Pubtúra 2017.

pubtúra 2017

Térképen a pubok

Március közepén pubtúrán vettem részt az angol ismerősöm jóvoltából. Ő az az ismerősöm, akivel amúgy sose találkozom. Ám az évente megrendezésre kerülő, általa szervezett pubtúrákra meghív. És mindig hálás vagyok neki ezért. A mostani alkalom azért volt különleges, mert pont a 30. születésnapjára esett az alkalom. Elképzelése alapján a 80-as évekbe „utaztunk” és a kornak megfelelően kellett felöltözni. Én ezt úgy vettem, hogy lehetek színes, hiszen a színes cuccok akkor nagyon mentek. Ebayről bevásároltam egy tütüt, amihez hálós kesztyűk és pink lábszárvédő zoknik is küldtek.
Tavalyról meg volt egy pólóm „Back to the 80’s”. Az utolsó pillanatban meg még vettem egy rózsaszín hajlakkot is, ami csak egy napig marad meg a hajon. Így vártam a nagy napot.

Szombaton jó színesen elindultam itthonról. A buszon, vonaton senki sem bámult meg, már hozzá van mindenki szokta ahhoz, hogy olykor furcsa ruhás emberek tűnnek fel a városban.
A pubtúra 10-kor kezdődött, én 11-kor csatlakoztam be. A többiek 80-as évek filmkaraktereinek öltöztek, amire én nem is gondoltam…. A társaságban volt Magnum, Top Gunból szereplő, Vissza a jövőbe karakter, Karate Kid, IT-ből „kisfiú” stb. Egész kreatív volt mindenki.

A pubok a Temze parton helyezkedtek el, kétoldalt. A 2-es zónából indultunk és egyre csak közeledtünk a Tower Bridge felé.
Pár szép helyet kiemelnék

Sunday pubday. #london #pub #themayflowerpub

A post shared by Stew Cofer (@beefystewy) on


Mayflower – 16. századi pub, aminek hátsó része cölöpökön áll és dagály idején a Temze egész magasan a fadeszkák alatt nyaldossa a partot. Nyáron szerintem beférni nem lehet, mert elég népszerű hely.
A belső berendezése egy kalózhajóra emlékeztetett. A bárpult szélén emberi fogakból fűzött nyaklánc egy szobor dísze. Nem mai darab…ezt többen meg is jegyezték, hogy eléggé bizarr. Hát, 16. századból egy-két dísz megmaradt – úgy tűnt.

Sunday sunshine riverside beers! 🍾🍺🥂☀️#London #Sunday #ProspectOfWhitby #Beers

A post shared by Victoria (@vikihalo) on


Prospect of Whitby – történelmi pub, baromi egyedi. Wapping városzrész legrégebbi ívó helye, 1520-ból. A net szerint az eredeti padlózata megmenekült a rombolástól, vagyis mai napig a 16. században lefektetett deszkákon sétálhatunk. A pubban az évszázadok folyamán hírességek és királyi személyek is megfordultak.
A kerthelyisége és az első emelete szuper kilátást kínál.
Captain Kidd – a nevét az itt felakasztott kalóz után kapta. Nagyon romantikus. A bejárat felett be van építve egy akasztófa kötéllel, emléket állítva az itt történteknek. A pub baromi nagy, 3 szintes. Az ablakából a Tower Bridgere lehet rálátni.


Dickens Inn – 18. századi raktárból lett kocsma. Fából van, többszintes. St. Katharine dokknál található, amit én mindig London mediterrán negyedeként emlegetek. Jó kis jackhtok szoktak itt pihenni, hasonlóan a Francia Riviérához.
A pub teraszát ízlésesen virágok díszítik, mindig megbámulom, ahányszor csak erre járok.

A pubtúrát a rugby mérkőzés szakította meg, amíg a játék tartott, egy helyben kellett maradtunk. Most legalább megtudtam, hogy a rugby baromi unalmas egy sport. Kigyúrt pasik birkóznak a labdáért, néhol meg össze is verekednek rajta. Vér is folyt, némi arcsérülés után. A rugbyben több birkózás van, mint bármi lényeges történés. Egy-egy pillanatban meg úgy tűnt, mintha az egyik játékos análisan akarna felnyúlni a másiknak, hogy ezzel kényszerítse a labda átadására. Nem lettem rugby van, ennek a sportnak női szemmel semmi értelme.

A pubtúra egészen hajnalig tartott, de én este 9-kor elbúcsúztam. Így is 10 órát töltöttem együtt a csapattal. A felkeresett pubok tetszettek, egyikben jártam már korábban is. És most már ajánlgatni is tudok újabb jó helyeket embereknek, mindenképp megérte.
Az angol társaság ismét tök kedves volt. Bár nem vittem túlzásba a társalgást, de akikkel viszont beszéltem nagyon barátságosak és közvetlenek voltak. A szervező srác, meg a legnyitottabb 30 éves angol csak ismerek. Egy év távlatából is olyan könnyedén beszélt velem, mintha tegnap láttuk volna egymást utoljára. Szerencsés vagyok, hogy anno 2015 őszén megismertem őt és általa remek is programokon vehettem már részt.
Köszönöm!

További pubok, amikben még voltam aznap: Ye Olde Cheshire Cheese, The old Salt Quay

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

