Egy kis munka – Babysittingek

babysittingMár az év végi roham szele érezhető. A gyerekekkel kapcsolatban az ősz a legjobb időszak. 1. szeptemberben – októberben van a legjobb esély új nanny állást találni, 2. a szülők mindenféle programokra meg vannak hívva, így babysitting is bőven akad az estékre.
Az elmúlt hetekben egy ügynökség által több családnál megfordultam. Olyan családokhoz küldtek, akiknél sose voltam korábban, pedig egy csomó visszatérő szülőm volt korábban tőlük.
Az ügynökséges babysittingeket nem szeretem. A cég, aki nekem a legtöbb munkát adja, magát „Anglia kedvenc ügynökségének” nevezi. Az szemszögemből inkább sóher és nemtörődöm szülők az ügyfelei, akiknek az ár számít. Az ügynökséges foglalásoknál egy kötelezően megadandó minimum összeg van, s a szülők jófejségén múlik, hogy adnak-e borravalót. A szülők 70% nem ad. Mert nekik az számít, hogy valaki jó olcsón náluk legyen x órát és aztán viszlát. Nem érdekli őket, hogy ki az illető, vakon bíznak az ügynökségben. Az ügynökség meg nem szokott kiküldeni e-maileket, hogy „kedves szülők a beajánlott órabér a minimum kötelező fizetség, ha szeretitek az illetőt, ne sóherkodjatok már”.
Volt a múltban olyan szülő, aki előbb hívott fel engem, hogy biztosan ráérek-e és akkor az ügynökségnél már foglal is. Vagyis feltételezem, hogy ha engem akart, akkor bírt és meg volt velem elégedve, de borravalóval már nem volt képes elhalmozni. Utálom az ilyet.

A tapasztalataim alapján minél nagyobb a ház, minél poshabb a család, magániskolások a gyerekek, annál jobban sajnálják a babysittertől a pénzt. Mikor egy szerényebb családhoz megyek, akiknek már csak a lakásán is látszik, hogy nincsenek durván kitömve, na, ők eskü mindig többet adnak. Pedig tőlük pont nem várnám el.

Most pár babysittingről szeretnél írni, kiknél is fordultam meg az elmúlt hetekben.
– Amerikai család, akik a Temze part mellett egy újépítésű apartman együttes egyik nagy lakásában élnek. Laza min 200 nm kis kecó, a nappaliból a Temzére kilátással. Az épület baromi magas kerítéssel van körbevéve és durván bekamerázva minden.
Az apuka enyhén spicces volt érkezésemre és ott sündörgött körütöttem. Nekem azonnal az jött le, hogy ő olyan pasas, aki nem mondana nemet a titkárnője bájaira. Az anyuka okés volt, a gyerekek is kedvesek voltak, bár a 10 éves lány főnökösködő szerintem. A lakás mellett az is rögtön feltűnt, hogy a gyerekek La Coste cuccokban voltak. Egy életszínvonal felett már meg kell jelenni.
Baromi hosszú ügyelet volt, hazafelé Ubert fizettek nekem.
A lakásban tetszett, hogy minden egyes helyiség falán egy pozitív idézet volt kirakva.
A gyerek hálószobájában a polcon a következő állt „A képzelet nagyobb erő, mint a tudás”. Ilyen szellemben nevelni egy gyerekek, nagyon imponált.
Az meg ugye alap, hogy több tucat fénykép volt kirakva nyaralásokról. A gyerekek már a fél világot kétszer bejárták.

– Egyedülálló orvos anyuka kétpetéjű ikrekkel. Na, a lakás basszus úgy nézett, mint egy kisebb vakondtúrás. Az anyuka azonnal megnyugtatott, hogy majd ő másnap rendet rak, ne foglalkozzam azzal.  Az is feltűnt, hogy ide takarító tutira nem jár. A szőnyeg úgy nézett ki, mint amit 3 hónapja nem porszívóztak. A csokipapír a nappali padlóján el volt dobva. Ez egy szabályalkotással megszüntethető lenne, hogy valakit ez nem zavar.
A gyerekek elevenek voltak, de aranyosak. A kislány vörös hajú szeplős, kék szemű volt, a kisfiú barna és kék szemű szintén. Sajnálom, hogy az apuka lelépett és két ilyen gyönyörű gyereket elhanyagol.
Az anyuka úgy vált el tőlem, hogy szeretné, ha a jövőben még jönnék. Én is egyébként.

– 4 gyerekes család irtó nagy ház. Ezt a babysittinget azért vállaltam el, mert 5 percre van tőlem gyalog a család. És mindig bízom abban, hogy esetleg egy új kapcsolat a közelemben még kamatozhat nekem valamit a jövőben. Az egész család a „nem létező” kategória. Szőke (nagyon durván szőke) hajú és kék szemű gyerekek voltak mind, akik mintha a gyerek Vogue lapjairól léptek volna ki éppen. Az anyuka modell alkatú kis törékeny nő volt. Eskü, első gondolatom azt volt, hogy 4 gyereket ő nem hordhatott ki és szülhetett meg? Nem hiszem el! 4 gyerek után úgy kinézni, mint egy Victoria Secret modell. Azt nevezem.
A ház brutál nagy volt. Iszonyat posh család. Persze minden úgy nézett ki, mintha a lakásmagazin fotósa járt volna itt egy órája. Minden csillogott, minden tökéletesen és ízlésesen volt elrendezve.
A 4 gyerek mind magánsuliba jár, csak a tandíj havonta min. 4500 font rájuk.
Az anyuka nevén kívül én többet sose tudok egy családról, de ők ezen az életszínvonalon vállalkozások tulajdonosai/vezérigazgató kell, hogy legyenek.
Az ügyelettel nem lett volna gond, ha előre figyelmeztettek volna, hogy az egyik gyerek zakkant (enyhe mentális zavara van). Sok mindent megéltem már, de hogy egy gyerek visítva elkezdjen az ablakon mászni és közben a függönyt lefelé ráncigálni – még nem tapasztaltam. Kikelt magából, mikor tudatosult a fejében, hogy anyuka és apu elment. A testvére kezelte végül le, aki 2 évvel idősebb nála. Utána viszont a zakkant gyerek azt akarta, hogy a sötétben üljek az ágya mellett a szobájában, míg bealszik. Csodás élmény volt. (Az ő esetében hiszek abban, hogy néhány elmebajt egy megszállás okoz. Mert szemébe nézve, a szemgolyói zavarosak voltak, mintha nem látott volna tisztán, valami elhomályosította (megszállta) volna.)

– Fiatal szimpatikus pár babával. Este 8-ra voltam befoglalva, így arra számítottam, hogy egy könnyű estém lesz. A babának már ilyenkor ugye aludnia kell, s azt a pár órát meg csak kihúzza ébredés nélkül, míg ott leszek – vélekedtem. Ja, sikerült. Este 9-kor felsírt, s be kellett hozzá mennem a szobájába. El sem tudom képzelni, hogy szegénykém mit gondolhatott. Egy vadidegen nő megy be hozzá ma…Hát, mivel 1 éves már ért a szóból, bemutatkoztam, hogy ’anyu barátja’ vagyok, most én vagyok itt vele egy picit, aztán gondoljon, amit akar. Nagyon nehezen sikerült lenyugtatnom annyira, míg elfeküdt újra a gyerekágyban. Majd mikor azt hittem, hogy bealudt, próbáltam kiosonni és újra felriadt. Szóval 9-től 10:40-ig egy vadidegen gyerekkel, egy vadidegen házban a kiságy mellett állhattam. (Fizetett anyaság). A plusz poén annyi volt, hogy egy sötétben is látó szép nagy kamera meredt rám a szobában. Utálom az ilyet.
Az angol pénzes családok többsége be van kamerázva, s az még a jobbik, ha látom a kamerát. Mert már arra is volt többször volt gyanúm, hogy egy rejtett kamera kuksizott valahonnan.
Erre annyit szoktam magamban mondani, hogy remélem élvezkedni fognak majd a felvételt visszanézve (vagy éppen mobil appról szemlélve, míg ott vagyok) Ha ennyire nem bízik valakiben, nem kötelező eljárkálni egy baba mellett rendszeresen!

Mit szeretnék a jövőben? Egy másik, sokkal szimpatikusabb ügynökségnek is a tagja vagyok. Ők még kicsik és nem tudnak rendszeresen munkát ajánlani, nagyon max. havonta 1-1 ajánlatot kapok tőlük. Szeretném, ha ők beindulnának és csak általuk babysittingelhetnék a későbbiekben.

Reklámok

Egy kis munka – Babysittingek” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Katalin szerint:

    Hát, egy mentálisan zavart gyerekkel nem lehet könnyű. Amit leírtál, szerintem autizmus lehet.
    Bár ő egy enyhébb fokú lehet, láttam olyan autista gyereket, aki komoly sérülést tud okozni a rúgkapálással, ha nem figyelnek oda.

TE MIT GONDOLSZ?!

