Nyáron olvastam (7 könyv)

Képtalálat a következőre: „reading”Nyáron nem döntöttem olvasottsági rekordokat, de azért pár könyv megfordult a kezeim között. Összeszedtem most őket egy csokorba, hátha valaki kedvet kap majd valamelyikhez.

Fejős Éva: Cuba Libre
10/10-re pontoznám. Ha még nem olvastatok egyetlen könyvet sem az írónőtől, kezdjétek ezzel. Annyira szuper a történet! Nagyon könnyen bele tudtam magam élni Dalma helyzetébe. Az elfeledett iskolás éveimet is újra felszínre hívta a cselekmény.

A könyv megerősített abban, hogy nem az adott pillanat a lényeg. Nem az számít, hogy éppen most hol vagyunk, hanem a hova tartunk. Egy váratlan nem kívánt utazás megváltoztathat mindent, nekünk csak engednünk kell, hogy megtörténjen velünk az, amit nekünk szánt a sors. Nem egyszer meghatódtam az olvasás közben.
És Kubára is nagyon rákattantam. Bakancslistára felkerült, biztos felkeresem majd életem során.

– Fejős Éva: Holiday
Több történet egyetlen könyvben, amik között van lelket simogatóan szép, vagy éppen megkönnyezős is. A Cuba Librében megismert Dalma gyerekkorába is elkalauzol minket az írónő, zsepiket ajánlott bekészíteni.
A legjobban az Ajándék tetszett. Jó volt olvasni, átjárta a szeretet a történet minden sorát és nem utolsó sorban karácsonyias hangulatom lett tőle. Annyira olvastam volna még tovább, de hamar a végére értem.

– Bud Spencer: Különben dühbe jövünk
Gyerekkorom kedvenc színészének önéletrajzi könyve, aminek elolvasását egy személyes búcsúzásnak szántam. A könyvvel együtt engedtem el őt és ezzel a kiskorom egy részét is.
Nagyon őszintén és tisztán beszél magáról a műben Bud Spencer, sok új információ és érdekesség is volt benne számomra. Szerettem olvasni.

– Olivia Fox Cabane: Személyes vonzerő
Internetes böngészés közben megtalált a könyv. Megrendeltem. Mintha egy egyetemi szemináriumba fizettem volna be általa. Fejezetenként gyakorlatokat és tippeket kaphatunk, amiket az életünkben is tudunk alkalmazni.
Különösen szuper ez a könyv olyan személyeknek, akik rendszeresen tárgyalnak (kapcsolatot tartanak) ügyfelekkel, üzletpartnerekkel és el kell magukat „adniuk” kedvezően. Én az állásinterjús tanácsokat szerettem a legjobban.
Nagyon szépen összeszedett és komplex tudást adó mű. Olyan dolgokat tanulhatunk, amikről soha korábban senki nem beszélt nekünk, de jó lett volna, ha…
Az élethez több hasznosítható ismeretet adott nekem ez a könyv, mint 4 év gimnázium anno. Nagyon jó befektetés volt megvenni.

– Rhonda Byrne: Varázslat
A lehető legjobbkor jött az életembe! 28 napos tréninget kaptam, naponta egy-egy varázsgyakorlattal. A könyv megtanít értékelni az életünket, észrevennünk a körülöttünk lakozó sok jót és megbecsülni azt, amit már megkaptunk/kapunk napi szinten.

Csodálatosan megírt, egyszerűen alkalmazható gyakorlatokkal. És ahogy teltek a napok, próbáltam elvégezni az aktuális feladatot, komolyan jöttek kis varázslatok az életembe. Az egész augusztusomat megdobta és fantasztikussá tette. Úgy éltem meg, mintha egy különleges „oltást” kaptam volna, ami hatni kezdett.
Nagyon szépen köszönöm az ajánlást www.egycsipetfahej.wordpress.com blog írójának.
Mindenkinek el kéne olvasnia! Tanagyagba rakatnám.

– J. K. Rowling: Harry Potter és elátkozott gyermek
Nagyon brit és különben is minden korábbi Potter könyvet olvastam, így naná, hogy érdekelt. Csalódtam. Tudtam, hogy a Londonban játszódó színdarabot vehetjük meg, tehát a korábbi kiadásokhoz semmi köze nem lesz tartalmilag, de még is.

A színdarabban az a lényeg, hogy pörögjön a cselekmény, a nézők figyelme és érdeklődése folyamatosan fent legyen tartva. Pontosan ilyen a „könyv”. Fejezetről fejezetre más és más helyszínen találjuk magunkat, vagy akár hirtelen ugrunk 5 évet az időben. A részletes kidolgozás és precíz történet rovására ment minden! Sokkal jobban örültem volna, ha J.K.Rowling ír egy 500 oldalas normális regényt, amiben a kiéhezett rajongók kiélhették volna magukat. Most kb. úgy érzem, hogy odadobtak nekünk egy csontot, amit lehet rágni.
Új szereplőkkel nem igazán ismerkedtünk meg, a középpontban Harry fia Albus van és még bekeveredik Malfoy fia is. Ők ketten okoznak egy kis (nagy) kuszaságot. Voldermort meg kísért a múltból vagy visszatér? Nem árulom el, hagyok egy kis izgalmat  – amiért érdemes (talán) elolvasni a művet.
A terjedelemről még annyit, hogy úgy kinyújtották (szóközök, nagy térköz és hatalmas margók), mint a rétestésztát, hogy valahogy (nehezen) betöltsék a 320 oldalt. Fél napos olvasmány max.

– Brian Tracy: Teremtsd újra az életed
Még csak elkezdtem a nyár folyamán. Nem egy gyorsan olvasható könyv, főleg mert nem is annyira könyv. Inkább egy kicsit olyan lélekturkászós mű, amiben több tucat kérdés van fejezetenként. Azt szeretné Tracy, hogy elgondolkozzunk a saját életünkön. Olyan kérdéseket tesz fel, aminek megválaszolása közel sem könnyű, főleg mert pl. korábban sose néztük ilyen szempontból az életünket (pl. Mi volt életed legfontosabb leckéje a karriered során?). Gyakran meg kell állni benne értékelni a múltat, vagy tervezni a jövőt.
Egyébként eddig szuper, a mottója pedig „A sikeres emberek jövőorientáltak és tervekkel rendelkeznek”
(Ezt sem tanították iskolában!)

A könyveket a www.erawan.hu és www.londonikonyvcentrum.co.uk oldalakról szereztem be, illetve volt, amit kölcsönbe kaptam.

Ti mit olvastátok nyáron?

Nyáron olvastam (7 könyv)” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. hajdulaszlo szerint:

    Milyen érdekes. Jó pár éve lehet közöttünk, s mégis mindkettőnk gyerekkorának ikonikus alakja “Piedone”
    Ha szabad kicsit offolnom, gyerekkorunkban ezek a filmek nem csak a történet miatt voltak érdekesek, s ide lehet sorolni egy csomó francia vígjátékot is, hanem ezek révén egy kicsit kitárult a világ. Vagy jó volt a stúdió, vagy tényleg rendes helyszíneken forgattak, de lehetett látni milyen Nápoly, Párizs, a Riviéra, Hong-Kong vagy akár Dél-Afrika.

TE MIT GONDOLSZ?!

