Egy kis iskolai szünet

Képtalálat a következőre: „half term”Iskolai tanítási szünet van.
Két anyuka kitalálta, hogy mi lenne, ha az au pairjével és nannyjével bandáznék egyet.
Legyen, nem bánom.

Hétfőn trambulinozni voltunk (4 gyerek + 2 felnőtt belépője 82 fontba került), olcsó mulatság a szülőknek. Amúgy én nagyon szeretek trambulinozni. Az au pair csaj a két gyerekkel már jó időben várt ránk. Azt is megmondták, hogy német a csajszi. Vele valahogy nehezen kezdődött a társalgás, mert nem sok kedvem volt hozzá. Aztán csak igyekeztem jó fej maradni és minél több információt megtudni róla.
18 évesen a nyáron fejezte be a középiskolát és úgy gondolta, hogy miért ne próbálná ki magát egy kicsit külföldön. Naná. Itt megjegyezném, hogy egy német tényleg azért vállal el au pair munkát, mert neki ez csak egy ideiglenes buli, egy vicc. Ingyen szállást kap és a zsebpénzéből meg utazgat Angliában belül. Neki nem kell félretennie a kis összegből, sőt valakinek még a német szülei utalnak ide ki pénzt, hogy megéljen a drága. Sose felejtem el, mikor 2012-ben egy német au pair bekérdezett, hogy nekem mennyit utalnak a szüleim havonta, mert heti 100 font semmire sem elég. Néztem egy brutális nagyot. Utalnak? Ja, még örüljek, hogy nem nekem kell hazautalnom, s nem akkora kényszerből léptem le Magyarországról.

Egy magyar au pairnek a 100 fontos kis fizetésből kell a repjegyét állnia, ha hazamegy. Nem is beszélve az egyéb költekezésekről, amit ugye nem a család fizet (hiába a teljes ellátás).
A német lánynál nem így van. A szülei jövő hónapban jönnek egy hétre, a barátja meg most jön a hétvégére. Egy középosztálybeli németnek nem nagy dobás kijönnie Londonba a kislányát meglátogatnia. (főleg, ha ennyire ócska most az árfolyam)

Beszélgettünk még, s megtudtam, hogy 18 éves létére már mennyi országban járt. Minden nyáron Olaszországban autókáztak és kempingeztek. 14 évesen elvitték Los Angelesbe és Las Vegasba. Továbbá azt is elmesélte, hogy mennyire hálás, hogy szülei mindenben támogatják és segítenek neki, ahol csak tudnak (anyagilag is – mondta)

Aztán persze megkaptam a kérdést, hogy én hogyhogy leléptem. Hol is kezdjem, mert ebben a témában egy 40 oldalas esszét is könnyen írnék. Ilyenkor nekem nehéz, mert a saját országomat mégsem húzhatom le. Az meg annyira gáz, hogy a magyar fizetéseket ecsetelgessem neki. Most annyival magyaráztam a helyzetet, hogy a nyugati gondolkodásmód és lehetőségek kedvezőbbek számomra.
[Kis kitérőként elmesélem, hogy Miamiban is tucatnyian kérdezték, hogy magyarként Londonban élek? Hát miért? Pár nap alatt ráuntam a mellébeszélésre, s egy holland csajjal simán közöltem a tényeket. „Tudod, Magyarországon 400 font nettó havi fizetés már jónak számít” (ekkor még 430 forint/ font árfolyam volt) 400 font? nézett rám a csaj. Komolyan? Én hetente többet kapok Hollandiában. És elnézést kért, hogy otthon ilyen alacsonyak a fizetések.
Talán ezért sem meglepő, hogy német és egyéb nyugat-európai turistákkal volt tömve Miami. Mert mi magyarok nem engedhetünk meg egy 350.000+ forintos kis nyaralást olyan könnyedén. Illetve én kint 3 magyar fiatallal beszéltem pár szót, akik szintén nem otthoni, hanem külföldi keresetből voltak Floridában Karácsonykor.]

A német au pair lánnyal az egész hétfő délutánt együtt töltöttem, s próbáltam nagyon kommunikatív lenni. Az angolja baromi jó volt, bőven olyan jó, mint az enyém. Nem is értettem, hogy jöhetett ki angolt gyakorolni… Aztán februárban szépen hazamegy  és gondolom jelentkezik egyetemre, s megalapítja jövőjét. Neki ez a félév csak egy aranyos kis emlék lesz majd a múltban.

Csütörtökön egy nannyvel és 3 „gyerekével” volt találkozóm Chelseaban egy puccos szabadidős központban. Már a munkaadó apuka nekem beharagozta a helyet: „Majd meglátod, milyen posh” Az anyuka pedig írt: „Remélem, élvezni fogod”. Ti fizetitek, biztos élvezni fogom.
Ez a központ olyan, hogy ide senki sem eshet be egy alkalomra. Klubtagságit kell venni, ami 5000 font/év körül mozog. Az egész hodály kívül és belül is jól be van kamerázva, s a recepciónál a tagsági kártyát kell lehúzni belépéskor.
A belseje olyan, mint egy labirintus. 4 szintes és minden szinten más van, plusz tucatnyi folyosó össze-vissza.
Mi az uszodába mentünk most. Nagyon tiszták voltak az öltözők, ahol kellemes illat terjengett. A mosdónál kézkrém is be volt készítve. Az öltöző mellett egy nagy polc kapott helyett, ahonnan bárki elvehette az ingyenesen járó törölközőjét. A családi úszómedencében többféle szivacs és játék is várta a gyerekeket. Egy úszómester pedig a biztonságunkról gondoskodott. Nagyon baba hely, mit ne mondjak.
A zuhanyzóban tusfürdő, sampon&balzsam volt elhelyezve. A vízhőmérsékletet szabályozni lehetett a vízsugár erősségével együtt. És itt is minden csillogott. Pénzért színvonal, helyes, helyes!

A nanny Ausztráliából pottyant ide 2 éve, a család meg über komoly és jómódú. A nem dolgozó anyuka mellett van alkalmazva teljes állásban. Kérdeztem, hogy az anyuka mit csinál? „Hát ide-oda furikázza a gyerekek. Különórák és edzések, ilyesmi”. Micsoda kemény munka naponta.
Most szünet alatt is nannyvel vannak a gyerekek. Anyuka hol volt éppen, nem mindegy, végül is fizetik őt. Az apuka f*ssa a pénz az ilyen családokban (egy magyar ismerősöm így hívja ezt). 3 gyerek magániskolában, egy szép nagy kecó, nanny és a rakás különóra, puccos klubba tagsági stb, ezt valamiből fizetni kell.
Amin viszont lehidaltam, hogy a nannynek bankkártyája is van, amit csak lehúz itt-ott és az apuka számláját terhelik vele. Itt a klubban vacsoráztunk, s ő csak simán odaadta a kártyát, aláírta a bizonylatot, kész. Én még nem dolgoztam olyan családnak, akik bankkártyát is adtak volna. Ez még nekem is egy külön világ.
Örültem ennek a délutánnak. Újat láttam, jómódban élvezhettem pár órát. Plusz rájöttem, hogy középosztálybeli szülők között is mekkora különbségek vannak. Attól még, hogy valakinek a gyereke magániskolás, durván eltérnek az egyes családok életszínvonalai. Akiknek én dolgozom, és akiknek az ausztrál nanny dolgozik, Ég és Föld.

Szünet búcsúzik, hétfőn vissza a suliba 🙂 (Logikátlan, hogy pont Halloweenkor)

TE MIT GONDOLSZ?!

