Magyar színházi előadás: Diggerdrájvör

Egy ismerősöm megkeresett februárban, hogy lenne-e kedvem megnézni vele egy színházi előadást. Persze, hogy van kedvem. Szépen megvettem a jegyet, beírtam a dátumot.

Én abszolút bíztam ismerősömben, biztos jó darab lesz – gondoltam. Így egyáltalán nem is néztem utána, mi a csuda is pontosan ez a ’Diggerdrájver’ előadás.

Március 24-én este a Lost színházterembe időben megérkeztem. És a helyszínen kérdeztem meg végül, hogy mi is ez a Digger akármi pontosan. Megtudtam hát, hogy van egy blog, amiről eddig én sajnos nem is tudtam, s annak cikkeiből lett összerakva az előadás.
Később meg is kaptam a kérdést „Hát nem hallottál még a www.diggerdriver.blog.hu  – ról?, pedig Határátkelőn is szokott szerepelni” Ohh, hát nagyon elkerült valahogyan…

Este 7:30-kor elkezdődött az előadás. A díszlet egy asztal volt a színpad közepén, plusz hátrébb egy polcon pár tárgy. Két felnőtt és egy gyerekszínész játszott a darabban. Ültek az asztalnál és elindult a mesélés.
Az esős lutoni leszállópályával kezdődött minden. Annyira jól mesélte a színész úr (Epres Attila) a történetet, hogy én zavarban voltam. Most ez vele történt volna személyesen, vagy „csak” ilyen remek átéléssel megtanulta előadni. Jöttek a sztorik a londoni élet buktatóiról, örömeiről, mindennapokról. Mindennel egyet értettem, én is így éltem meg az elhangzottakat. Különösen az oktatási rendszert emelném most ki. Ahogy a darabban is elhangzott, itt szeretnek a gyerekek iskolába járni, mert kellemes és motiváló a légkör. Az iskolatáska cipelése alatt nem kell megszakadni, s nincs naponta házi, mégis tudják. Az értelmiségi, magukra adó családok gyerekei gyönyörűen írnak, olvasnak és számolnak. (Egy 11-12 éves matekházijának megoldása még nekem is kihívás olykor)

A folytatásban többször felnevettem, vagy éppen kicsit meghatódtam.
A múltidézős részek különösen nosztalgikus hangulatba kerítettek. Disznóvágás! – gyerekkorom teleinek kihagyhatatlan része volt. Na, és azok az igazi falusi búcsúk, ahol krumplicukrot is vettünk. Hiányoznak.

Élveztem a kb 2 órás előadást. Tetszett, hogy pozitív volt. Tetszett, hogy a digger driver jól érzi magát kint, s nincs honvágya. Tetszett, hogy észrevették a londoni élet jó oldalait és hálásak érte.

Aki hiteles betekintést szeretne kapni egy kitelepült magyar család szemszögéből Londonról, annak érdemes otthon egy jövőbeli előadásra jegyet foglalni: ITT

Később sikerült személyesen is találkoznom a digger driver blogot író úrral és családjával. Az előadás után meg még egy közeli pubban volt sörözés, ahol Epres Attilával is válthattam pár szót.

Remek este volt.
Köszönöm ismerősömnek, hogy meghívott.

A Diggerdrájvör előadás trailere: (Tényleg csak ajánlani tudom)

U.i.: Aki bővebb képet szeretne kapni digger driver személyéről, ezt ajánlom: ITT

TE MIT GONDOLSZ?!

