Egy délután a Szedd magad farmon

13434854_1170360926327581_3968512404309116318_nIrigykedve néztem otthoni ismerőseim epres képeit, s megszólalt bennem egy belső hang. Miért nem keresek rá egy farmra, ami közel van Londonhoz és ahol én is tudnék epret szedni nagyobb mennyiségben?
Felléptem a google-re és beírtam, hogy „pick up your own strawberries farm close to London”. A kiadott találatok között nézelődtem, s találtam is egy farmot, ami szimpatikus volt. Megnéztem a Facebook oldalát, s kiderült, hogy több ismerősöm kedveli, illetve járt már ott. Ez szuper. Jó lesz.

Elkezdtem hát követni a megosztásaikat, vártam, hogy induljon az eper szezon. közben a programjaimat is próbáltam úgy kigondolni, hogy biztosan legyen egy szabad hétvégi napom rá.
Így történt meg, hogy szombaton felültem az SW Trains Woking-ba tartó járatára és Byfleet & New Haw állomásnál elhagytam a vonatot. Egy 20 perces séta következett utána a vidéki településen, majd meg is érkeztem a farmra.

Először bementem a kisboltjukba, hogy információt kérjek. Majd mondták, hogy balra menjek, ott vagy egy bodé, ahol a fiatal kis csaj adja a piksziseket, amibe lehet szedni a gyümölcsöt.
Odaballagtam a kiscsajhoz, aki elmondta, hogy 1 pikszisbe kb 1 kg gyümölcs fér bele és 1kg eper 4,75 font-ba fog kerülni. Oki. Azért ez az 1 kg picit „londoni mértékegység”. Én Magyarországon, ha epret szedett egy vödör minimum. Kis tételekkel nem szórakozunk.

Közben láttam, hogy volt, aki egrest is szedett. Hmm, szóval akkor a kiíráson lévő gooseberries izé az az angol egres. Abból is hozok akkor majd – elhatároztam.

Ezután már hivatalosan is az epres palánták között találtam magam. Szia Eper! Istenem, ez igazi eperföld. Szabad ég alatt nőtt bio gyümölcs. Nyami, nyami.
Szépen lehajolva elkezdtem szedni, alaposan benézve a bokrok aljára. Aztán rájöttem, hogy tök mindegy, hogy haladok. Ahol láttam, hogy piroslik, odaléptem.

Közben persze figyeltem a többi embert is. Háát, hááát. Türelmetleneknek kár eljönni. Mert epret szedni nem 10 perc. Volt egy kisfiú, aki marha nehezen 40%-ig szedve a kis pikszist, majd mondta az anyukájának, hogy mehetnek most már. Aztán volt olyan gyerek, aki csak tölteni akarta ész nélkül a pikszist. Az éretlen, fehér epreket is leszedve. Ezért kár, negyed kilóért meg a benzint sem égetném a kocsiban.
Ez a farm van, jól mutat, legalább addig is kint vagyunk a levegőn, de majd a boltban veszünk otthon gyümit, kb ilyen érzés jött le többektől.

Én meg az otthoni nyarakra gondoltam, hogy olykor milyen nyögve indultam meg a kertnek, hogy epret szedjek. Holott ingyen volt és halomra. Most meg aranyáron ugyanazt megtehetem. Ilyenkor tanulom meg igazán megbecsülni a dolgokat, s utólag nagyra értékelni azt, amit akkor nyűgnek éreztem.

Közben egy erősebb futó zápor érkezett a nyakunkra, s bementem a Kertcentrumba. Volt egy étteremféle bent, ahol ebédelni tudtam. Utána pedig közbenéztem. Hát, itt mindent lehet kapni, ami csak a kertbe kelhet. Kerti bútorokat, palántákat, mindenféle növényt, cuki kis díszeket is. Plusz volt egy halas sarok, ahol az akvárium szerelmesei vásárolhatnak be. Ilyen-olyan édesvízi hal, vízi növények stb. Nyugtató látvány volt nézni, ahol a kis halak úszkáltak az üvegdobozban várva arra, hogy megvegyék őket.
Az üzlet másik végén egy kutyás-macskás rész volt kialakítva. Minden, mire a kedvencünknek szüksége lehet.  

A farm boltjában bio- gluténmentes alapanyagokat lehet kapni. A húspultjuk szintén nagyon vonzó volt számomra. Továbbá többféle fagyasztott zöldség és gyümölcs is vásárolható elvitelre. Jó kis üzlet, ahol úgy tűnt, megbízható forrásból származó, minőségi alapanyagokat kínálnak.

Amint az eső alábbhagyott, elindultam a vissza a vasútállomásra. És megfogadtam, hogy most már veszek egy normális esőkabátot és többé nem lesz probléma egy heves zápor.
A farmon egy jó 3 órát töltöttem összesen. Egyedül ennyi elég is volt.

Információk:
Crockford Bridge Farm honlapja: ITT

Pontos cím: New Haw Road, Addlestone, Nr. Weybridge, Surrey KT15 2BU
Facebook oldal: ITT – érdemes figyelni az aktuális infók és a növények/gyümölcsök érésének időpontja miatt. Plusz szezonálisan mindig kicsit átalakul a farm (Halloween, Karácsony stb)
Gyerekkel is ajánlott felkeresni, van egy mini játszótér és jó nagy a terület, rohangálásra tökéletes.

Pár kép még ITT

TE MIT GONDOLSZ?!

