Thriller Live élmény

Két hete vasárnapra semmi programom nem akadt. Ám nem akartam a szabadnapomat kárba veszni, így péntek éjjel jegyet vásároltam a Thriller Live Musicalra.

Már kismilliószor elsétáltam a Lyric színház előtt, ahol a musicalt játsszák. Volt, hogy megálltam és bámultam a kinti plakátot. Egyik ismerősömnek még mondtam is, hogy egyszer tuti megnézem. Hát eljött az az egyszer.

Musical night #thrillerlive #london #musical

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A Thriller live-t először 2009. januárjában tűzték műsorra a West Enden, s májusig tervezték az előadásokat. A nyilvánosság nyomására azonban a hosszabbítás mellett döntöttek. Illetve pont azon a nyáron halt meg Michael Jackson is, így a musical még inkább felkeltette az emberek érdeklődését. Még most 2016 őszén is teltházzal fut, azaz 7,5 éve töretlen a sikere!

Kedvcsináló (részlet):

Bevezetés
Mikor ballagtam a színház felé, elgondolkoztam, hogy milyen is lesz. Csak ne csalódjak, ennyi volt az elvárásom. Abszolút nem néztem utána interneten, így az egész műsor egy nagy meglepetés volt számomra.

Tudni kell, hogy Londonban színházba nem kell kiöltözni! Nincs semmi etikett. Már én sem szoktam nagy dobra verni így. (Egy farmer, egy normális póló és kész is az ember). Ruhatár nincs, úgyhogy kabátot és táskát a csöppnyi kis ülőhelyünkön kell tárolni, ahogy sikerül. A széksorok közti távolság általában kicsi, jó ha, normálisan tud ülni az ember az alacsony árkategóriájú helyeknél.

A büfében chipset és szénsavas üdítőt lehet kapni (egészségtelen cuccokat), valamint sört/bort is. A táskánkat senki sem ellenőrzi, így rutinból én előre bevásárolok, és azt viszem be magammal. Most egy kürtőskalács és gyümölcslé volt nálam. (Ez nem a spórolás miatt van, hanem mert kólát és egyéb ilyen üdítőket nem vennék alapban sem. Sörözés meg primitív dolog egy színházban szerintem)

A műsör

Öt perc késéssel elkezdődött a produkció. Ohh, Michael Jackson zenéinek utazásán vettem részt. A musical a kezdetektől az áttörést hozó sikerekig bemutatta a leghíresebb számokat. 90%-át ismertem és volt, hogy legszívesebben ültemben táncra perdültem volna.

A 2,5 órás show (szünettel együtt) összesen 21 színész-énekes közreműködésével kelt életre előttünk a színpadon. Profik voltak, s emelem a kalapot mindegyikőjük előtt.  Néha pillanatok alatt átöltöztek, végig pörögtek és azt mutatták, hogy tényleg élvezik is. A 21 színészből 95% fekete volt. Erre csodálatos ez a musical, hogy fekete tehetségeknek teret adjon a szereplésre. Plusz senki sem mondhatja azt, hogy diszkrimináció van. Mert nincs. A szereplők között akadt egy szőke fehér szépség is, hát a többiek mellett csak úgy „virított”. Könnyen megjegyeztem őt az biztos.

A Jacksont alakító táncos meg, na, őt hibátlanná tréningezték. Jackson minden egykori lépését, kézmozdulatait, csúszkálásait precízen vissza tudta adni. Nagyon hiteles volt. Le a kalappal.

Nagyon tetszett még, hogy az egyik számnál megkértek minket, hogy álljunk fel. Majd jobb és bal oldalra osztották a nézőket, s „dance and scream” szavakat kellett felváltva bekiabálnunk. Utána meg a csípőmozgást kellett utánoznunk a színpadról. Én tök benne voltam, nem ciki csinálni, a műsör része. Ám volt olyan töketlen pasi a mögöttem lévő sorban, aki fapofával ülve maradt. Ember! energia, öröm, ismeretlenekkel együtt tombolunk, miért nem lazítasz? Az ő dolga végül is. Ez a kis interakció a közönséggel totál belefért.

Jó hír még, hogy angolul egyáltalán nem kell tudni, ha meg akarjuk nézni a musicalt. Alig van benne ugyanis beszéd, semmi gond, ha két szót sem tud valaki angolból. Bőven elég, ha Jackson pár számát ismerjük, de az sem feltétel. Simán jó, ha csak beül valaki és élvezni a showt, a pörgést. Tömény szórakoztatás ez a 2,5 óra.  

Megérte a pénzt, boldogan jöttem el. 🙂

U.i.: A szünetben hallottam lengyel, francia, spanyol, német beszélgetést is. Csak jó ez az Unió nem? Még a színházakat is megtöltjük, azaz szép ki bevételt generálunk.
Jegyemet itt vettem (nem volt kezelési költség): LINK

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

