Továbbra is úszom 🏊

Hónapokkal ezelőtt írtam, hogy heti 1x elkezdtem uszodába járni. Már 2015-ben is volt egy próbálkozásom, de aztán hamar abba is hagytam. Tavaly nyárra viszont megint visszajött egy késztetés, egy belső hang súgta, hogy ússz újra. Így kezdtem el augusztusban heti egyszer ismét uszodába járni. Most már bátran mondhatom, hogy jól haladok. Az elmúlt 10 hónapban csak a karácsonyi szünet közben maradt ki pár hét, a többit tartani tudtam.
Nehéz volt eleinte a hétvégéimbe beütemezni, aztán idővel egyszerűen új szokássá vált, hétvégi rutin részévé lett. Még utazásaim során sem mondtam le róla (Zürich, Salzburg).

Swimming is still on 🙂 #swimonceaweek #hobbyswimmer #swimmingpool #sport #hosszúkatinkainspirál

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A motivációm az egészségem. Ilyenkor van, hogy megkérdezik, baj van a gerincemmel? Szerencsére nem erről van szó. Úgy vélem, hogy minden egyes medencében töltött perc majd a későbbi években kamatozik vissza. Előre befektetek a hátamba, ha fogalmazhatok így. Amúgy is több ismerősöm volt a múltban, akik a 20-as évek közepén már hátfájásra szedték a gyógyszert ezerrel, én még 50-60 évesen sem szeretném ezt.

Gyerekkoromban mindig megdicsértek, hogy milyen jó a testtartásom, ami az iskolás évek alatt leromlott, plusz két nagy „dinnye” cipelése a mellkasomon sem egyszerű feladat a hátamnak. Figyelmen kell hát rá. A heti úszás amúgy nem teljesen szokatlan dolog számomra, mert a szüleim évekig vittek vasárnaponként anno, valamint 2011-ben magamtól is úsztam otthon már. Az Angliába kerüléssel ez totál megszakadt. De egy kicsit mindig is hiányzott. Szerencsére most visszajött a motivációm és kedvem. Bár úszótársat az ismerőseim között nem találtam. Mindeni csak azt mondja, hogy „nekem is kéne”, meg jó dolog, s ennyiben marad.

A legújabb tervem az, hogy el szeretnék végezni egy vízimentő tanfolyamot (még idén). 200 métert lazán kell (mellen, háton) úszni, 50 métert 1 perc alatt lenyomni és több mint 30 másodpercig víz alatt haladni egy levegő vétellel – a beugró a tanfolyamra. Így olvasva egyszerűnek tűnik, de nem kéne „meghalni” teljesítés végére. A testemnek fittnek kell lennie és könnyedén bírnia az oktatást is, aminek felét a medencei gyakorlatok teszik ki. Van még mire gyúrnom.
Most olyan uszodába is járnom kell, ahol van 50 méteres medence, az edzés miatt. A 2012-es Olimpiának helyszínt adó létesítményt fogom kipróbálni először Stratfordban.

Egy angol ismerősöm meg arra is biztat, hogy a későbbiekben nevezzek be távúszásos kihívásokra, mint 1,5 mérföld. Nem is rossz ötlet, de ez még távolabbi cél.

Az úszás tehát továbbra is a heteim része, 🏊 aminek örülök.

TE MIT GONDOLSZ?!

