Szombat Salzburgban

​Valahol ott tartottam, hogy lejöttem a kapucinusok dombjáról, átmentem a hídon és már az Óvárosban is találtam magam. Mozart szülőházát könnyű volt megtalálni, mert ott csoportosult a tömeg. 

Céltalanul körbesétáltam és figyeltem az utcákat. A cégérek gyönyörűek, minden egyes üzletnek egyedi cégére van. Még a Mekié is alkalmi, díszes. Bár kár volt őket beengedni ide, a Starbucksal együtt. Szerintem rontják a városképet.

Ami még feltűnt, hogy az Óváros minden utcájában van egy templom. Templom, templom hátán. A Dóm a leghíresebb, be is mentem. Vallási nevelésben nőttem fel, de mióta Londonban élek, spirituális lettem. Megcsodálok egy templomot, meg tényleg váó, de ennyi. Nem keresem ott Istent, mert Isten mindenhol ott van, puccos épület nélkül is. A Dómba ingyenes a belépés, kijáratnál vártak el némi adományt. Adtam, persze. Bár ha azt a pénzt hajléktalan étkeztetésre adtam volna, hasznosabb lettem volna a társadalom számára. 

Dóm után elindultam felfelé a várba. Gőzöm sem volt, mit vár rám ott fent. Salzburg cardot nem vettem, ti vegyetek…mondjuk, alig mentem be valahova. Inkább kint akartam felfedezni a várost, mint bent. 

An other view from the castle #salzburg #bitteschön #austria

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Fent a várban kifizettem a belépőt és lesz, ami lesz alapon elindultam benne körbenézni. Lenyűgözött, ránézésre sokkal kisebbnek tűnt, pedig hatalmas. Lazán 3 órát bent tud tölteni az ember. Csodás panorámát élveztem, bementem a belső múzeumokba is. És egy picit jobban megismertem Salzburg történetét. Egy gonosz püspököt emlegetettek, aki eléggé elnyomta a népet…meg a város neve Sóvár tükörfordításban…még jó, hogy nem esett le magamtól. Valóban itt sót bányásztak, hatalmas só raktár is volt a várban. A múzeum egy másik részében a dísztermeket fedeztem fel, pénzes emberek mindenhol pompában éltek. Utána volt egy pici világháborús cucc is. Itt is húzódott egy frontvonal, várból meg jól lehetett lőni. A toronyba magyar nyelvű audio vezetést is lehetett kérni. Ottlétem alatt több magyar családdal is találkoztam bent. Zárás előtt nem sokkal jöttem ki.

Majd ciki, nem ciki. De visszamentem a szállásra és csendes pihenőt tartottam vacsoráig. Nátha is kijött rajtam, egy picit szenvedtem az eldugult orrommal is. Kellet az a gyógyító szundi. 

A vacsorémat az Alter Fuchsban fogyasztottam el. Az utazó majmok Facebook csoportban ajánlották. Germknödel nem volt az étlapon, de nagyon boldog voltam a Wiener Schnitzelel is. Finom meleg petrezselymes krumplival szolgálták fel. Végre jó kaja! Egy Baileys forrócsokit ittam, nagyon kellett valami meleg a náthámra. Utána egy Mozart desszertet rendeltem. Nagy túrógombóc szerű valami volt. Lecsúszott jóízűen. Az étteremben félig németül félig angolul kommunikáltam, hát csoda, hogy nem röhögtek ki. Magyar – német, magyar – angolt még külön kezeli is a fejem, de angol – német még nem megy. Ha beszélek egy picit németül, akkor után nem tudok azonnal megszólalni angolul. Vagy össze vissza keverek szavakat. A végén a jóképű pincér srác megkérdezte, hogy melyik országból vagyok. Ich war in Hungary born kb. ennyire belezavarodtam a mondatba. Adtam neki borravalót, hát ha már ilyen kedvesen elviselte a zagyvaságokat, amiket összehordtam. Egyébként Sziával búcsúzott. Mert kinek nincs már magyar ismerőse a világban,  akitől egy-egy szót eltanulthat. 

Alter Fuchs in Salzburg - #traditional #restaurant - #austrian #food

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Az Alter Fuchs öreg rókát jelent, s kísértetiesen hasonlít egy angol csúnya szóhoz. Vagy csak fáradtságomban olvastam majdnem félre. Nekem a Fuchs igazából az étteremben esett le. Gyanúban rókás volt a berendezés….

El is telt a szombat. 

TE MIT GONDOLSZ?!

