Salzburg – Bevezetés 

Május második hétvégéjén Salzburgban kalandoztam.

Miért pont Salzburg? Hát, mióta a Knight and day – Tom Cruise filmben feltűnt a város, azóta álmodoztam, hogy eljutok én is ide. Végül jó messze kerültem ugye, Londonba és álom maradt Salzburg. Hiába írtam be momondo repjegy kereső oldalra, hogy Salzburg, átszállásos és drága opciókat adott ki.

Londonban van egy tündéri kedves ismerősöm, aki gyakran utazik Salzburgba, rokont látogatni. Véletlen találkoztam vele tél végén. Furdalt a kíváncsiság, megkérdeztem hát, hogyan jut el ide. „Ryainair jó áron van és direkt járatokat üzemeltet Stanstedből” kaptam a választ. Hát ez most komoly?! Jó, hogy közel 6 év londoni élet után ezt is tudom… Szépen felmentem Ryanair honlapjára és kerestem hétvégi időpontokat. 80 fontért foglaltam, ennyiért simán!

Sok-sok éve dédelgetett álmom teljesült most. Nagyon hálás voltam.

Szombat reggel hajnali 3-kor elindultam otthonról. 4-kor már a buszon ültem a reptér irányába. Külön köszönet a National Express sofőrjének a kellemes buszos utazásért.

5:30-kor megérkeztem Stansted reptérre. Teltház fogadott. Durván sokan utaztak erre-arra a hajnali gépekkel. A kijelzőt nézve az első gépek Spanyolország kedvelt üdülőhelyeire indultak. A létező összes biztonsági ellenőrző kapu be volt üzemelve, így jól haladt a sor.

A terminálban az Accessorize bolt felé vettem az irányt. Hajnali 6-kor megvettem az áhított táskát. (Legkorábbi vásárlásom volt ez valaha) Reptéren se dolgoznék az tuti, hajnali 4-es nyitás embertelen. Az alkalmazottaknak már 3-ra kb ki kell érniük a reptérre. Vagyis nem elképzelhetetlen, hogy hajnali 1:30-kor kelniük kel. Huuu, durva…

A Ryanair nagyon pontosan indult. Hát, régebben elképzeltem, hogy de jó lehet légi utaskisérőnek lenni. Mióta utazom és találkozom velük, egyáltalán nem irigylem őket. A sok utazás azért nem buli számukra és fárasztó is szerintem. Fapados járatokon dolgozni meg főleg nem vonzó (sztem) Mondom ezt azért, mert az utasok többsége rövid repülések alkalmával csak arra vágyik, hogy hagyják őket békén. Nem akarunk parfümöt venni, nem érdekel minket a lottó és egyebek. Plusz ételt, italt sem kérünk. A vészhelyzet bemutatót meg főleg rühelljük már. Vízen való landolás esetén…hja Londonból Salzburgba/Budapestre, nem valszeg, hogy nagyon van víz. Max „Alpokon való landolás esetén” jöhetne szóba.

A repülőn mellettem egy kendős néni utazott. Hát nem tudom, én sok mindent elfogadok, de szerintem nem kéne egy kis koránból tátogva imádkozni repülőn. Kimondottan zavart a nyitott korán ott mellettem. Amúgy csak miattuk, vannak imádkozó termek is londoni reptereken. Azt meg leshetjük, hogy pl Dubajban katolikus templomot építenének az odalátogató európai turisták tiszteletére…

Landoltunk és pillanatok alatt a belvárosban találtam magam. Salzburg pici, de annál több csodát rejt. Becsekkoltam a szállásra és már indultam is felfedezni.

Első utam a kapucinusok dombjára vezetett. A dombra felmenni jó kis edzés volt, az út mentén a keresztút állomásai mellett haladtam el. Itt volt az első pillanat, hogy elgondolkoztam, Ausztria mennyire katolikus, vallásos.

Salzburg view #salzburg #iloveaustria #view

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Megcsodáltam a panorámát. És elindultam a centrum felé. Folyt köv.

Reklámok

Salzburg – Bevezetés ” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Lilla szerint:

    Tudom nem igazán a bejegyzéshez kapcsolódik de előző posztodban megláttam a táskát es elsőre szerelem lett nekem is . Ma utaztunk haza es sok év után megengedtem magamnak ennyi kényeztetést a lelkemnek . Alom ez a táska 🙂 imádom a boldog nagyon jo olvasni 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

