Elsősegély oktatáson

Ma elsősegély oktatáson vettem részt. 3 évente muszáj elmennem rá a munkám miatt. Ez egy ilyen kötelesség a papír miatt. A szombati napon tehát előre „el volt cseszve”. De kellett a papír!
Anno 2013-ban csendben végigültem és egyetlen felesleges szót sem szóltam, amint pedig vége lett, leléptem. Akkor még olyan fázisban volt az angolom iránti önbizalmam, hogy belevörösödtem, ha 10 ember előtt kellett megszólalnom. Ezzel szemben ma olyan természetesnek tűnt az elején, hogy bemutatkozom és pár szóban elmondom hangosan a többiek előtt, hogy miért is veszek részt az oktatáson.

Ahogy pedig elindult az oktatás és előadó hölgy felhívta a figyelmünket, hogy nyugodtam kérdezzünk, hát nem kellett noszogatni. Sőt, kérdéseknél is boldogan raktam fel a kezem. 3 év! Jó volt megélni, hogy az évek alatt mennyire természetes lett kisebb csoport előtt angolul kiállnom.
Egyre jobban élveztem az egész „elcseszett napomat”.
Az első kis társas feladatnál a mellettem ülő csaj megkérdezte, hogy magyar vagyok-e. Igen feleltem. „Megismertelek a blogokról”. Komolyan? Ez hatalmas visszacsatolás számomra. Köszönöm.

Az első szünetben magyar beszélgetés ütötte meg a fülem. Nemár?! Ti is magyarok vagytok? léptem oda 3 csajhoz. Sziasztok. Szóval a mai elsősegélyen szép számmal képviseltettük magunkat. Kicsi ez a London. Hogy pont egy napra foglaltunk. A sors keze, köszönöm, hogy én is ezt a napot választottam. Így honfitársaimmal ültem végig a fél napot és közben jobban is megismertük egymást.
Az egyik hölgy 17 éve él Angliában. 17 éve! Elképesztő, így rohannak az idő, fel sem tűnik. Az ő példája is jól prezentálja, hogy nem kalandvágyó emberek vagyunk külföldön. Komolyan és hosszú távra jöttünk el otthonról.

Megkérdeztem őt, mi gondolsz, mi változott Londonban az elmúlt 17 évben? Hááát, a fizetésem változott – mosolyogva válaszolta. Okés, de utána azt is megtudtam tőle, hogy 2008-as válság erősen érezhető volt a városban és sokan elvesztették a munkájukat. Ezt mai szemmel nehéz már elképzelni, mert most kb az van, hogy kell az ember mindenhova és a városban meg húzzák fel egymás mellett tömegesen a luxus apartmanokat. Jelenleg London egy vakondtúrás több helyen, s van a sok száz ezer fontos kecókra kereslek. Válságnak semmi jele.

Na, visszakanyarodva az oktatásra. Fantasztikusan könnyedén teltek az órák. Aktív voltam és igazából sokat tanultam is. A lélegeztetést kiválóan begyakoroltam. És nem is olyan ördöngösség, de továbbra sem szeretném élőben használni azért. Egy bébi bábun, egy kisgyereken és egy felnőttek formán is kipróbáltam milyen a belégzés. A 5-30-2  szabály is rögződött. (Először 5 befújás, 30 nyomás és 2 befújás és ezt ismételni)

Még az Epipen is szóba került, s oktatónk tök jól elmagyarázta a lényeget és az alkalmazását. Üres „tollakat” tesztelhettük is. Sose lehet tudni.
A végére az egyéb dolgok maradtak, mint kisebb sérülések, kötések és asztma, allergiás reakciók stb.

Abszolút boldogan és okosabban távoztam. Megérte a pénzt, főleg megérte, hogy kávé, tea, kekszek és gyümölcsök is be voltak készítve nekünk. Nem számítottam erre egyáltalán!  
Plusz egy kicsit olyan személyes network eseményként éltem meg az egészet, mert magyar ’kollégákkal’ is találkoztam. Londonban sose lehet tudni! Élvezni kell a véletleneket.

A végén egy nagy köszönömmel és egy ténnyel („Ahhoz képest, hogy reggel azon agyaltam, csak be ne aludjak, még a végén is pörgök ” búcsúztam az oktatótól.

Egyáltalán nem egy „elcseszett” nap volt ez! Köszönöm!

Elsősegély oktatáson” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Bogcsi szerint:

    Sosem lehet tudni… Néha jó sarokba dobni az “előítéletet” vagy “skatulyát”… Volt már velem ilyen, valamit nem nagyon vártam aztán nagyon jól sikerült,… Ha hagyod magad meglepni, érhetnek kellemes meglepetések !

TE MIT GONDOLSZ?!

