Nyaralás a Riviérán: Miért Nizza?

Az első kérdés, amit megkaptam már többektől a ’Miért pont Nizza?’.
Hát a válasz nagyon egyszerű. Ide volt olcsó a repjegy. Nekem teljesen mindegy lett volna, hogy a spanyol tengerpartra megyek, vagy éppen Olaszországba. Április elején egyik este elkezdtem repjegyeket nézegetni, s mindenhova ilyen 150+ fontot kértek el a direkt járatokért. Én pedig budget nyaralást terveztem, így kevesebbet akartam a repülőre fizetni.
Aztán eszembe jutott Frei Tamás könyve és hogy, állítólag Nizza mellett él. Jó, akkor keressünk repjegyet. EasyJet ajánlat 90 font oda-vissza London Gatwick – Nizza. Akkor ezt foglalom.
Biztos jó hely, bár eddig senki sem mesélt még róla nekem. Az ismerőseim nem a Riviérára járnak, Olaszország, Spanyolország, Horvátország, Görögország sokkal népszerűbb.
Sőt, fura, hogy Nizzával sincsenek többen tisztában. Volt, aki megjegyezte, hogy „az olasz part jó, élvezni fogod”. De, Franciaországba megyek!
Másvalaki pedig kérdezte: „Nizza az tényleg a Riviérán van?” Igen, az internet szerint a nizzai reptér a Riviéra kapuja és Nizza maga pedig a fővárosa.

Nizza látkép – saját kép

Ahogy közeledtem az utazáshoz, végeztem egy-egy kis kutatást és „megvilágosodtam”. Monacó és Cannes a szomszédban lesz. Monacó! – a hely, ami a kedvenc Forma-1 pályám is egyben és még csak a bakancslistára sem írtam fel soha, mert nem hittem, hogy eljutok ida. Cannes pedig hát Cannes. A filmfesztiválról mindenki hallott már, csak azért is muszáj lesz. A net szerint a vonat és a buszhálózat kiépített és nem lesz gond. (Úgy legyen). Kissé izgalomba jöttem a hírektől.

Az EasyJet-et jobban szeretem, mint WizzAirt vagy Ryanairt. És nagyon örültem, hogy Gatwick az indulási hely. Mert Isten mentsen a Luton (leggagyibb reptértől), na meg Stanstedtől is, ami meg kint van a fenében vidéken.

Július 14-én hajnali 2-kor keltem és indultam a vasútállomásra. Annyira szuper, hogy a Gatwickre még éjjel is van vonatjárat (nem felárért).
Lazán kiértem a reptérre és még hajnali 4-kor senki sem volt. Ilyen gyorsan és könnyedén még sose mentem át a biztonsági kapum. Fél órán belül pedig teltház lett. Hogy mennyien utaznak folyton!
Az időt az emberek megfigyelésével ütöttem el. A hajnali órák ellenére többen elég frissnek tűntek, a bugert is szépen vásárolták a gyorsétteremben. Ha van valami, amit tutira nem tudnék enni hajnali 5-kor, az a marhaburger.
Egy csomóan gyerekkel utaztak. (Egy angol középosztályba született gyerek 5 éves korára már fél Európát beutazza – az általam ismert családokból indulok ki)

A becsekkolás szintén sima ügy volt, s pontosan is indultunk. Taps az EasyJetnek. A laza 1,5 órás utazást végigkomáztam és bealudtam. Könnyedén suhantunk a levegőben, majd a pilóta gyönyörűen lerakta a gépet landoláskor. Minden utazásom legyen ilyen szuper (főleg 90 fontért).

A franiciák pikk-pakk beléptettek a határon és már az érkezési kapunál is találtam magam.
6 fontért a busz berepített 25 perc alatt Nizza szívébe. Hát itt vagyok!

Első utam a Frei kávézóba vezetett. Magyaroknak kötelező! (vagy csak én vagyok ilyen majom).

Hivatalosan is elkezdődött hát a nyaralásom!

(A folytatásban várható cikkek: Cannes & Ilé Saint Honorat szerzetes sziget, Tömegközlekedés – tőlem megszokott megmondom stílusban, Séta Nizzában, Monaco & Rothshield villa.)

Nyaralás a Riviérán: Miért Nizza?” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

