Vacsora a Tiroler Hut osztrák étteremben

Pár héttel ezelőtt egy ismerősömmel találkoztam. Akkor a Londonba való költözésének 10. évfordulója volt. A beszélgetés közben szóba került a Tiroler Hut osztrák étterem.  Ismerősöm megjegyezte „mi még nem voltunk ott együtt?” Hát nem. “Jó akkor szervezek egy magyar meet up-ot a helyre.” Szuper!

A Tiroler Hut 1967-ben lett alapítva Christine osztrák hölgy és férje Joseph (Józsi bácsi) által. Az évtizedek alatt számos híresség megfordult náluk szupermodellektől kezdve, Hugh Granten át jópáran. A vállalkozás mai napig családi tulajdonban van és netes leírás szerint igazi hírneve van Londonban 

A meet up esemény pillanatok alatt megtelt, s 12 magyar jelezte részvételét. Október 6-án este fél 8-kor már a Hyde park mellett sétáltam, s a Queensway állomásnál jobbra fordulna haladtam az étterem felé. Este 8-ig még volt 10 percen. A bejáratnál össze is futottam egy szőke magyar ismerősömmel, akivel még elugrottam pénzt felvenni gyorsan. Tiroler Hut bárjában csak készpénzzel lehet fizetni.

Visszatérte lesétáltunk a keskeny lépcsőn és már az étteremben is találtuk magunkat. Elég kicsi a hely, na.  Pultnál rögtön magyarul szólt hozzám a magyar nyurga báros srác. Egy csapolt sört kértem pohárban. (Meg van 1l-es üveg és az úgynevezett bakancs is több literrel.) 6 fontba került a puhár, kb 6dl.

Miközben a pultnál várakoztam a tulajdonos úr odajött, hogy hátizsákot le kéne venni és kabátnak is ott a fogas. Kabát oké, hátizsák meg akkor kézben innentől. Ez a tulajdonos úr rigolyája, hogy kabát fogasra, mindenkinek kötelező.

Elfoglaltam a helyem. A többiek is megérkeztek. Balomon egy srác ült, aki elmondása szerint egyetem után azonnal kijött Angliába és ennek már 10 éve. Még nem angol állampolgár, szeret utazni, szoftverfejlesztőként dolgozik és ázsiából való volt a legutolsó barátnője. Ennyi info után a társalgásunk le is halt, nem különösebben volt nyitott felém. Nem mindenkinek kell bírnia, elfogadtam a tényt.

Jobbomon egy kb 40+, de akár 50 feletti hölgy ült. Ő fent sem volt a résztvevők között, nem tudtam hova tenni. Vele meg én nem beszéltem igazából, pedig furdalta oldalamat az élettörténete. Velem szemben a szőke ismerősöm ült. A társaság többi 7 tagjával meg egy szót sem váltottam egész este, mert az asztal másik végéhez oda sem jutottam.

A menüről annyit, hogy van előétel, főétel és desszert. Együttes ár £29,5. Én egy töltött káposztával indítottam, amit fehérboros szószos csirke követett, s végül egy kehely fagyi. Az ételek nevei nem voltak egyértelműek. Németül volt a név, angolul meg a leírás. Ebből én meg nem mondtam volna, hogy melyik a csülök pl. A legtöbben a Wiener Schnitzel mellett rakták le persze voksot.

Az ételeket szépen egymást követően kihozták. Mindent megettem csutra, sőt még a kínáló kosárban lévő kenyérszeletekből is fogyasztottam, s ezek után is csak úgy éppen jóllakva éreztem magam. Nem volt az a pukkadásig érzés meg. Úgy jöttem el 11-kor, hogy még valami úgy lecsúszna…

Na, és a hangulat. Jó volt! Józsi bácsi a tulajdonos úr tartott tehén csengőkből showt. Majd volt egy kis jódlizás is, s ezután nagyjából magyar lakodalmas nóták követték egymást. Ezeket a magyar szintis srác játszotta. Józsi bácsi meg még szaxofonozott,  harmonikázott is egy darabig.

Olyan igazi partihangulat alakult ki, s igazából nem számított, hogy a külföldi vendégek egy mukkot nem értenek a magyar zenék szövegeiből. A sörök már megtették a hatásukat különben is, szóval tök mindegy mi szólt, úgy is ment a táncolás.

Nagyon tetszett, hogy ez a Tiroler Hut nem egy olyan étterem, ahol feszengve kell ülni, mert jaj, hogy eszem, néznek a szomszéd asztalnál stb. Itt senkit nem érdekelt, hogy eszik az ember és mit, vagy mennyit vedel össze a csapolt sörből. Itt az volt a lényeg, hogy érezd jól magad és mulass kötetlenül. Ez bejött!

Leszámlázva: 29,5 font ételre + 12 font sörre + 3,5 font borravaló = 45 font részemről

Egyéb érdekesség: Joseph azaz Józsi bácsi a British Got Talent tehetségkutatóban is fellépett 2015-ben:

Ismerősömet idézem “Én tuti, hogy itt tartom a születésnapomat”. Én meg remélem, hogy meg leszek hívva rá 😉

U.i.: Le a kalappal Józsi bácsi előtt! 80 körül szeretnék én is ilyen aktív lenni. 🙂

Plusz infó: Az étterem hétvégén teltházas. Asztalfoglalást 2-3 héttel a tervezett látogatás előtt intézni kell. http://www.tirolerhut.co.uk/

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

