Nyaralás a Riviérán: Monaco

Ohh, Monaco.
A kedvenc Forma 1-es pályám a monacói. Éppen ezért volt nagyon különleges látnom a híres kanyart és az alagutat is.
A vasútállomás a hegy gyomrában, egy alagútban van. Monaco ugyan nem tagja az Uniónak, de bárki ki-be mászkálhat, nem ellenőrzik az útlevelet (vámuniós megállapodása van).

Ez a város, avagy állam egy nevető fél egész Európában. Adóparadicsom és imádott turisztikai célpont, plusz híres sportolók (cégek) egymást tapossák, hogy ide legyen bejelentve az állandó lakhelyük. A jachtkikötőben a luxus vízi járművek „heringpartit” játszanak. Teltház van, és csak akkor tud egy jacht bejönni, ha egy éppen távozott.

Monaco „csak úgy van” és imádják a gazdag magánszemélyek, na és az „egyszerű” turisták is. A törzslakosok száma 5000 főre tehető, az össz lakosság kb 37.000 fő. A világ legsűrűbben lakott állama. A területe pedig kb akkora, mint New Yorkban a Centrál park. A monacói állampolgárok a világon egyedülálló helyzetben vannak (jövedelemadó nincs) és állami támogatásokat is élveznek. Miért nem ide születtem? – meg is fordult a fejemben.

A városfelfedező sétámat a híres hotelnél kezdtem, majd lesétáltam a vízparthoz és a kikötő irányába haladtam tovább. A kikötőben egy 40 perces vízitúra plakátját vettem észre, amire be is fizettem. Ha már itt vagyok, vigyenek körbe, naná, szeretném. És mit ad az élet, a 3-kor kezdődő túrára pont egy magyar család is befizetett. Így honfitársaimmal együtt vettem részt a monacói vízi városnézésen.
Magyarként sehol sem vagyunk egyedül a világban, komolyan, minden országban ott vagyunk – vagy turistaként, vagy lakosként is.
Július 15-én a nizzai támadás másnapján a magyar anyuka az előző este történéseiről érdeklődött, és megjegyezte, hogy milyen bátor vagyok egyedül utazgatni. (Alap)
A 40 percet követően további kellemes nyaralást kívántunk egymásnak.

A monacói herceg palotájához gyalogoltam, ami fent van a dombon. A lépcsőkőn felfelé haladva egyre jobb panoráma tárult elém. A közelben lévő Óceánia Múzeumba nem vettem belépőt, nem volt kedvem bent körülnézni (és időhiányban is szenvedtem) Helyette inkább a helyi csokiboltba mentem be, ahol finom sütivel és isteni jegeskávéval szolgáltak ki.

Monacóban nagyon tetszett, hogy adnak a megjelenésre. Minden ház csillog, mintha tegnap festették volna le. Az utcák tiszták, nem volt hajléktalan, nem találkoztam egyetlen kéregetővel sem. És az emberek is mind igényesek és csinosan öltözöttek voltak (100%-ban). Ilyen színvonalas és magára sokat adó városban (országban) még nem volt szerencsém járni. Hogy miért nem ide születtem, már másodszor kérdezem az Égiektől.

Visszatérve a jachtokhoz. Hát, megbámultam jó párat. Volt, amelyiknek a tetején még helikopter is pihent. Öcsém, hány céged van és miben üzletelhetsz, hogy ilyen életszínvonalat tolsz?
Ezek a jachtok csak ilyen kis mutogatnivaló játékszernek számítanak a tömött zsebűeknek. A járműveknek ezért fényesnek kell lenniük. Szerencsém volt látni, amint 3 ember csak egy-egy jachtot suvickolt a tűző napon ebédidőben. Valamelyiken pedig éppen terítettek, asztali virágdíszeket állítottak be.
Továbbá megfigyelhettem hogyan köt ki egy jacht, aminek fedélzetén tippre a tulajdonos laza 40-es úr a modelljeivel figyelte a sürgő-forgó személyzetet. Ha telik egy jachtra, főleg ha szép nagy „bálnára”, akkor egy 5 fős személyzet simán kell (vagy több). Mert nem te fogsz főzni és a 3 hálószobás, 2 nappalis (stb.) kis vízi lakást rendben tartani, plusz vezetni sem.
Az már meg sem lepett, hogy a járművek hátsó részében motorcsónakok és jetskik bújtak meg. Valakiknek, Monacóban úgy tűnt, a fél világnak bejött az élet.

A város (ország) tetszett, egyszer ide mindenkinek muszáj eljönnie, s külső szemlélőként megízlelnie a jómódot. A 7 óra, amit a Monaco felfedezésével töltöttem, nem volt elég részemről. Életem folyamán még biztos ellátogatok ide.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

