Karácsony Honolulu: Még ez is történt

Az egyik utolsó nyaralásos bejegyzéshez érkeztem.

Mi történt még Honolulun?

Hát, sokat sétáltam. Menés éltetett. Nem tudtam csak a tengerparton ülni és könyvet olvasni.

Az első felfedező napon 22 km-ert letoltam, meg sem kottyant. Fél várost leballagtam.

Minden napra igyekeztem valami ’muszáj’ dolgot beírni és a többi meg csak úgy jött ihlet alapján.

Felkerestem a Downtownt – általában a város üzleti negyede (Miamiban is van Downtown, Los Angelesben is van Dowtown, és New Yorkban is Downtown (Lower) Manhattan a felsőkarcolók otthona)

Memories from Hawaii #hawaii #nyaralás #alohatower

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Ami leginkább tetszett az az Aloha Tower. December 26-án még csak a légy sem zümmögött arra. Egy unott biztonsági őr ült a torony mellett. Először azt hittem, hogy ez egy nagy semmi. Aztán megkérdeztem az urat, hogy fel lehet-e menni a toronyba. „Persze, csak előbb táskaellenőrzés”. Már nyitottam is ki a táskámat, tessék csak benne nyugodtam nézelődni, nincs mit takargatnom. A bácsi egy fa bottal piszkált bele a táskámba, egy ilyen nagy fakanálnyél szerű cuccal. Über komoly táska átkutatás. Majdnem elnevettem magam. „Parancsoljon, mehet fel”.

Az elég ócska liftbe beszálltam és felmentem a legfelső szintre. Senki, egy árva teremtett lélek sem volt rajtam kívül bent. Legjobbkor jöttem. Enyém volt az egész.

A toronyból kilátás nyílt a kikötőre – halászhajókra és egy utasszállító luxushajóra. Plusz visszanézve Downtown magasabb épületeit láttam.

A toronyba felmenni ingyenes, plusz a Lonely Planet szerint fontos látnivaló, ezért nem hagytam ki.

Innen átgyalogoltam a botanikus kertbe a Kínai negyeden át. Igen, Honoluluban is van kínai negyed. Melyik világvárosban nincs? A negyed régi volt nagyon és kihalt. Egyik üzlet kirakatában valami ősi gyógyítást reklámoztak. Benézve én csak rendetlenséget és szürkeséget láttam, valamint egy nagyon idős kínai bácsi ült bent. „Express hátfájás kezelés pénz visszafizetési garanciával” – jól hangzik. Kivi lennék, mi a technika.  

Memories from Hawaii - botanical garden #fosterbotanicalgarden

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Memories from Hawaii #fosterbotanicalgarden #honolulu #természet

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A botanikus kert szintén a Lonely Planet listán szerepelt. Érdekes volt a sok – sok zöld és különleges növényével és fájával. Közben megéltem egy rossz élményt is. Egy hapsi követett útközben, majd bejött utánam a kertbe is. Úgy tűnt számomra, mintha a pali izgalmi állapotban lenne. Egy darabig a fák mögül leskelődött rám. Hálisten, fél órával később felszívódott, de akkor is felnyomta bennem az adrenalint és kínomban egy japán párra tapadva nézelődtem a botanikus kertben.

Fogalmam sincs, hogy kell lekezelni azt, ha egy nő  biztos benne, hogy egy pasi követi hosszú – hosszú percek óta. Amit tehettem, hogy mások közelségére támaszkodtam. A japán pár kapóra jött. Ha a nyílt utcán lett volna a szitu, akkor meg bementem volna az első üzletbe, étterembe – kávézóba azonnal, míg felmértem volna a veszélyt.

Visszafelé úton a városháza és egy palota következett. A palota zárva volt, a városházán meg több feldíszített Karácsonyfába botlottam.

Egy másik nap használtam az Ubert és elvitettem magam az O’ahu – sziget délkeleti részébe. Uber utazás kellemes volt, nagyszerű, hogy egy app a világ sok-sok országában is ugyanúgy működik.

Ne felejtsd el honnan jöttél 🙂 Budapest reklám Hawaii-on #budapest #fromhungary #holiday #Hawaii #hajrámagyarok

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A Makapuu pontnál indítottam a túrát egy csodás panorámával. Utána a Makapuu világítótorony ösvénye következett, amit pikk-pakk teljesítettem, nagyon kis piti táv volt. A térkép szerint a part mentén még végig lehetett túrázni, úgyhogy nekivágtam. Víz volt nálam, plusz két protein szelet is. Készültem a több órás gyaloglásra.

Hiking - túra #holiday #Hawaii #oahu #paradise

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Landscape in Hawaii #holiday #Hawaii #oahu #paradise

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Walking trail - hiking #holiday #Hawaii #oahu #paradise #walking

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Hát, nagyon szép és változatos partszakaszt élvezhettem. Csak mentem és mentem. Volt olyan szakasz is, ahol az autóút leállósávjában kellett haladnom. És néhol nagyon keskeny volt sáv. Tőlem 30 cm-re 60 mérföldes sebességgel húztak el a kocsik. Ha most nem halok meg, akkor sose. A google szerint gyalogolni okés itt, azért vállaltam be.

Sandy beach - walking trail #holiday #Hawaii #oahu #paradise

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

Elértem a Sandy Beach-et, ahol egy mobil járműből izraeli kajákat árusítottak. Király, Hawaii-on izraeli kaja. Steiner Kristóf jutott eszembe erről azonnal. A délután közepén jártunk már, szépen bekajáltam hát ilyen töltött pitával.

És még a táv fele majdnem visszavolt. A végállomásnak Haunama Bay-t választottam, ahonnan már volt busz visszafelé Honoluluba.

Haunama bay - nature preserve #haunamabay #holiday #beach #Hawaii #oahu

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A Haunama öbölben található egy csodálatos kis korallzátony, könnyűbúvárkodás erősen ajánlott. Drága összegért bérelhettem volna alapfelszerelést, de nem tettem. Sajnos ez most kimaradt. Majd egyszer máshol pótolom a jövőben.

tura_hawaiiSétatúra a part mentén – teljesítettem

Minden élményért hálás vagyok, köszönöm élet!

Az utolsó cikkek még jönnek: Honululu & mit ettem, köszönetnyilvánítások.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

