Ott voltam – Cosmopolitan blogger nap 2017

Idén én is odaértem a Cosmopolitan Blogger napra Budapesten.

A lelkesedésemért egy képzeletbeli vállveregetést adok magamnak most. Én annyira, de annyira készültem erre a napra. Jobban vártam, mint a Karácsonyt szoktam. Repjegyet foglaltam, szállást kerestem a Déli pályaudvar közelében stb. 2000 km-ert repültem és háztól a hotelig 8 órát töltöttem utazással összesen.

Vasárnap reggel 7:45-kor keltem, összekészülődtem és már gyalogoltam is a T-com székházba. 9:05-kor már a bejáratnál vártam nagyon izgatottam Virágot.

Virágot a blogja, majd vlogja alapján ismertem eddig és öröm volt végre személyesen is találkoznom vele. Tisztára olyan volt, mintha mi mindig is ismertük volna egymást.

Majd egy képzeletbeli dobpergést követően már a jegyem nyújtottam a tök cuki hostess srácok felé. Végül leadtam a kabátom egy szinten über cuki srácnak, és ott is találtam magam az aulában a színes gömbök alatt. És úgy éreztem magam, hogy Otthon vagyok. Otthon, mert a blog mégis csak az életem része, és a rendezvényen a virtuális blogvilág, valósággá vált. Virtuális „otthonhonom” egy valós otthonra változott egy napra.

Reggel Mizo italok és gyümölcslevek, péksüti falatok vártak minket. (Ez a Mizo kávés ital finom). Majd Haribo macikat kínáló hölgy tűnt fel. (Gumicukrot nem szeretem).

A szemem pedig nyitva tartottam és sorra szólítottam le a bloggereket, akiket felismertem.

10 óra után picivel elkezdődött a konferencia. Az előadások 80%-ra vloggerekre volt kihegyezve, de nem bántam. Amúgy is elhangzott, hogy az írott anyag olvasása kihal szép lassan és videózásban a jövő.

Az előadásokat nem sorolnám most fel teljesen, inkább pár szót ejtenék, azokról, akiket vártam, vagy akik megfogtak.

Pamkutya: annyira bírom őket. Közvetlen és jó fej emberek. Direkt kijöttek hozzánk hátra, hogy lehessen fényképezkedni velük. Feldobták a napomat!

Oravecz Nóra: hát még a bloggercsoportban is támadták, „muszáj róla beszélnünk” kérdéssel. Oravecz Nóra rég nem olyan, hogy semmitmondó idézeteket írogat. Ő keményen tolja az online marketinget, és nemzetközi piacon van több éves tapasztalata. Lassan Amerikában nagyobb neve lesz, mint itthon. Nem kispályás és tudja, miről beszél. Nóra volt az egyik legjobb előadó és tőle hallottunk hasznosítható ötleteket is abban a rövidke 15 percben.

Tereza Marková – L’Oreal régióvezető: motiválásból jeles. Elmesélte, hogy hogyan lett híres youtuber. A semmiből a terhessége alatt és után felépített egy saját énmárkát. Majd a csúcson abbahagyta, s a vlogja által végül is munkát kapott a L’Orealnál. Szép karriert futott be. Nem emlékszem szó szerint, de azt mondta „Youtube bármikor ott van, mint lehetőség, bármilyen élethelyzetben, s pénzbevételi forrást jelenthet”.

Dr. Újszászi Bogár László – Corvinus egyetem oktató: személyes kedvencem. A nap legjobb előadója. Humorosan és tömören, az érdeklődésünket 100%-on tartva mesélt a beszédtechnikákról nekünk. Felesége, Alexy Vivien is jelen volt segédelőadóként. (Viviennek vlogja van, itt például az esküvőjüket nézhetjük meg:

Az ebéd finom volt. Kicsit nyomulósan lehetett hozzájutni, de én nyomulok, ha kell. Egy keskeny asztal két oldalán voltak felállítva a fém tálalóedények. Én mindent megkóstoltam, kis halat, csirkét, disznóhúst és hozzájuk tartozó köreteket is. Az ebéd elfogyasztása kicsit fapados megoldásban történt. Ahol éppen álló vagy ülőhelyet sikerült találni, ott ettünk. Én konkrétan egy pultot támasztottam, ahhoz a helyhez is úgy kellett furakodni. (Rendes asztalokat berakni nem lehetett volna az aula szűkössége miatt). Desszertért is „harcolni” kellett, de azért jutott mindenkinek valami. Én nem szerénykedtem, kiszolgáltam magam becsületesen ott is.

A díjátadó és a nyertesek egyáltalán nem izgattak. Szépség-outfit és csili-vili – vásárolj oldakat nem követek. Nekem arra már tényleg nincs időm, hogy azt nézegessem, olvasgassam, hogy ki mire költi a pénzét, melyik a kedvenc terméke. Plusz megjegyzem, hogy a magyar vlog/blog világban jobbak is vannak, mint a Cosmo jelöltjei és nyertesei. (Nálam az év vlogger felfedezettje például Lilla vlogja lett volna.)

És nyílván több téma is létezik, mint a szépség/beauty. (Év bulvár blogja díjat részemről www.bouvet.cafeblog.hu nyerte volna) Örömmel jelzem azért, hogy a közönségdíjas blog egy gasztroblog lett – www.5hozzavalo.blog.hu

A rendezvényen szponzorok is jelen voltak. A Skethers cipőshöz és a Mizo túró rudishoz oda is mentem.

A többi nem érdekelt és idő sem jutott rá (parfüm, Oriflame, L’oreal). Ja és kipróbáltam a VR Samsung szemüveget is. Ahhh, nagyon komoly! 360°virtuális világ, ahol megszűnt a valós tér. Körbe forogtam és „tapiztam”, amit láttam. Egyik résznél egy dino jött oda ismerkedni hozzám, ott kicsit megijedtem, pedig barátságos dino volt. Inkább elfordultam és a hátam mutattam neki a virtuális térben.  A fejem egy picit megfájdult tőle, ezt negatívként mondanám. Valamint én ellenzője vagyok ennek a fejlesztésnek. Hitem szerint, először a valós világban boldoguljunk és tanuljunk meg élni, mielőtt egy virtuális térbe menekülünk. (Japánban már volt, aki virtuális játékból a nőt vette el feleségül)

Távozáskor egy táskát kaptunk tele minden széppel és jóval, amit a szponzorok ajánlottak fel. Gesztus is jól esett! (A termékek otthon maradtak anyuéknál Fehérváron)

Összesítés

A Cosmopolitan jelenleg az egyetlen olyan sajtó/magazin ma Magyarországon, aki egyáltalán foglalkozik a bloggerekkel/vloggerekkel és évről – évre megszervez nekünk egy napot, ahova meghív neves és ’valamit már elért’ előadókat. Tehát a Como időt és energiát fektett abba, hogy mi bloggerek/vloggerek ősszel találkozhassunk. A belépő ára nevetségesen olcsó, majdnem ingyen kategória. (ahogy ismerősöm tippelte, az adózás végett szednek valami látszat összeget kb.)

A rendezvényen teljes ellátást kaptunk, amit a szponzorok és passz milyen forrásokból fedeztek, s ezt nagyra értékelem szintén a Cosmoban. Egy bloggert idézve „fényesre volt nyalva a popsink” ingyen. Szóval, ki akar még ebbe belekötni? Ha nem jött be, nem kötelező ingyen élvezni a jómódot legközelebb.

Jövőre is ott szeretnék lenni. Köszönöm!

Külön köszönet Virágnak, aki egész nap csodálatos társaságom volt.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

