Nyári szombat Ascotban

Szombaton az Ascot lóversenyen jártam születésnapi összejövetelen. Hát, mikor megláttam Facebookon a dátumot, megörültem. De hiszen, ez az én születésnapi hétvégém is! Nyilván érdekel.
De jó, hogy több ismerősöm is augusztusban született és volt már rá példa, hogy egyszerre ünnepeltem másokkal.

Közeledett a hétvége és kezdtem magam kistresszelni a dress code előírással. Most akkor milyen cipő jó, kell-e új ruhát vennem, ja és a hajamba ilyen bizét is feltétlen be kell szereznem valahol.
Vagy 5x elolvastam a honlapon a ruhaelőírást, mérlegeltem és végül úgy döntöttem, hogy van megfelelő ruhám. A haj bigyót meg internetről rendeltem, mert olcsóbb, mintha boltban vettem volna. Tuti beengednek így, nem lesz probléma. (Tényleg nagyon rápörögtem)

Az Ascot lóversenyt meghallva mindenkinek valami nagyon posh felhajtás jut eszébe. És most ugye már az utószezonban vagyunk (a Royal hétvége az tényleg über rongyrázós) csak egy „sima” rendezvény az egész. A vonatról a bejárat felé sétálva bizony láttam olyan embereket, hogy ha őt beengedik, akkor bárkit. Elvileg van egy olyan kikötés, hogy nem lehet spagetti pántos felső senkin, ujjatlan sima ruha sem támogatott, és volt erre volt olyan, aki kb úgy jelent ment, mintha strandra indult volna. Tök semmi extra, nem ünnepélyes ruha, csak egy sima nyári dress volt rajta. Volt, akinek nagyon kivágott volt a mellrésze, s a jó fele ki is villant. Aztán egy csaj mellben fűzős ruhát vett fel, amiben ugye szépen be lehetett látni. Még női szemmel is megakadt rajta tekintetem.
Többen ünnepeltek születésnapot, de még többen „Feleség leszek” szalaggal átkötve mászkáltak. Nagyon sok volt a csinos csajszi és két egyforma ruhát senkin sem lehetett látni. De még két egyforma cipőt sem.

Eskü nem hittem el, hogy be lehet vinni piknikkosarat, jégakku táskát, kajával teli bevásárló szatyrokat. Nem ez kizárt, az nem üzlet nekik – vélekedtem. Így nem is készültem. Ohh, pedig ha tudtam volna, hogy jól megtömött Tescos szatyorral is beengedtek volna simán. Tök nem volt gáz, ha full nagy cuccal érkezett valaki. Sőt! Egy pezsgős üveg/ fő is megengedett.
Utószezonban, amit nem szégyellsz bevinni, azt viszel be. Tortát, szendvicseket, üdítőt, eldobható pezsgőpoharat, jó nagy adag gyümölcsöt stb.
Aki ezt nem hitte, nem tudta előre, maradt a kajás pult és drága ócska étel. Tipikus angol kínálat ’Cheese on Toast’ – hát nagyon gáz. Egy ilyen rendezvényre kenyérre olvasztott sajt, óriási nagy étek. Mindjárt Gordon Ramsay is eldobja magát a gyönyörtől. Hát nem. És kígyózott a sor.
Én egy burgert ettem, ami csapnivaló volt. Mirelit marhapogácsa megsütve egy zsömlébe rakva, egy szelet sajt és egy szelet saláta rá ala Ascot – 8,5 fontért szuper angol ebéd.
Az ásványvizet 2 font/ fél liter áron adták.  Egy Pimm’s 3 dl jéggel jól megrakott koktélért pedig 8,5 fontot kellett fizetni. Erre már a mögöttem álló angolok is azt mondták, hogy ez drága, de hát ez Ascot. Bizony, minimálbérért a bárost megfizetni, jó kis haszonkulccsal dolgozni, ez az Ascot.

Az egész napos rendezvény indoka a lóverseny. Ohh, hát én nagyon nagy szakértő vagyok a fogadásban. Főleg, hogy még sose fogadtam. Azt sem tudtam kik lovagolnak, ki az esélyes, de a népet elnézve ez nem számított, nem is érdekelt sokakat. Valakire teszünk fel és kész – szerintem jó páran így vélekedtek. Csak pár százalék lehetett a jelenlévők között, aki tényleg tudta, hogy mi a dörgés. A futamok alatt azért mindenki szurkolt!
A bookmakerek szépen kipakoltak a bodéikkal, de nem mentem oda hozzájuk. Gőzöm sincs, hogy működik a rendszer. Én egyetlen egy futamra tettem fel 4 fontot az épületben lévő fogadóirodában, s az ismerősöm adta a tippeket, hogy milyen lovasokra rakjak fel pénzt. Így nyertem 3 fontot. Részemről itt a pénzzel való játék véget is ért.
De láttam, hogy valaki 50 fontos címlettel a kezében mászkált, a bookmakerek kezében pedig egy nagy köteg lóvé volt, ahogy beindult a verseny. Pörgött a pénz rendesen kézből kézbe.

A lóverseny az tényleg csak ürügy volt erre a szombati a napra. Inkább a társasági összejövetelen, pikniken, evésen és iváson volt a hangsúly főleg.
Szépen nyakalták a piát az emberek. Így délután 4-kor többen spiccesen sétálgattak már. Ha ez esik jól nekik, nem sajnáltam tőlük. Áldás rájuk.

A futamok fél 2-től 4:20-ig tartottak, minden verseny között 35 percnyi szünetet hagyva, hogy legyen idő a téteket megtenni.
A délután folytatásában koncerteket és DJ zenélést lehetett élvezni. Én 6:30-kor eljöttem.

Az Ascot élmény összegezve
Nagyon jól éreztem magam, szuper társaság jött össze! Imádtam csinos lenni, tényleg olyan jól esett figyelmet keltően megjelenni, főleg angol többségű közegben.
Kiváló volt az ismerősöm és baráti körének a hangulata, csupa nagyszerű emberek!
Az időjárás több, mint remek volt. Kánikulát élvezhettünk. Köszönet az Égieknek.
Nagyon tetszett, hogy az Ascot élmény elérhető egyszerű munkások számára is. Mindenki üdvözölve van (miután megvette a belépőt 25 fonttól). Nem néztek ki senkit, nem számított, hogy honnan jöttél, milyen márkájú ruha van rajtad, mennyire vastag a pénztárcád – köszönet az angol mentalistásnak.
Szerettem az itt töltött órákat! Szép emlék marad. (Legközelebb meg már hozok magammal piknikes cuccokat is)

Köszönöm a meghívást! 😉

Nyári szombat Ascotban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. hajdulaszlo szerint:

    Most az írás kapcsán eszembe jutott, hogy a kisvárosban ahol felnőttem, s most ismét élek, nyáron voltak lóversenyek. Meg veterán autós-motor találkozó. Volt egy lovasklub, amit az egyik akkori termelő szövetkezet tartott fenn, s pár neves sportember, jó lovak.
    A lóversenyek azok, ha jól emlékszem díjugrató, meg kocsiversenyek voltak. A város közepén lévő, hatalmas játszótér tökéletesen alkalmas volt a versenyek megrendezésére.
    Aztán megszűntek ezek a versenyek, együtt az augusztus 20-i, központi tüzijátékkel vetekedő vizi felvonulással és tüzijátékkal.
    Utána nagyon sokáig közelében sem voltam lóversneynek, annyi közöm volt, hozzá, hogy legépeltem Anna diplomamunkáját, amit a mezőhegyesi lótenyésztésről irt.
    Aztán pár éve hivatalos voltam a helyi országgyűlési képviselő által a fábiánsebestyéni lovasnapokra. Először azt gondoltam majd lepacsizunk eltöltök pár percet illemből aztán hazajövök. Majd megláttam a lovakat. Mint egy kisgyerek kóvályogtam a területen, s bámultam a szebbnél szebb jószágokat, kocsikakat, lószerszámokat,

TE MIT GONDOLSZ?!

