Szombati boltmustra

Szombatra nem volt különös tervem, csak azt tudtam, hogy este 7-kor a Camdenben van jelenésem egy nagyon kedves ismerősöm születésnapja alkalmából. Őt is a hasamnak köszönhetem, hiszen a hétvégi ebédek hoztak minket össze. Hadd ne mondjam, hogy az ismerőseim zömét közös étkezések alkalmával ismertem meg. Régi mondás „A férfiakhoz a hasukon át a vezet az út”. Na, hát hozzám is a hasam által vezet az út. Üljünk le, együnk jó sokszor és barátok leszünk.

Kora délután beutaztam a Victoria állomásra és beugrottan a Hotel Chocolat kis üzletbe. Ohh, a csokijukkal nem lehet melléfogni. Ha a kreativitásom a zérón van, egy finom desszertdoboz mindig kiment ajándékvásárláskor. Fordítva is, egy Hotel Chocolat tuti meglepi nekem is.
Szezonálisan vannak spéci termékeik. Arra a kis Halloween dobozra a mini csokikkal nagyon be vagyok indulva, biztosan megveszem még.
Íme:

A csokivásárlás után az Oxford street irányába vettem az utam. Mert hát, mit csinál egy jó kapitalista polgár szombaton? Költ. Jó sokat lehetőleg – ha az üzletek tulajdonosai fejével nézzük. Az Oxford streeten járva mindig megnyugszom, hogy hejj, van itt pénz! Dögivel van, az emberek zsebe tele. (Vagy nem számít, hitelkártya is akad) Mindig fullház és tömeg. Valaki több nagy szatyorral is.
Célpontom John Lewis szeretett áruház volt, ahol amúgy sose vásároltam még semmit sem. Ez a középosztálybeli angolok törzshelye. A főbejáratnál nagyon bírom, hogy egy hostess áll kedvesen, aki szívesen ad eligazítást, ha valamit specifikusan keresünk.
„Elnézést. Karácsonyi részleg merre?”„3. emelet”
Karácsony. Hogyne, már a boltok készen állnak. Ilyen-olyan kis játék, díszek dögivel, műfenyőfa is. Ajtóra dísz? naná. És voltak vásárlók szépen. A pénztárnál a 3. emeleten kígyózott a sor. De úgy az egész John Lewis forgalmas volt. (Idei karácsonyi reklámjuk november elején debütál)

new-bond-street

New Bond street (részlete)

Ha már ott voltam a New Bond Street mellett, besétáltam oda is. Nekem ez az utca a luxust adja. A neves világmárkák üzletei találhatóak itt, mint Gucci, Hermes, Dior, Miu Miu, Victoria Secret stb. Ahányszor erre hoz az utam, a levegőből mélyeket szippantok és elképzelem, ahogy a jólét áramlik felém. Brutál posh. Minden üzletben van ajtónyitogató ember, az alkalmazottak meg öltönyben.
Az egyik boltnál benézve vidáman pezsgőző hölgyekre lettem figyelmes. Alap nem? Ha már x ezer font egy semmi ruha, akkor egy kis pezsgő dukáljon a barátnőknek, miközben ruhát próbálnak.
A nézelődök többsége mindig turista, akik maximum a Victoria Secretben vesznek egy bugyit kb. De azért pár helyi is akad, akik Gucci és Hermes csilivili szatyrokkal távoznak innen. Az utcában meg úgy gyakran sötétített üvegű luxusautó is elhalad. Valakit fukiráz a személyi sofőr. Londoni „alap”.

London by night on walk #London #londonbynight #walking #wandering #blogger #UK #summer #liberty

A post shared by (H)anna (@eletemmorzsai_london) on

A folytatásban a Libertyt ejtettem útba. „Imádom ezt a boltot” – egy magyar lány említette nekem múltkor. Már kismilliószor elsétáltam előtte, de sose voltam még bent. Eljött hát az idő.
Mi is a Liberty? A Sohoban a Carnaby street végén, a Regent street mellett megbújó luxusáruház, ami a google-ben $$$$ árkategóriás besorolásban van. 1875-ben nyílott meg és az épület a mai napig megőrizte a tradicionális, történelmi vonásait.
Vásárolni az átlagember maximum egy Karácsonyfadíszt fog 16 fontért itt.
A karácsonyi részleg a Liberty legfelső szintén van, ahova a gyönyörű falépcsőkön sétáltam fel.  
Így készült fénykép:

Az üzlet amúgy tényleg nagyon szép és igényes, elegáns. Ilyen árkategóriában, már jó hogy adnak magukra.

A Liberty után a kínai negyedben vacsoráztam egyet. Majd Camdenbe utaztam. Folyt.köv.

Szombati boltmustra” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Dia szerint:

    Kedves Hanna!

    Off topic, de hallottam hétvégén az exeteri hoteltűzről. Szerencsére senkinek nem esett baja, bár egy műemlék épület. Mik a hírek róla? Újra fogják építeni? Magyarországra sajnos nem jutott el róla sok hír. Exeter nagyon szép lehet, oda szeretnék kimenni.

    • Hanna szerint:

      Szia Dia,
      Utolsó hír az, hogy az épület külső váza maradt csak meg, ami omladozni kezdett. Életveszélyes, ezért lerombolják teljesen majd.
      Mivel Anglia egyik legrégebbi hoteljáról volt szó, ezt így történelmi.jellegében újra építeni nem lehet. Egyenlőre nincsenek hírek, hogy bármilyen új hotel is lesz e helyén.

TE MIT GONDOLSZ?!

