Születésnapi hetem

Ismét eltelt egy év és ideért a születésnapom. Szép lassan búcsúzom a 20-as éveimtől, aminek nem örülök. Mintha tegnap lettem volna 25 éves…és nehéz elfogadni, hogy már 29 lettem. Amúgy senki meg nem mondaná rólam, hogy ennyi vagyok. Simán 24-et tippelnének az emberek. És egyébként 25-nél nem érzem többnek magam.
Most azonban hivatalosan is megkezdtem az utolsó 365 napom a 30. életévemig. Idén nem lettem depis születésnap kapcsán, valahogy ezt a 29-et egy ugródeszkának gondolom a következő évtized előtt.

A születésnapi hetemet egy nemzetközi találkozón indítottam hétfő este. A random beszélgetésekben még van mit fejlődnöm, ezért mentem el rá. Amennyire szeretek beszélgetni, annyira nem szeretem kezdeményezni a beszélgetést. A legjobb az, ha valaki odajön hozzám és ő kezd. Nem sok kedvem volt bárkivel is kezdeményezni egy csevejt, igazából a pultot támasztottam, s valahogy páran még is odajöttek hozzám. Semmit érő pár alap kérdés után ki is merült a dolog. Aztán később leszólított egy srác, akivel meglepően jól és tartalmasan elbeszélgettem. Majd a haverja is csatlakozott, s végül új ismeretséggel zártam a napot.

A Holborn állomás mellől elsétáltam még egészen az Piccadilly Circusig, a Trafalgar teret érintve. Telihold volt, meg is álltam csodálni. Közben elmúlt éjfél, vagyis hivatalosan is születésnapom lett. Meg is jegyeztem magamban, hogy szerencsés vagyok. Itt állhatok London belvárosában, békében és csodálhatom az égen a teliholdat. Köszönöm élet.

telihold

Kedden délután mikor kiléptem az ajtón, megcsapott a tél. Visszajöttem a télikabátomért…vicc bakker, de tényleg volt vagy 14 fok széllel és esővel. Tiszta novemberi idő uralkodott.
Beutaztam a belvárosba. Egy kis sütizést megejtettem, mini ünneplést tartottam magamban.
A Caffé Concerto forró csokija isteni volt. Pillecukrot raktak bele és tejszínhabbal jól megrakták a tetejét, nagyon ízlett. Mellé egy pisztáciás tortaszeletet és gyümölcsös kosárkát fogyasztottam.

Utána a színház felé sétáltam átszelve a Sohot. Egy romantikus musicalre foglaljam jegyet „Egy amerikai Párizsban”. Esélyes volt még a Mamma Mia is, majd legközelebb.
A musical a háború utáni Párizsban játszódik, egy amerikai katona szerelembe esik első látásra és „véletlen” lekési a vonatját. Léleksimogató, kedves kis darab volt, ami boldoggá tett. Sok tánc volt benne, azon belül is balett. És pörgős a darab, ha nem olvasom hozzá a wikipédiát, nem is értettem volna mindent hirtelen a történésekből.
A főszereplő színész baromi jól nézett ki. A jegyem a 2. sorba szólt, így tényleg közelről szemügyre tudtam venni minden szereplőt.

Hazafelé szintén a Sohon át ballagtam. Keddenként nem szoktam a belvárosban kószálni, így ez is élményt adott.

Egy teára beugrottam a Pretbe és az üzletből éppen egy nálam picit idősebb hölgy és 5 ázsiai férfi akart távozni. A hölgynek kinyitottam az ajtót, mert fiatalabb nő az idősebbnek elsőbbséget kell, hogy adjon…ám arra már nem számítottam, hogy az 5 ázsiai is megindul kifelé. Mert etikett szerint a férfiaknak illik elsőbbséget adni a nőknek. Szóval kulturális különbségek…hogy nem sült le a pofájuk. Megvárták a barmok, míg tartom nekik az ajtót. Rosszul esett, na. Mert ne én adjak már elsőbbséget 5 db 40 körüli ázsiai pasinak! Nem akarok belemenni vallásba, de bizti, hogy az ő felfogásukban a nő nem egyenlő a pasival, plusz a hitetlen meg semmi jóra ne számítson.
Csak, hogy jót is mondjak, az ázsiaiak mögött egy angol srác is kifelé tartott, aki készségesen megtartotta az ajtót nekem és nézéséből még azt is kiolvastam, hogy őt is zavarta az ázsiaiak illetlensége. Az angol udvariasság ismét megmutatkozott. Köszönöm a srácnak.  

Szerdán este szintén a nemzetközi találkozóra igyekeztem, ami Kelet-Londonban lett tartva aznap. Még soha, de soha nem jártam este a Brick Lane közelében. Ismét a tudat, hogy olyat teszem, amit korábban sose, boldoggá tett. A találkozó nem volt nagy cucc. „Honnan vagy? Mióta, mit csinálsz?” kérdést 7x megkapni egy este már zavar. Két francia csajjal váltottam pár szót, akik 2 hónapra jöttek és nyelvsuliba járnak…nem villanyozott fel. Inkább szívesebben beszélek olyanokkal, akik életszerűen itt élnek és nem csodálkoznak rá, hogy „jééé, több mint 5 éve élsz Londonban?!”

Este 10 után leléptem és a bagel shop felé indultam, céltudatosan. Brick Lane, akkor bagel. Nagyon brit, nagyon londoni cucc. Sózott marhahússal töltött bagel, uborka szelettel és markáns ízű mustárral körítve, mindent visz. Isteni kaja! Ára 4,4 font. Olyan finom volt, hogy nem bírtam betelni vele. Az eladó úr egy 50 körüli férfi volt, aki csak megkérdezte, honnan vagyok…és ő is bemutatkozott, hogy ír. London már csak ilyen, ír bácsi magyar lányt szolgál ki ennivel.

És ideért péntek. Egy ismerősömmel egyeztettem le egy találkozót. A Cityben futottunk össze és onnan mentünk együtt tovább. Péntek, este 6, City = öltönyös áradat. Szerintem ez is egy londoni látványosság. Én mind a mai napig megcsodálom az öltönyös emberek hadát, akik sietnek a metróra, vagy éppen a London Bridgen át tempósan gyalogolnak a vasútállomásra.
Az ismerősömmel a Vauxhall melletti Temze parti pubba tértünk be. Nagyon kellemesnek találtam a légkört, nem volt az az iszonyatos tömeg, ami péntekre jellemző. Jó időben meg ki is lehet ülni. Ám az árak egy átlagos pubhoz képest magasabbak. A Temze kilátást meg kell fizetni, sajnos. Annak ellenére, hogy nem bírom a camembert, azt kértem. Néha jó olyat enni, amit amúgy sose eszem. Desszertnek egy kókuszkrémes finomságot rendeltem, ami bejött és különleges volt.   
Köszönöm ismerősömnek a talit!

Pudding after meal #coconutcream #dessert #sweet

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A szülinapi heten egész jól alakult eddig, köszönöm a köszöntéseket is.
A lakótársam is meglepett egy virágcsokorral és desszerttel, annyira nem számítottam rá, hogy leblokkoltam hirtelen.  Köszönöm neki a kedvességet!

Surprise from my flatmate on Monday Thank you! #birthday #bouquet #flower #summer

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Reklámok

Születésnapi hetem” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

