Karácsony Honolulu: Úton

Éppen San Francisco repteréről írom ezeket a sorokat. A járat, amire csatlakoznom kell, késik, így van időm írni.
A helyi idő 5 óra, ami már Londonban hajnali 1. Egy 11 órás repülőút már mögöttem, s még egy laza 5,5 óra vár rám Honoluluig. Igen, idény Karácsonykor olyan messzire utazom, amilyen messzire még sose. Nyakamba veszem a fél világot.

Az utazás ihlete még tavaly ért, mikor megnéztem a Coctail című filmet Tom Cruise főszereplésével és a tengerparti jelenetek nekem Hawaii-t idézték, így képzeltem pont Hawaii-t. A Kokomo betétdal az egész 2016-os évemet végigkísérte, tucatszor néztem meg youtuben. Aztán első körben újra jegyet foglaltam Miamiba, ami sikertelen volt www.momondo.com oldalon talált utazási iroda által. Foglaltam egy járatot és felhívtak, hogy olyan járat nincs, tévesen van a rendszerükben. De 250 fonttal többért van másik opció. Kértem azonnal a sztornót. És eldöntöttem, hogy ez egy jel, Miamiba majd egyszer máskor megyek vissza. És így jött a képbe végleg Honolulu. (Az utazás árát szépen kigazdálkodtam és idén is piszok sok hétvégi babyszittet csináltam. Plusz nem vettem drága elektronikai cikkeket, nem költöttem feleslegesen semmire)

December 23-án eljött a nap. Indultam a reptérre. Felszálltam a londoni buszjáratra, s nagyon kedvesen mosolyogva ráköszöntem a buszsofőrre, aki like kézjellel reagált. Jól indul ez a nap és utazás, már azonnal éreztem. Reggel még nem volt forgalom, így gyorsan elértem a metrót és a Piccadilly Line-al már robogtam is a reptérre. A metró csurig volt emberekkel és nagy-nagy bőröndökkel. Ilyenkor felteszem a kérdést: Ki nem utazik Karácsonykor?
Pikk-pakk kiértem a Heathrow terminálra és tömeg fogadott. A Virgin Atlantic a létező összes csomagfeladási pultját üzembe helyezte, de még így is várni kellett. Engem egy hostess hölgy ráadásul a priority becsekkolós kapuhoz tessékelt. Logikus volt, ha éppen üresjáraton futott az, odaküldött pár utast.
Több hostess csak azért sürgött forgott, hogy idős embereknek és csecsemővel utazóknak segítsék a csomagokat pakolni. Ezért a szolgáltatásért nagyon szívesen fizetek, köszönöm, hogy ilyen figyelmesek voltak ma. Jó volt látni, hogy van színvonal.
A mellettem lévő sorban egy fekete pár állt, az úrat tök szimpatikusnak találtam, ő is engem és random le is szólított, hogy honnan vagyok. Bemutatkoztam, hogy Magyarországról. És azonnal magyarul kérdezte is „Hogy vagy?”. Úgy imádom az ilyen kedves és kommunikatív embereket, az pedig bonusz, ha pár magyar szót is tudnak. Végül kellemes utazást kívántunk egymásnak.

És csak remélni tudom, hogy egész nyaralásomat végigkísérik majd az úrhoz hasonló emberek.
Továbbá ilyenkor jövök rá, hogy a világon baromi sok jó fej és kedves ember él, s jó velük találkozni random módon bárhol.

A Virgin Atlantic-al ez volt életem első útja. Bizalommal voltam feléjük és valahogy egy remek társaságnak képzeltem el őket. Nem is csalódtam. Pontosan indultunk, minden utaskísérő a toppon volt, kedvesen és mosolygósan bántak az utasokkal. Elégedett voltam mindennel, s az is plusz meglepi volt, hogy étellel nem voltak fukarok. Minden 2. órában valamit felszolgáltak.
A balomon egy velem egykorú hölgy foglalt helyet, aki egy cseppet mufurcnak tűnt számomra, de nem kell mindenkivel beszélgetnem, szóval hagytam. Viszont feltűnt, hogy a telefonján Budapesten és Prágában készült képeket nézegetett. Ami biztos tehát, hogy a csaj járt nálunk és a cseheknél mostanság, csak azt nem tudtam kiszűrni, hogy milyen nemzetiségű.
A hosszú út során megnéztem még 2 filmet, semmi extra, csak hogy teljen az idő. És egy picit aludnom is sikerült. Majd elértük San Francisco-t.

Arra voltam kiváncsi, hogy hol léptetnek be az államokba. Mivel a SF-Honolulu járat már belföldinek számít, ezért itt volt Esta visa ellenőrzés. Elvileg Honolulu-n már csak kisétálok a reptérről és ennyi.
Szóval tudjátok, odamentem az automatához, útlevél szkennelés és nyilatkozat, hogy nem üzleti célból jöttem, meg nincs nálam több mint 100 ezer dollár készpénz és egyebek. Kaptam egy kis fecnit a gépből, amit a határőr úrnak kellett odaadnom. Aki aztán még ujjlenyomatot vett és retina képet is csinált.
Egy velem egykorú fekete srác volt az ellenőröm, aki szépen elflörtölgetett velem. Esküszöm, csak azért tartott fel, hogy flörtölhessen. Kérdezte, hogy első utam-e. Nem, ez már a 4. 4? Mi az állásod Londonban, hogy telik Amerikába járni? Nem is az állás a lényeg, hanem az, hogy egy egyszemélyes szoba 500+ fonttól indul, repjegy meg USA-ba akár már 400 alatt is megvan pl. New York-ig. Mondtam a srácnak, hogy figyelj – x font a szobám bérlése egy kis társasházban, 2 másik emberrel élek együtt, a repjegy meg x font volt, az albérlethez képest „olcsó”. Aha, kezdte kapisgálni.
Na, és ekkor jött a nagy kérdés: Egyedül jöttem-e és a gyűrűsujjamon lévő gyűrű a házasság jele-e? Istenem, az idei évben ez már a harmadik eset, hogy emberek benézték a saját gyűrűmet esküvői gyűrűnek. Kezdem lassan magam házasnak érezni, önmagamhoz mentem hozzá.  
Végül csak méltóztatott megadni azt a pecsétet az útlevelembe és „you should have a boyfriend from US” szöveggel búcsúztatott. „One day maybe” – mosolyogtam. És hivatalosan is beléptem az államok területére.

Ha minden jól alakul, londoni idő szerint 24-én délelőtt 10-kor már Honoluluban leszek.

U.i.: Az elütésekért és helyesírási hibákért elnézést, hulla fáradtam írtam 🙂 várakozás közben

 

Reklámok

Karácsony Honolulu: Úton” bejegyzéshez ozzászólás

    • Hanna szerint:

      Köszönöm a hozzászólásod!
      Távol a családtól ez nagyon embere válogatja. Én nem ragaszkodom annyira hozzájuk, így könnyen bírom.
      Először 2011-ben voltam távol. Anno au pair családom kedvesen állt hozzám és befogadóan karácsonyoztak velem. 26-án meg moziban voltam.
      2013-ban kissé nehezebb volt, plusz Karácsonykor költöztem első albérletbe és szűkösebben voltam. De szerencsére volt egy magyar baráti összejövetel 27-én és az adta meg az ünnepi hangulatot.

TE MIT GONDOLSZ?!

