Már megint balhé volt

Szombat este már megint balhé volt Londonban. Direkt nem azt írom, hogy terrortámadás, mert az túl hangsúlyos.
Pont kint voltam a városban a Hyde park mellett, de szerencsére nem a London Bridgenel.
London egy 10 milliós nagyváros, többen élünk itt egy kis területen egymás hegyén hátán, mindenféle országból, mint a magyarok egész Magyarország területén. Ennyi ember között akad pár idióta. (Sajnos)

Közel 6 éve élek Londonban, s az elmúlt 1 évben csúszott el valamit.
Az első londoni évemben amúgy kicsit féltem a metrón utazva, mert bennem volt egy vészjósló hang…ha most történne valami. Ez akkor mondtam is több ismerősömnek, s ők is hasonlóan éreztek.
Az első buszos élményem a National Expressel is furi volt, hogy egy turbános, szakállas bácsika volt a sofőr, aki az én fejemben a terrorista kinézetével tűnt egyenlőnek. Ha a kezébe adtam volna egy fegyvert és lefényképeztem volna, simán el lehetett volna „adni” egy Al-Kaidásnak. Szóval Londonban az első évben volt mit megszokni és elfogadni. Rövidesen ki is nőtten a sztereotípiáimat és nyugodtan közlekedtem, biztonságban éreztem magam.

Most meg, hogy voltak ezek a balhék, azt veszem észre, hogy kevesebbet megyek a belvárosba. Sőt. Már decemberben komolyan megfordult a fejemben, hogy nagy baj történhetne, ha valaki a karácsonyi bevásárlás kellős közepén a 150%-ig zsúfolt járdára behajtana az Oxford streeten.

A westminsteri és a mostani események után, kerülni fogom az Oxford streetet.  A másik hely, ami még azonnal beugrott, az a Camden. A Camdenbe bárki, bárhogyan, bármekkora bőrönddel és öltözékben besétálhat. Még csak nem is koncerthelyszín, senkit sem ellenőriznek. Egy átlagos hétvégén akár 100 ezer+ fő is megfordulhat itt. Potenciális célpontjává válhat olyan elmebetegeknek, akik kocsival akarnak tarolni emberek. A Camdemet így kerülni szeretném hétvégente a jövőben.

Hétfőn beszélgettem egy ismerősömmel, aki azt mondta, hogy utazásait nem teszi át, meg munka és üzleti ügyben továbbra is érinteni fogja a belvárost, de szabadidején egy darabig a Leicester térre, Piccadilly Circushoz és Oxford Circushoz nem fog menni. „Amíg lenyugszik egy kicsit a hangulat, most nem rizikózom” – mondta.

Viberen egy családtagommal is chateltem, aki szerint mostantól havonta előfordulhat egy ilyen gázolásos – késeléses balhé. Vagyis Londonban nagyobb esélyem van arra, hogy eltegyenek láb alól, mint Pesten – véleménye szerint. Hát, igen – nem tagadhattam.

Hozzáteszem, hogy azért nem háborús zónában élünk és a Közel-Keleten sokkal nagyobb öldöklés folyik, mint Londonban. Továbbá örülhetünk, hogy Európába születtünk, mert a mi életünk többet ér, mint egy pl. egy pakisztáni élete…egy fehér ember halála nagyobb média figyelmet kap, mint 5 pakié kb.  Plusz ránk itt Európában jobban vigyáznak a szervek, mint egyes országokban…ahol a közbiztonság a béka segge alatt van.  

Egyébként is én csak semmit sem szólhatok. Tavaly sikerült jól beválasztanom a helyszínt és dátumot. Pont Nizzában a tengerparton voltam július 14-én. Én házhoz megyek a balhéért, még csak helyben sem kell történnie – bár nyilván nem szándékozok a jövőben is így tenni.

Egy biztos, minden egyes nap, amit a Földön egészségben és biztonságban, nyugalomban megélhetünk, ajándék. Legyünk hálásak érte!

Már megint balhé volt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Bogcsi szerint:

    Nagyon izgultam hogy minden rendben legyen Veled. De vészmadárkodni nem akartam. Csak lestem, mikor írsz. Ákos bátyám itthon van. Pont beszéltük velük, hogy szeretnék idén kijutni. Nyár végén vagy ősszel. Hát nem tudom… Pedig rohadtul nem akarok úgy élni, hogy ilyen “balhét” képzelegjek… Pedig már itt Pesten sem szeretek pl. metrózni, zsúfolt helyeken lenni…:(

      • Bogcsi szerint:

        Gondoltam persze. Első perctől, mai napig. Reggel megfogadtam hogy ha még ma sem hallok felőled, akkor holnap beszélünk. De örülök hogy itt vagy. 😉 / Együtt élni, igen… Miközben az ember korábban elhatározta hogy nem szeretné megváltoztatni a mindennapi szokásait, ne a félelem irányítsa, mégis csak egy apró bogár benn motoszkál… és az új esetek megint okot adnak, hogy elgondolkodj, változtass mégis. Elszomorít. / Anyukám a határ közelében lakik, ott ahol itthon újra hetente fognak embereket. Voltunk sétálni Petivel a régi kedvenc helyünkön az erdőben, hallottam beszélgetést, aztán a fák mögül kikacsintott egy gépkarabély… Ott pecáztak a határőrök. Alig pár száz méterre a következő csapat… 500 méterenként ott állnak. Anyukám már kívülről tudja mikor van váltás, mennek át teherautók a falun… Nem vagyok nyugodt.

TE MIT GONDOLSZ?!

