7 hónapja rollerezem

Már 7 hónapja rollerezem aktívan.  Mikor beruháztam a rollerre, sejtettem, hogy ez nem hirtelen jött és hirtelen megy hóbort lesz. 
A kis járgányom jó szolgálatot végzett az elmúlt hónapok alatt és nagy segítségemre volt. Gyorsabban eljutottam  A-ból B-be, felfedeztük Londont. A heti bevásárlásaimat is megkönnyíti, csak ráaggatom a szatyrokat és hazatolom, nem kell cipekednem.

A 7 hónap alatt csupán kétszer estem vele. Az első alkalom még a legelején volt, egy járdára beugró bokrot későn vettem észre és kikerülni nem volt időm, jobbra sikerült esnem.
Másodszor pedig nyáron, késő este hazafelé menet elszámítottam egy padkát és ahelyett, hogy felmentem volna rá, megdobott és tenyérre + térdre buktam előre. Nem nagy ügy.

Sajnos a járdák állapota katasztrofális, így rázkódom a rollerrel. Vagy emiatt, vagy azért mert amúgy nem sem túl erős a térdem, de olykor éreztem enyhe szúró fájdalmat és gyengeséget 2 hónap használat alatt. Így némi okoskodás után beruháztam egy térdrögzítőre. Szerintem használ, mert azóta nem éreztem szúrást.
Ehhez azért az is hozzátartozik, hogy napi min 40 percet használom a rollert, de vannak napok, mikor 1óra+ is lazán megvan. És néha megyek, mint az ökör. Ezt a térd óhatatlanul is megérzi.

A narancssárga rollerem 7 hónap után, a napokban feladta. Kilehelte lelkét a szegény pára. Ezeket az Decathlonos termékeket nem olyan hajtásra tervezték, amiket én tolok. Csütörtök reggel meghalt alattam. Kattogott az egész cucc és a kerék is kacsázott, összecsukni sem tudtam. Elvittem a Decathlonban, hogy nézzenek rá. A kerékre egyértelműen azt mondták, hogy az én hibám. Szerintük esős időben aktívan használtam, az nem tett jót. (Valóban több zápor elkapott, de zuhogó esőben csak úgy nem mentem vele). Az összecsukó rendszer viszont garanciális, így kaptam egy új rollert. Sajnáltam otthagyni náluk a narancsot, de ez van.
A leírás alapján a Town5 modell 2-3km-es távokra van tervezve, én sokkal többet tettem meg vele átlagban. Plusz eddig nem említették, hogy a roller állapotát rendszeresen ellenőrizni kellene. A csavarok meglazulhatnak, amiket időnként meg kell húzni, ezért is adnak hozzá 2 kulcsot. A kereket is figyelni kell, hogy ne kezdjen el lötyögni. A kormány is elmozdulhat, ha lazul a szorítója. Havonta pár perc az egész. Én az elmúlt 7 hónapban a narancson semmit sem ellenőriztem.  Hiba volt 🙂

Javasolták, hogy válasszak egy másik modellt és az árkülönbséget kell csak kifizetnem. De, ha nekem a Town5 fekszik, azon érzem magam határozottan, nem kell a másik. És a narancsságra színt kékre cseréltem. 7 hónap után kaptam egy új rollert. Nagyon más, csak úgy suhan és ígéretet tettem, hogy kíméletesebben bánok majd vele.

Rollerezni továbbra is jó, csak ésszel. A jármű állapotát pedig folyamatosan figyelni kell és az esőt is kerülni. 
(A blokkot megőrizi nagyon ajánlott, a nem kopó alkatrészekre 2 év garanciát vállal a Decathlon)

Reklámok

7 hónapja rollerezem” bejegyzéshez ozzászólás

  1. rien szerint:

    Időnként nekem is eszembe jut, milyen praktikus lenne egy roller, a tömegközlekedést kiegészítendő. Viszont magam is úgy vagyok vele, hogy csak akkor érdemes, ha tényleg rendesen kihasználom, na ebben még nem vagyok biztos.

TE MIT GONDOLSZ?!

