Diana nap 2017.

Múlt hónapban a Kensington palotában jártam. Még év elején egy blogger ismerősöm hívta fel a figyelmem a hamarosan megnyíló Diana és divata kiállításra.

A kiállítás megnyílott, én pedig beütemeztem. Egy márciusi esős vasárnap kora délután értem oda a Palotához. Szemmel tippelve 30-40 perces várakozási idő volt a jegypénztárhoz. Szerencsére két bejárat volt, az egyik a sima jegyes – ahova kígyózott a sor. A másik a csoportos jegyeknek, tagságisoknak, előre foglalt jegyeknek szólt. Úgy is akartam tagságit venni, szóltam is a hostess hölgynek, hogy most venném az éveset. Így igazából azonnal mehettem is be. Az űrlapot gyorsan kitöltöttem és már bent is találtam magam palotában. Végighaladtam a termeken, míg a Diana kiállítás elejére nem értem. Ahol újabb sorban állás következett. A palota mellett felépítettek egy sátrat és oda terelték ki az embereket pluszban várakozni. Biztonsági szempontból érhetőnek tűnt a döntés. A kiállítás szervezői nem akarták, hogy egyszerre x embernél több legyen bent a termekben.
Jó fél óra múlva végül bent találtam magam.

A Diana divat kiállítás a hercegnő kb. 20 egykori ruhájának a bemutatásáról szól. Az első teremben még úgy egy kis kulisszatitkot is kaphattam, hogyan is készült el egy ruha. Először vázlatok formájában rajzolták papírra, majd később jött az anyag és minta hozzá. Minden egyes darabot hajszálpontosan rá méreteztek és az ízlése alapján tervezték meg. Azért ez így komoly!
A bemutatott ruhák szépek voltak persze, de élettelenek. Diana tündökölt bennük, most 2017-ben meg már csak „sima” textilekként hatottak. Nagyon máshogy mutattak egy műanyag bábun.

Számomra legemlékezetesebb ruha a kiállításról, a híres fekete, amiben Diana a Fehér házban John Travoltával táncolt (1985):

Amit sikerült megfigyelnem, hogy Diana szerette a pánt nélküli ruhákat és a mell fölötti részt szabadon hagyó egyberészeket is. Laikus szemmel ennyit szűrtem le a divatjáról.

A kijáratnál, az ajándékboltban Harper Bazaar limitált kiadású ’Diana divata’ magazint volt lehetőség vásárolni. Szakmában jártasoknak biztos érdekes lehet.
Továbbá a Diana emlékből kifolyólag most Dianás bögrét, sálat, porcelánt is lehet venni vagyonokért. A bögrékért pl. 40 fontot kértek. Gyűjtőknek ajánlott.

Diana emlékév - porcelán bögre Csupán 40 font. #bögre #dianaév #kensingtonPalace

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

‘Diana divata’ szerintem megért egy látogatást. Londonban meg amúgy is sorban kell minden felkopott helynél.

Bár, ha az „igazi” Diana kiállítás kerül szóba, akkor Budapesten, a Károlyi-Csekonics Rezidenciában bemutatott a mindenkori kedvencem. Az a kiállítás mindent átfogó és tartalmas volt. Még az esküvői ruháját is elhozták Magyarországra. Nagyon örülök, hogy egyedül ugyan, de időt szántam rá anno (2009):
Képtalálat a következőre: „diana budapest kiállítás”A Kensington Palota után utam a Café Dianába vettem. A falon minden fénykép a hercegnő emlékét őrzi. (Egy plakát tanúsága szerint egyszer személyesen ő is járt itt.)
A kávézó – étterem picit régies, arab tulajdonban van és csak kézpénzzel lehet fizetni.
Rajongóknak azért kötelező!

There's a Diana Café close to Kensington Palace #ladydiana #Diana #princessofhearts #London #special #café

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Így telt hát a Diana emléknapon.

TE MIT GONDOLSZ?!

