merre járok, összefutunk-e random. Én éppen akkor kedvtelésből buszozgattam Londonban. Naná, hogy ráértem, beültünk egy pubba. Mondom ismerősömnek, hogy nem tudom, hogy lesz idén a Karácsony. Haza még annyira nem akarok menni, de Londonban meg végképp nem szeretném tölteni az ünnepeket. Ha pedig mennék valahova, akkor New Yorkba mennék. Ismerősöm gyorsan megnézte a naptárát, s a következőt közölte: „Ha nem baj, mennék veled”.

Innentől nem volt megállás. Az első dolog, amit akartam, a repjegy. Gyorsan, mert már benne voltunk az őszben. Minél előbb veszem, annál jobb az ár, legalábbis eddig én mindig így tapasztaltam.
Egy hétfői napot a momondo.com oldalon töltöttem, munkában…a gyerekek mellett. Kerestem, frissítettem, kerestem, frissítettem folyamat. Egyszer bejött egy ajánlat 447 font/ főre. Kattintottam az utazási iroda honlapjára, s mire a foglalást nyomtam volna, kiírta, hogy ilyen áron már nincs hely. Újra…a következőnél a fizetésnél fagyott le az oldaluk. Pár órával később megint a momondo-ról kattintottam rájuk és sikeres volt a foglalás. Igen, 447 fontért fejeként Virgin Atlantic – direkt járattal megoldottunk a repjegy kérdést. Egy tétel pipa.

Következett a szállás. Az ismerősöm és én is a booking.com-ra ültünk rá. Én egy napi akcióban találtam Hilton 3*-os hotelt New Jerseyben. Úgy állapodtunk meg, hogy kettőnkre 1000 font alatt meg kell állnia az árnak. (Itt jegyzem meg, hogy New Yorkban a Karácsony tájára szállást találnia, ami normális és hotel, plusz olcsó – a nem létező kategória. Az ismerősöm olyan szállásokat talált, hogy a booking értékelésnél olyanokat írtak, hogy a rendőrséget ki kellet hívni vagy a környék általános biztonsága nem volt túl jó. Néztem Airbnb-t is. Hát nem vagyok guru benne, de olyanokat olvastam a leírásban, hogy x száz dollár előre fizetendő kaució van…Majd biztos fizetek egy általam élőben sosem látott apartmanra, egy ismeretlennek)

New York és Karácsony…hideg van.
A napokban mondta nekem valaki, hogy ő Karácsonykor biztos nem menne oda, mert olyan hideg az idő. Hát, ha a Rockenfeller Center Karácsonyfáját látni szeretné valaki, meg a kidíszített Macy’s áruházat, vagy elcsípni egy kis havat a Central parkban és végig szeretne sétálni az ünnepi fényekben pompázó Broadwayon, akkor bizony kénytelen lesz elfogadnia az időjárást + melegen öltöznie.

Tisztában voltam a kezdetektől a hidegtől. +5 és -5 között várom a hőmérsékletet majd. Harisnyákat, leggins már korábban vásároltam, amit nadrág alá fogok húzni. A Decathlonban is beszereztem thermo felsőket. A napi vitaminadagomat meg az ott tartózkodás idejére megemelem, hogy torokfájást és megfázást is elkerüljem.
Most decemberben egy kötött sapka – sál – kesztyű szettre is beruháztam. Hja, meg pont New York miatt egy szél és vízálló, tök új télikabátot is vettem. Biztos, ami biztos.
A maximális felkészülés mellett semmi gond nem lesz a hideggel. (A nyári nyaralás jóval olcsóbb az öltözködés szempontjából…)

New York újra: ennyire bejött? – kaptam meg a kérdést.
2013. augusztusában már jártam ebben a városban. De véleményem szerint a nyári szezon és a Karácsony annyira más lesz, hogy egy teljesen új élményben lesz részem várhatóan. Nem ugyanazt fogom látni még egyszer. Plusz idén nagyobb költségvetéssel vágok neki, tehát lesz éttermezés, több helyre fogok bemenni és reményem szerint még egy helikopter túra is belefér majd. (Anno couchsurfing megoldásban és nagyon fapados verzióban toltuk)

Amire első körben kíváncsi leszek (korábbi tapasztalatból kiindulva), hogy a tömegközlekedés javult-e? Lesz-e működő automata, ahol jegyet/bérletet tudunk venni a metróra. 🙂
(ajánlok egy cikket az oldalamról: EZT)

Folyt.köv.

TE MIT GONDOLSZ?!

Please log in using one of these methods to post your comment: