Nanny piac és én

babysittingKorábbi cikkekben már írtam, hogy mondjuk úgy, álláskeresésben vagyok. Már 4 ügynökséghez beregisztráltam, de még megyek tovább is. A kérdés, amit meg szoktam kapni, hogy „de hát nincs semmi lehetőség?”
De van lehetőség, s utána mindig elmagyarázom, hogy kb. hogy is kell elképzelni a nanny állásokat és nekem milyen esélyeim vannak.

Először is van a bentlakásos (live-in) és kint lakásos (live-out) nanny.
Vannak olyan családok, akik eleve úgy keresnek embert, hogy a tetőtéri plusz szobában fog velük lakni. Az össz. állások kb 40% az ilyen. Én azért nem szeretnék live-in nanny lenni, mert egy átlagos napon reggel 7-től este 7-ig várják el tőlük a gyerekfelügyeletet és heti 2 babyszit is benne van a fizetésükben. Nekem meg kell egy saját élet és az, hogy hétvégén ne halljak gyerek sikítást és nyugalomban aludhassak akár délig is. Au pairként volt szerencsém a családokkal lakni és nem vágyom vissza.
Gyakorlatilag minden 100 állásból 40 első körben kilőve a piacon.

Maradék 60%-al meg mi a helyzet.
Hát banyek úgy tűnik, hogy azokban a kerületekben, ahol munkát keresek, mindenkinek van babája. Hja, 4 hónapos kortól keresnek a gyerekük mellé nannyt, úgy, hogy van még egy 3-5 éves gyerekük is pluszban. Az ilyen munkákra komoly babatapasztalat kell (2-3 év – bele is írják az elvárásokba), nekem meg 4 évesekkel és felfelé van leigazolható nanny referenciám. Az au pair cuccok nem számítanak, vagyis nem számít, hogy anno babára is vigyáztam. Ugyanez igaz pl. ha 18 hónapos az egyik gyerek, vagy 2 éves. Az ügynökség nem fogja továbbítani az adataimat a családoknak.
Egy 30%-nyi munka van, amire kapásból nem pályázhatok.

Még maradt 30%, ami kint lakásos és a legkisebb gyerek is kb. 4 éves. Még ez is jó lenne, de 15-20% ebből a részből meg azt várja el, hogy magabiztos vezető legyél, mert a gyerekeket kocsival el kell vinni ide oda. Én meg Londonban, köszönöm nem vezetek. Néhány utca nagyon keskeny, egyirányú. A kis utcákban meg autók parkolnak két oldalt, alig lehet elférni. Aztán az ilyen-olyan körforgalmak. Na és parkolás a kicentizett helyekre, ott karcolnám össze azonnal a kocsit.

A nagy tiszta tény az, hogy minden 100 állásból 15-re, ha potenciális vagyok. Bár a valóságban ez sem ilyen fix, mert vannak olyan szülők, akik a 4 évesük mellé angol anyanyelvűt keresnek alapban, hogy a kiejtést tökéletes megtanulja.
Plusz az ócska állások is sajnos a maradék 15%-ba tartoznak. Az ócska állás az, mikor heti 3-4 napra keres egy család 3:30-tól 6:30-ig – csak délután valakit. 10-15 órás munkákat kínálnak, amik mellett meg találjon az ember 8-2-ig valami más melót. Vagy csütörtök péntekre kompletten teljesen más munkát. Nyilván nem arra hajtok már, hogy kis óraszámban össze-vissza dolgozhassak flexibilisen.

Az ügynökségeket amúgy nem igazán csípem, de az általuk kínált melók fizetnek korrekt órabérrel, szerződéssel, úgy, hogy bejelentve adót fizet a család nanny után. Ez meg fontos…

U.i.:
Segítség az lehetne, ha valaki adna egy nanny referenciát 2 éves gyerekre – ha már az au pair papír kutya fülét sem ér.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

