Sajtófotó kiállás 2017.

A meetup.com-on láttam egy eseményfelhívást a sajtófotó kiállításra. Magamtól is mentem volna a kiállításra, hiszen minden évben megyek. Viszont, hogy ne egyedül menjek már, s legyen kihez szólnom, elfogadtam a meghívást.

world_press_london_2017

forrsá: World Press Photo Exhibiton, Facebook esemény: ITT

A sajtófotó kiállítás napjából 30 képből áll, s minden kép egy elmúlt évben megörökített erős pillanatot mutatott be. Pl. szíriai konfliktus, ukrajnai öldöklés, menekültek a tengeren.
Tehát, nekünk Londonban, itt a jómódban, Costás kávéval a kezünkben, fűtött épületben van lehetőségünk megnézni, hogy másnak hogy meg rosszul az élet. Milyen jó is a demokrácia a világban!
Hát, nem egészen. Csak azzal, hogy valaki Európába születik máris jobb esélyei vannak, mint sok millió embernek a többi földrészen, együttesen.

Az emberi borzalmak mellett az idei évben egy állatos kép hatott meg a legjobban. A szarváért megcsonkított és elpusztított orrszarvú fényképe durván feldühített. Hogy lehet valaki ilyen kegyetlen! Én egy pókot agyontaposok még, de egy élő nagy állatot nem tudnék haszonért bántani. Főleg egy veszélyeztetett állatot pénzért elpusztítani…felfoghatatlan számomra. Hova jutott a világ? most komolyan. Milyen lelke van olyan embernek, aki barbár módon képes megcsonkítani egy ártatlan lényt. Szégyelljék magukat.

A kiállítás után a többi magyarral beültünk egy pubba. Szeretem ezeket a lehetőségeket, mert új emberekkel és érdekes történetekkel találkozhatom.
Egy pár Rochester városka mellől utazott fel Londonba. Tőlük megtudtam, hogy a városka főútja és katedrálisa szép, de a többi része viszont egy patkányfészek (szó szerint így mondták). „Este kimész, aztán félő, hogy nem mész haza többet” – jó kis helyek vannak a környéken szerintük.
Volt egy hölgy, akinek nagyon ismerős voltam. Próbáltunk közös pontokat találni, hol találkoztunk már korábban. A végén úgy döntöttem, hogy nézzünk meg Facebookon a közös ismerősöket. Hát, azonnal kiderült, ki által és hol láttuk már egymást a múltban. (Facebook roppant hasznos, ha egy ismerősnek tűnő embert nem tudtok hova rakni)

A legnagyobb véletlenre akkor került sor, mikor a származási városunkat kérdezte egy úr. A meet up-on 3-an Fehérváriak voltunk (kicsi a világ). Miután meg elárultam, hogy melyik utcában laktam otthon, megtudtam, hogy a mellettem ülő lány a szomszédomban lakott Fehérváron. Hogy mi? Igen, évekig egymástól 3 háznyira éltünk, anélkül, hogy tudtunk volna egymásról. Most, 2017. decemberében pedig személyesen is bemutatkoztunk egymásnak. Erre varrjon valaki gombot!
Mert véletlenek nincsenek!

Még halkan megjegyzem, hogy az egyik lány nagyon hasonlított Mosolykára. Nem mertem neki mondani, nehogy rossz irányban süljön el a bók. De a mosolya, a szeme, az arcformája, mintha Mosolyka klónját láttam volna.

A délutánt nagyon szerettem. Tök jó, hogy 20+ magyar eljött és picit bővülhetett ismét az ismerősi köröm. Remélem többekkel egy másik meet up-on lehetőségem lesz még találkozni.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

