Foci, foci, foci :)

A focival nőttem fel, mert a bátyám szerette és én is rászoktam. Nem vagyok nagy szakértő benne, de pár alapdolgot azért ismerek. Az EB-t és VB-t régen együtt néztük otthon, családi közös esték voltak azok. Valahogy aztán ez megszűnt.

Később kikerültem Angliába és itt értettem meg igazán, hogy a sportnak micsoda „összehozó” ereje van. 2012-ben elhívtak egy német pubba német meccset nézni, ahova nem fértem be. Ennyi ember együtt focit néz? Annyira szokatlannak tűnt. De megértettem. Ez a szép ebben a sportban, hogy ilyenkor a nemzetek az egymás közti általános nézeteltéréseiket elfelejtik, és egyként szurkolnak az országuk csapatának. Egy meccs idején nem számít, hogy ki micsoda vagy- honnan jössz, csak a válogatottaké a figyelem.

2014-ben a VB idejére már sokkal gyakorlatiasabb lettem és kifejezetten figyeltem a tippeket, hol is lehetne nézni Londonban egy mérkőzést. A kezdő meccset egy nagy belvárosi pubban láttam, ahol egy tűt nem lehetett volna leejteni, annyian összegyűltek. És még csak az sem számított, hogy ki-kinek szurkolt igazán. Összegyűltünk, mindenki ivott egy italt és engedtük, hogy átjárja a légteret az energia, ami a szurkolásból áradt. Élveztem. És tényleg mindenkinek csak tanácsolom, hogy kóstoljon bele egyszer. Üljetek össze akár idegenekkel is meccset nézni. A végére barátok lesztek. (Kivéve, ha nem egymás országának szurkoltok) 🙂

Most pedig elérkezett 2016 és kint vagyunk az EB-n. Világszenzáció. Sajnos 2 mérkőzésünk délután kezdődött, így nem tudtam rendesen követni. A szombati napon viszont a borfesztiválon izgulhattam végig több tucat honfitársammal együtt a Magyar-Izland játékot. Szuper volt! Egy-egy gól után a magasban lenget a zászlónk és a szurkolók elkezdték skandálni a Ria-ria-Hungáriát is.
Mikor a bíró hibázott, elhangzott pár ba**meg, de ez természetes.
Tetszett, hogy egymást tisztelve és rendbontás nélkül telt az este, mindez a finom borok társaságában ráadásul. Az energia meg átjárt és volt belőle bőven a levegőben. Váó!
És akkor még nem is említettem, hogy a BBC-n behallatszott, amint kint a helyszínen énekelték a Hajrá Magyarokat a szurkolók!

foci

Kép forrása: Made in Hungária Camden, ITT

A héten pedig a szerdai mérkőzés után olyan izgalmi állapotba jöttem, hogy el kellett mennem a Camden-be, ahol együtt örülhettem a többi magyarral a 3 gólunknak. Így volt teljes az estém. Egy finom babgulyást és 2 rosé fröccsöt is leküldtem. Büszke magyarok voltunk. Majd pedig egy magyarbarát olasz srác tiszteletére az olasz-ír focit csendben figyeltük.  
Fantasztikusan éreztem magam.  Úgy örülök, hogy van nekünk ez a kis magyaros hely – Made in Hungária a Camden-ben. Jövök még tutira a foci alatt és idén augusztusban Olimpia is lesz! Tudom, hol lesz a törzshelyem. Tudom, hol bukkanhatok majd magyar mezbe öltözött emberekbe a nyár folyamán. Viszontlátásra mielőbb!

Folyt.köv. Vasárnap!

TE MIT GONDOLSZ?!

