Költözés 2017.

Költöztem újra. Az ismerőseim reakciója vegyes volt, mikor megtudják. „Már megint?”, „mi történt?”.

A már megint annyiban nem igaz, hogy 15 hónapja éltem a mostani helyen. Szerencsére az 5-6 havonta esedékes költözés már a múlté. És semmi sem történt kivételesen. Nem kellett kihívni senkire a rendőrséget, nem járt ránk a végrehajtó, nem ment el a net 2 hétre, volt mindig villany és gáz stb. Igazán szerencsés voltam az utóbbi időben, hogy végre rendezett körülmények között éltem és a főbérlő rendesen fizette a számlákat. Londoni „luxust” élhettem meg, de komolyan, korábbi albikhoz képest biztosan.

Miért költöztem végül? Egy ismerősöm lakótársa elköltözött és a neten megosztotta, hogy új lakót keresnek. A városrész, ahol albi van, posh. Elkönyveltem, hogy tuti valami megfizethetetlen helyről van szó. Aztán az ismerősöm egyszer direktben rám írt, nem-e gondolnám meg az albit. Meg tudom én ezt fizetni? Nem hittem. Elmentem személyesen egyik májusi este azért megnézni.

Maga az épület egy 17 emeletes toronyház a Temze – partján, ebben van az albi. A 70-es években években építették és a net szerint 750 lakás bújik meg az egész paneltelepen, amiből 500 önkormányzati tulajdonban van. Valóban a posh városrész szélén található, bár a szomszédban most szorgalmasan építik a megfizethetetlen milliós luxus apartmanokat. Meg úgy az egész Temze part jól kipofozódott az elmúlt évtizedekben. Nem egy gettó hely ez a paneltelep, de sok a kendős lakos, ahogy láttam. A szomszéd épület földszintjén Iszlám imaház is van. Mögöttünk egy suli és bölcsőde. Nem éltem még emeletes panelben sose, új élmény lesz.

Na és mint kiderült, szinte ugyanannyiba fog kerülni a szoba, mint a mostani. Az olaszokkal semmi bajom nem volt, de annyira más élmény lehet egy olyan lakás, ahol ketten leszünk és otthonossá tehetem. Ahol a nappaliban nem henyél és szunyókál szabadidejében az olasz, nem szól a TV non-stop stb. Amit várok, hogy ez nem egy szimpla albi lesz, ahol csak alhatok, hanem egy otthon. Karácsonykor beállíthatok akár egy fát, szülinapon 2 ismerőst áthívhatok akár tortázni, illetve hogy munka után jó lesz megérkezni. A nappaliban leülhetek laptopozni, újságot olvasni nyugalomban, ilyesmik. Mert most az olaszoknál ott ül bent és TV-t bámul az egyik, nappali meg addig nem is volt, míg a kanadai nő el nem ment és senkinek nem kellett a szobája.

Ismerősöm végül „eladta” nekem a szobát. A környék jó, London 1-es zóna, közvetlen Temze – part, a Hyde park 20 percre rollerrel. Egy másik nagy park 10 perc sétára, az uszodám is gyalogtávra. A munkahely ugyan távolabb lesz, még nem mértem le mennyivel, de szuper viszont, hogy Lidl félúton van. Munkából hazafelé pont útba esik majd. (Tavaly ősz óta átszoktam és csak itt vásárolok, hosszú távon durva a megtakarítás az árak miatt)

Nagyon örülök annak, hogy ismerősöm beajánlott a tulajnak. Köszönöm! Végre megértem, hogy nem spareroom.co.uk-n kellett nézelődnöm, tagságot vásárolnom és hülye albérlet interjúkra járnom…ja és nem olyan a hely, hogy valaki egyszer valakiktől kivette az ingatlant és a tulajt senki sem látta évek óta. Londoni ködös albérletvilág. Mostani helyen az olasz állítólag 8 éve kivette a lakást a szerb tulajtól, aki Olaszországban él állítólag. A másik albiban az olasz a Dexter ügynökség által vette ki magának a helyet, ahol végül 5-en laktunk, bejelentés nélkül.

Az abszolút bónusz meg az, hogy hivatalos szerződést kaptam. A világ 8. csodája, ha hivatalos szerződést kap az ember Londonban. Kézzel írt egy oldalas semmiket kaptam korábban… Pont tegnap kérdeztem egy ismerősömet, ő hogy lakik. Szóbeli megállapodás alapján bérel szobát…nem lepődtem meg.

És eljött a költözés napja. Nincs sok ruhám, nem az a gond. Sok a vackom, meg egy zsáknyi könyvem van. Cipők szezononként 2-2 pár, télikabátok, nagy köntös, törölközők – ezek már eleve egy nagy bőröndbe sem férnek el. Aztán konyhai cuccok is egy nagy szatyor. Stb.stb.
Úgy kalkuláltam, hogy Uberrel kétszer kell fordulnom. Egy ismerősöm felajánlotta a segítségét, de nekem a fuvar okozta a legnagyobb fejfájást. Szerencsére az Uber sofőrök nem kaptak frászt, kedvesen átvittek. A fuvar 9-10 fontban lett volna, ha az Uber nem írja ki, hogy felkapott időszak van és 1,5 x felárban van a díj. Szóval szombat ebédidőben nem szabad őket használni. 

Költözés letudna. Hosszútávra tervezem, több évre. (Ámen)

Költözés 2017.” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .