5 éve Londonban

2011. szept. 16 – Trafalgar téren

2011. szeptember 2-án begördült a buszom 26 órás utazást követően a Green Line állomásra. Megérkeztem új lakóhelyemre.
Most 2016. szeptember 2-a van már és szerencsémre Londonból írnom ezeket a sorokat is. Így elszaladt 5 év, mintha két pillanat lett volna. És még mindig itt vagyok! Egész pontosan 1827 napja Londonban.

Oh, csípjetek meg, hihetetlen. Eljöttem otthonról olyan gondolatokkal, hogy majd lesz valahogy. Csak ne keljen visszamennem egy jó darabig. Semmi egyéb mást nem vártam, s ezek az évek egy csodálatos utazás részeivé váltak. A londoni életem részévé – hogyan telepedtem le és a teljesen ismeretlenben hogyan jöttek ismerősök és barátok.

Jó volt megélni mindent, minden egyes élményt, új ismeretséget. Plusz megismerni egy számomra hatalmas és elképesztő várost. Kellemes, sőt mámorító visszagondolni az első találkozásra a Big Bennel, a Trafalgar térrel, a Piccadilly Circussal, na és mikor először jártam Greenwichben is.

Számtalanszor el kellett magamnak mondanom, hogy igen, hidd el, itt vagy. Most. Ez nem egy álom, ez a város a lakhelyed.

Az első két évem tényleg azzal telt, hogy kezdtem felfogni, hogy megkaptam a lehetőséget. A lehetőséget, hogy a 20-as éveimet ebben a nemzetközi légkörben és pezsgő metropoliszban élhetem le.

Visszagondolva, a pozitív élmények jóval többségben voltak bármilyen negatív élménnyel szemben. Én magamról mindig is hittem, hogy a pezsgő személyiségemmel jót hoztam, egy pici kis színfoltja lehetek Londonnak. És ha én így álltam a városhoz, London is így állt hozzám. Befogadott.

2011. december – Advent 3. vasárnapja

A legszebb dolog, hogy London hagyja, hogy önmagam legyek. Megismerhettem magam, rájöhettem, hogy ki is vagyok valójában. Itt bárhogy szuper az ember. Nem számít, hogy 70 kilós, szemüveges, pink, hippi, rocker valaki, így szeretjük. És nem ciki mosolyogni. Bárhogy, bármilyen színesen felöltözhetek, és fogaimat megcsillogtatva végigsétálhatok a Temze parton. Pont így leszek tökéletes. Ha holnap lilára festetném a hajam, szivárványszínre bekenném az arcom, azt is elfogadnák.

Nagyon köszönöm a városnak, hogy kiteljesedhettem elvárások nélkül. Itt szőkültem be és hagytam el a szemüveget is végleg.

Köszönöm továbbá, hogy megismerhettem az angol kultúrát. Rájöhettem, hogy a tea valóban finom tejjel, és hogy itt mindent olaj és zsír nélkül sütünk. Plusz olyan gyümölcsöket is volt szerencsém megismerni, amiről otthon nem is hallottam/kóstoltam még. Pl mango, papaya.

Köszönöm Londonnak, hogy munkát adott. Pénzt kereshetek, s utazásokra is futotta. Csodának éltem meg, hogy már 3x volt szerencsém eljutni Amerikába (az elmúlt 3 évben). Valamint Köszönöm, hogy annyira, de annyi rengeteg programban is részem lehetett (meg tudtam engedni), amit otthon el sem mertem volna képzelni.

Köszönöm a városnak, hogy önállóságra nevelt, hogy az elmúlt évekért én lehetek a felelős. Végre. Az elmúlt 5 évért nincs bűnbak, nincs de…mert a szomszéd, a rokonság, x illető miatt történt így és így.

(Az egykori otthoni életemben sok bűnbakot tudnék keresni, ami nem jó)

Köszönöm, hogy angolul beszélhetek. Sikerélmény, hogy én napi szinten angolul beszélek. Igen, én. Aki anno lámpalázas volt, akit levert az izzadtság azonnal, ha meg kellett angolul szólalnia. Szeretem, hogy értem mit mondanak, hogy sikerült így felvennem ezt a nyelvet. Hiányozna, ha nem így lenne.

Köszönöm, hogy most, ma is még itt lehetek. Köszönöm az egykori önmagamnak, hogy meghozta a döntést és ezzel új irányt adott egykoron az életemnek.

Köszönöm az 5 éve tartó utazást. Továbbá hatalmas köszönet minden embernek, aki valahogy jött-ment az életemben és tanított, gazdagított. (Előrébb segített valamiben).

Megkezdődött hát újabb x év, s én bízom a legjobbakban.

Summary in English:

I have been living in London for 5 years now. This is a special moment to stop and to be thankful for the years I have already had in this lovely city. Sometimes it is still hard to believe that I am here. I have never thought I will stay this long. Meanwhile I would like to say thank to London for accepting me who I am. And a huge thanks to everybody who contributed to this beautiful journey. 

5 éve Londonban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. csvirag szerint:

    Imádtam ezt a bejegyzést!! Annyira jó látni, hogy ennyire szereted a kinti életedet! Illetve a hozzáállásod is lenyűgöző, szuper csaj vagy! 🙂 Még sok szép emléket és élményt kívánok! 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

