Ússz heti 1x!

Képtalálat a következőre: „swimming icon”Másfél hónapja elkezdtem újra uszodába járni heti rendszerességgel. Mert egyszerűen ennyi kis mozgás kell és jót tesz a hátgerincnek.

Tudom, nekem sincs időm rá. Vagyis nehéz azt a 2 órát a heti beosztásba bepasszírozni. Hétköznap kizárt, mert este örülök, ha munka után hazaérek és pihenhetek. Marad hát a hétvége. Hétvégén meg folyton megyek és szombat reggel 10-től vasárnap estig előre beszervezett programjaim vannak, így vagy szombat reggel, vagy vasárnap este 8 körül érek oda az uszodába.

Az idő után a motiváció. Már megint pakolni úszócuccot, beöltözni, visszaöltözni, hajat szárítani és aztán egész nap cipelni a hátizsákban magammal mindent. Kell ez nekem? Nem, igazából nem kell, DE a hátam majd megköszöni az évekkel és biztos vagyok benne, hogy jól esik neki egy kis úszás.
Otthon engem a szüleim kiskoromban kötelezően vittek usziba hétvégén reggel. Utáltam. Ám, mikor egy angol orvos mondta 2,5 éve a hátröntgenem után, hogy látja, hogy korábban rendszeresen úsztam – elmondtam magamban egy köszönömöt anyuéknak.
Így is szerencsésnek tartom magam, hogy hátfájások miatt még az életben nem kellett gyógyszert bevennem. Több embert is ismertem korábban, akik 26 éves koruktól már panaszkodnak, hogy „leszakad a hátam, úgy fáj”. Az úszás tehát egy minimum mozgás, amit a hátunkért tehetünk.
Ez elég motiváló nem?

Úszófelszerelés tekintetében a Decathlonban találtam szuper vékony és könnyű törülközőt (otthon: ITT, Anglia: ITT, amit nagyon picire össze lehet hajtani, így bőven elfér a hátitáskámban. Angliában meg papucsot nem hord senki uszodában, így azt nem kell berakni. Úszósapka dettó nem szükséges.
Dress+törölköző+hajgumi+úszószemüveg+kis flakonban tusfürdő+fésű = kész is vagyok.

Az úszásra visszaszokni könnyű, ha már valaki korábban is úszott. Bár első alkalommal „majdnem” belefulladtam a medencébe. A tüdőm elszokott tőle és össze-vissza kapkodtam a levegőt, nem tudtam normális tempóban úszni. 2. alkalommal már rendszeresebb lett a légzésem és azóta is javul. Sőt a medencében töltött idő is hetenként tolódik. Legelőször 30-35 perc után végem volt, 6. alkalommal 45 perc folyamatosan megvolt lazán.

Én önkormányzat által (legalábbis azt hiszem az) fenntartott uszodába járok, ez a legolcsóbb. „Leisure centre” google GPS alapján kiadja a legközelebbit. Esténként csendes és nem sok vendég van, szombat reggel viszont zsúfolt és tucatnyi gyerekre kell számítani.

Mások motiválása céljából a privát Facebookonom hetente megosztok selfieket az uszodából. Hátha valaki kedvet kap utánam egyszer. Montázs róla:


Akár lehetne ez egy kihívás is. Ússz heti 1x, ki tart velem? 🙂

A cikket Virágnak, a https://mycomfortzoneforyou.wordpress.com/ bloggerének dedikálom. 

Ússz heti 1x!” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Névtelen szerint:

    Szia

    En is pàr hete kezdtem ujra az uszàst, mi ebédidoben is jàrunk néha, ma is voltunk, nekem még az egyik furcsa dolog amit meg kell szokni, hogy elaltat:) Most màr , hogy tobb alkalommal voltam kezdek hozzàszokni és ma délutàn nem akartam ràdolni az iroasztalomra. Ulo munkàt végzoknek szerintem kotelezo lenne, annyival jobban erzem magam utàna.

    Màs téma de a jogàzni is elkezdem kb egy honapja tobb féle tanàrt és orafajtàt is kiprobàltam, mintha kicseréltek volna.

TE MIT GONDOLSZ?!

