Meghódítottuk az 02 Arénát

Nyár elején a Londoni Magyarok Meet up szervezője mondta nekem, hogy augusztusban az O2 Aréna meghódítása lesz a kiírt a program. Megyek! – azonnal rávágtam.
Már július elején átutaltam a pénzt és ő megcsinálta a foglalást ötünknek. A dátumot bevéstem a naptárba, mert visszalépni nem lehetett és a pénzt sem kaptam volna vissza.

Közben augusztus lett, pár nappal az esemény előtt jártunk, így felmentem az hivatalos oldalra és elolvastam, hogy akkor mire is számíthatok. A leírás kb annyi, hogy időjárásnak megfelelően kell öltözni és a többiről ők gondoskodnak.  
Kellemes nyári időt ígért a BBC, szóval minden jónak ígérkezett. Józan ésszel pedig sejtettem, hogy az aréna tetején mindig fúj a szél, hajgumi hosszú hajúaknak nem hátrány. Valamint, mivel szandiban indultam el itthonról, beraktam egy pár zoknit a biztonság kedvéért. És tényleg szükségem is volt rá, vagy fizethettem volna 2 fontot a kölcsönzésére.

Pontosan 15 perccel a foglalt időpont előtt kellett megérkezni. Egy gyors bejelentkezés, csekkolták, hogy valóban az időpontra szólt a jegy. Utána pedig kaptunk egy formanyomtatványt, ahol alapadatokat kellett megadnunk magunkról. (név, születési dátum, lakcím, e-mail cím, vészhelyzet esetén értesítendő személy neve és száma stb) Illetve alá kellett írnunk a részvételi nyilatkozatot, amin volt olyan szempont, hogy igazolom – nem vagyok beszívva, nem vagyok alkohol befolyásoltság alatt stb. Így igazából a cég jól kivédi magát, ha bárki a végén reklamálni akarna.
Ezután már mehettünk is megnézni egy kisfilmet a biztonsági előírásokról és nyomatékosították, hogy egy mobilon kívül az összes dolgunkat lent kell hagynunk.

Előkerült a csoportvezetőnk, aki elmagyarázta, hogyan kell magunkra vennünk a ’beülőt’ és hogyan szoríthatunk rajta. Megkaptuk a mellényt is (rossz idő esetén dzseki, még rosszabb idő esetén komplett nadrág+dzseki szettet kell húzni). A cipőt is odaadták.
Cuccainkat egy kék dobozba kellett rakni, amit aztán egy nagy ládába elzártak lakattal (Lopás esélye 0)
Utána ránk erősítették a karabinert, aminek másik végén ilyen fogaskerekes izé volt. A vezetőnk ellenőrizte egyesével, hogy mindenki jól be van-e biztosítva. Miután mindenki elkészült, már elindulhattunk a lépcsőkőn a tényleges bejárathoz. Ott pénzfejés céljából kötelező fotók készültek egy alkalmazott álltak, amit 15 fontért a végén meg lehetett venni.

ilyen pályán kell felmenni

Még egy gyors felszerelés ellenőrzés volt soron és végre a fogaskerekes izé által felcsatlakozhattunk a fémhuzalra. Indulhatott a móka felfelé a 30˙ dőlésszögű emelkedőn.
Nagyon biztonságban éreztem magam, mert x méterenként volt egy esés esetén megfogó izé, illetve további lassítók is el voltak helyezve a kötélen. Plusz a fogaskerék biztosítóját tartanunk kellett, különben megállt volna a gördülésben. Annak esélye, hogy valaki leessen, kiessen semmi.

Pikk-pakk elértük a kilátó részt, ahol kaptunk kemény 10 percet élvezni a panorámát. Hát, csodás látvány volt. London 360˙-ban terült el előttünk. (A Canary Wharf kilátást sajnos már a stadion mellett épült 5*-os hotel bezavarta.)


Fent megfigyelhettük, hogy 12 nagy tartója van az arénának, ami a 12 hónapot szimbolizálja. A magasságunk 52 méter volt, ami az év 52 hetére utalt.
Miután lejárt a 10 percünk, indulnunk kellett. Gyorsan leért a csoportunk, visszaadtuk a felszerelést, megkaptuk a cuccainkat és viszlát.

Az alapáras jegy 35 fontba kerül. Számomra megérte, az élmény komplex és emlékezetes volt. A felkészültség és biztonság pedig 100%-os.
Az időtartam 90 perc, ami magában foglalja a megérkezést, beöltözést, fel-le sétát, 10 perc panorámás pihenőt, visszaöltözést is. 

Hatalmas köszönet a szervezésért! 🙂

Summary in English:
I went to climb the 02 arena with friends. The experience was fantastic. The company is very well prepared and the safety is at the top. Its a great and unusual way to spend some hours on the weekend in London. I loved it! 

Hivatalos honlap és foglalás: http://www.theo2.co.uk/do-more-at-the-o2/the-climbs 

Reklámok

Meghódítottuk az 02 Arénát” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

